Kyllä Sennakin on ollut selkeä ykköskuski esim. Tolemanilla, Lotuksella ja McLarenilla 1990-1993 ja Williamsilla olisi ollut. Schumin saavutuksia tämä ykköskuskina olo ei hirveästi himmennä, ajamallahan se on niitä rubenseja ja irvinejä nopeampi ollut. Täytyy muistaa myös, että Michael rakensi dynastian kahdessa eri tallissa, asia, johon Ayrton ei koskaan kyennyt. Sennahan pääsi Prostin kattamaan pöytään McLarenille ja otti helpon tittelin kun McLaren oli täysin ylivoimainen. Molemmilla oli kyky voittaa heikoilla autoilla.
Sennasta olisi voinut tulla kaikkien aikojen paras, jos ei olisi kuollut Imolassa. Michael Schumacher on melko ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras kuski.
Ei tietenkään himmennä. Kaikki kunnia Michaelille ja hänen loistaville saavutuksilleen. Fakta kuitenkin on, että ns. taustajoukot olivat saksalaisella vahvemmat kuin brasilialaisella. Ne mahdollistivat sen, että Schumacherin tilastot ovat tätä nykyä sellaiset kuin ovat. Ilman kiistatonta ykköskuljettajan statusta (niin Benettonilla kuin Ferrarillakin), Byrnen suunnittelemia autoja ja Brawnin sunnittelemia varikkotaktiikoita, joiden avulla Schumi pystyi voittamaan toisinaan kisoja, joissa hänellä ei nopeutensa puolesta olisi ollut mitään asiaa kärkeen, Schumacherin mestaruus, voitto ja pistetilastot olisivat huomattavasti vaatimattomammat. Herrat Jean Todt, Rory Byrne ja Ross Brawn olivat Schumacherin menestyksen kivijalka. Vaikka Sennakin sai toki ajaa ensimmäiseen mestaruuteensa sarjan parhaalla paketilla, hänellä ei koskaan ollut Brawnin kaltaista apuria / taustapirua / taktiikkavelhoa tallissaan.
Ja kun muistelee vuosia 1995, 2001, 2002 ja 2004, niin vähän hassulta tuntuu, kun puhutaan helpoista mestaruuksista jonkun muun kuin Schumcherin kohdalla. Eikä Sennan vuonna ´88 voittamaa mestaruutta voi sanoa helpoksi, kun oman tallin sisältä tuli äärimmäisen kova vastus.
Mitä vuoden 1988 McLareniin tulee, niin täytyy muistaa että talli aloitti tuona vuonna yhteistyön Hondan kanssa. Vuosi 1987 mentiin jo vanhaksi käyneillä Porschen moottoreilla. Eikä vuosi 1987 ollut McLarenille mitenkään erityisen menestyksekäs vaikka Prost kolme kisaa nimiinsä kuittasikin. Jos niputetaan yhteen heikohkosti mennyt kausi ´87, alkava yhteistyö uuden moottorintoimittajan kanssa ja heikosti menneet talvitestit (varsinkin Sennan kohdalla), eivät odotukset kauteen 1988 McLarenin kohdalla olleet mitenkään taivaissa. Puhuminen 'valmiiksi katetusta pöydästä' ei siis tässä tapauksessa päde.