Ohitusten parantaminen

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Hamiltonin ja Vettelin tapauksesta voisi sanoa sen, että Vettel ei osannut puolustautua tai sitten yksinkertaisesti oli niin paljon hitaampi, ettei pystynyt puolustautumaan (eli oli jo käyttänyt KERSinsä).
Perusedellytys ohitukselle pitäisi olla se että on nopeampi. KERS vain auttaa oleman hetkellisesti jossain kohti nopeampi. Pidän KERS:tä sekä tekniikkana että kilpailullisesti. KERS on autoilun tulevaisuutta muutenkin, mutta se lisää tarvittavaa dynamiikkaa autojen suorituskykyyn kierroksen sisällä. Eli varsin hyvä keksintö. Toki sääntöjä voi edelleen kehittää, mutta nykyinenkin toimii. Ensimmäisellä kokeilukerralla ongelmana oli KERS:en puute, nyt vasta päästiin näkemään miten KERS todella toimii.
Jos Vettelillä oli täysi KERS vielä käyttämättä, niin hänen olisi pitänyt pystyä kuittaamaan DRS-alueella. Mutta niin ei käynyt.
Red Bull optimoi koko kauden puhtaalle radalle, joten ohittaminen oli vaikeaa paljonkin hitaampien takana. Saati jos vauhtia ei ollut enempää.

No parantakaa grafiikkaa tai laittakaa auton kameratelineeseen vihreä lamppu, joka osoittaa, että nyt KERSsitetään.
Ei ollenkaan pöllömpi idea. Ehkä vuonna 2150 sellainen on jo keksitty ;-(
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Perusedellytys ohitukselle pitäisi olla se että on nopeampi. KERS vain auttaa oleman hetkellisesti jossain kohti nopeampi. Pidän KERS:tä sekä tekniikkana että kilpailullisesti. KERS on autoilun tulevaisuutta muutenkin, mutta se lisää tarvittavaa dynamiikkaa autojen suorituskykyyn kierroksen sisällä. Eli varsin hyvä keksintö. Toki sääntöjä voi edelleen kehittää, mutta nykyinenkin toimii. Ensimmäisellä kokeilukerralla ongelmana oli KERS:en puute, nyt vasta päästiin näkemään miten KERS todella toimii.

Red Bull optimoi koko kauden puhtaalle radalle, joten ohittaminen oli vaikeaa paljonkin hitaampien takana. Saati jos vauhtia ei ollut enempää.
Näinpä. Red Bull kaiketi ei (edelleenkään) hyödyntänyt KERSiä yhtä täysimääräisesti kuin muut huipputallit, mikä varmasti oli osatekijä siihen miksi auto oli parhaimmillaan johdossa. Newey optimoi auton puhtaaseen ilmaan, mikä selvästikin oli riittävästi, kuten tulokset kertovat.

Red Bullin filosofia oli siis ihan toinen kuin mihin oma aiempi kommenttini KERSin nollavaikutuksesta ohittamiseen perustui. Kun vielä huomioidaan Pirellien ja DRS:n vaikutus, niin tullaan siihen, että olin pitkälti väärässä. Pelkän KERSin vaikutusta ei voi eristää siten kuin kommentin kirjoittaessani ehkä ajattelin.

Viimeistään Buttonin ohitus Alonsosta Interlagosissa osoitti sen, miten noilla eri "apuvälineillä" voi pelata. Perusoletus toki siinäkin tapauksessa oli, että takana tuleva auto on muutenkin riittävän nopea, jotta siihen pelaamiseen on mahdollisuus.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Ei nyt sen enemmän ohitusten paranemiseen, mutta Mercedes GP:n datasta tekemän tutkimuksen mukaan Michael Schumacher teki kaikkein eniten ohituksia F1-kaudella 2011. Schumacher, joka useasti myös kolaroi, ohitti 19 kilpailussa 116 kertaa. Kisaa kohden hän teki keskimäärin kuusi ohitusta.

top 10 eniten ohittaneet:
1. Michael Schumacher 116
2. Sebastien Buemi 114
3. Kamui Kobayashi 99
4. Jaime Alguersuari 94
5. Pastor Maldonado 91
6. Paul di Resta 90
7. Sergio Perez 87
8. Rubens Barrichello 86
9. Jenson Button 85
10. Felipe Massa 82
 
Ylös