- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13770
Meillä oli vielä muutama (4) vuosi sitten tosi hyväkuntoinen -88 Micra. Vaihdettiin vain isompaan.Micra on parsa. Mutta kovasti ihmettelen jos sellainen yli 20v käyttöä kestää.
Meillä oli vielä muutama (4) vuosi sitten tosi hyväkuntoinen -88 Micra. Vaihdettiin vain isompaan.Micra on parsa. Mutta kovasti ihmettelen jos sellainen yli 20v käyttöä kestää.
Kyllä. Mämmikourat liikkeellä!:frank:Kyllä se laturi on oikeilla pulteilla kiinni nyt. Enkä minä sitä autoa romuttamolle meinannut jättää, hakisin vaan sieltä sopivan letkun Äsken kävin vilkuilemassa.. Letku kesti ihan hyvin 10km ajelun eilen, ei ollut jäähdytysnesteet edes karanneet. Lisäsin pari kerrosta jeesusta. Pissapojan purkkapatentti sen sijaan pettänyt. Eikun vaan jeesusta sinnekin. Melkoista pääsiäismeininkiä. Kohta korjaan varmaan munalla.
Mullakin oli kerran Micra. Puhki ruostunut. Eikä ollut läheskään 20v. Kerran korjasin helmat patenttimenetelmällä. Seuraavalla kerralla vein paaliin. Ihan hyvä se muuten oli, mutta ei houkutellut opiskelijana ruveta maksamaan korjauksia, kun oli enteitä että pian voisi tulla lisää perustavanlaatuisia vikoja. Parilla tonnilla sain paljon parempikuntoisen koirankopin tilalle, jonka ehkä pystyisikin ajamaan 20 vuotiaaksi. Siihen asti ajattelin pitää, että kelpaa paaliin. Köyhällä ei ole varaa myydä toimivaa. Halvempaa ajaa siihen asti, kunnes tulee viimeinen vika. Myyntivoiton voi kuitata korjaamatta jättämisellä.Meillä oli vielä muutama (4) vuosi sitten tosi hyväkuntoinen -88 Micra. Vaihdettiin vain isompaan.
Ainakin tuo 1.2 malli kiihtyi todella ripeästi keveytensä ansiosta, mutta huippunopeus jäi heikoksi aerodynamiikan vuoksi. Moottori oli kyllä hyvä, paitsi että vaati pientä säätöä läpäistäkseen katsastuksen. Mittarissa oli lopussa yli 270000.Mitään muuta korjausta tuo ei vaatinut 2 vuodessa, kuin 2 jäähdytinvesiletkua vaihdoin kun meni puhki. Sain töistä vahvempaa letkua. Oli tosin ajettukin vain reilut 100 000. Tosi hyvä yksilö (vaikka 1-litrainen kone olikin).
Korjaamolta sain tosiaan rukkasen siihen akun päälle. Eipähän enää niin helposti iske oikosta ja kipinää. En tiedä.. Näyttäisikö pajavasaraa konepellille vai hommaisiko matalamman akun.Kouvonhan kannattas perustaa hintakilpailukykyinen autokorjaamo. Viiksilankaa ja jeesusteippiä!
No uudempi ooppeli on tehty -86 ja vanhempi -73 tai -74, kun en tarkasti muista. Kummassaki alkuperäiset osat, akkuja lukuunottamatta, ja uudemmassa on laturissa uudet hiilet (luonnollista kulumista), ja polttimot uusittu. Ja eikä oo teknisiä vikoja ollu ainakaa mun aikana.No on tuolla ikääkin yli 20 vuotta ja alkuperäiset osat melkein kaikki.
En epäile hetkeäkään, etteikö Opelin jakopää, jarrut ja muut kulutusosat kestäisi 37 vuotta. Siis jos sillä ei ikinä ajeta.No uudempi ooppeli on tehty -86 ja vanhempi -73 tai -74, kun en tarkasti muista. Kummassaki alkuperäiset osat, akkuja lukuunottamatta, ja uudemmassa on laturissa uudet hiilet (luonnollista kulumista), ja polttimot uusittu. Ja eikä oo teknisiä vikoja ollu ainakaa mun aikana.
Joten hyvin menee.
Väärä toikki? :doubtful:Ristus että nukuttaa. Pari huonosti nukuttua yötä ja pitkä päivä tien päällä takana. Nyt kymmenen tuntia unta. Öitä.
Tottahan normaalit huollot on tehty. Vanhempi on kerkis odotaan suuli nelisenvuotta ennenku otin käytöön, ja kaikki pelitää niinku pitää.En epäile hetkeäkään, etteikö Opelin jakopää, jarrut ja muut kulutusosat kestäisi 37 vuotta. Siis jos sillä ei ikinä ajeta.