Hienoa, että keskusteluun tuodaan lisää fakta-ainesta analysoitavaksi!
Mielenkiintoista, Goodwoodin rataennätys ajettu nykyformuloitakin tehokkaammalla modernilla F1-autolla (tuo Heidfeldin McLaren), joka kykeni vain muutaman sekuntin kovempaan aikaan kuin koppiautot kyseisellä matkalla!
B-ryhmän tykithän toimivat aikanaan perusrunkona, joita vain hieman säädettiin Pikes Peakia varten (mm.tuo Vatasen 205 ja Moutonin Audi), ja ne dominoivat kauan näitä mäkikisoja miten halusivat. Nämä ovat kaikki aspekteja, jotka asettavat jälleen kerran mielestäni selväksi sen, että villeimmät kehitysversiot B-ryhmän peleistä olisivat pystyneet haastamaan 80-luvun puolen välin formulat lähes radalla kuin radalla vauhtinsa puolesta.
Itseasiassa kun noita Goodwoodin aikoja katsoo, niin jopa nykyformuloidenkin voitaisiin olettaa joutuvan tiukille Lancia&Toivonen-akselin puristuksessa monella keskinopeudeltaan matalammalla radalla. Ja nyt on kyse siis yli 20 vuotiaista ralliautoista, vain taivas olisi rajana jos noita autoja olisi kehitetty näihin päiviin asti B-ryhmän hengen mukaisesti: ei olisi millään formulalla mitään jakoa millään radalla.