F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Vauhti verissä, ei ne ajohalut varmasti lopu formulauraan.
Niin, kysymys kuuluukin mitä ajetaan? Formulaa, rallia, motocrossia, snowcrossia vai pelkästään Jenniä?

Toivottavasti ajais nyt vielä 2009 jälkeen muutaman kauden, josko slicksit tois uutta intoa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Matti Nykänen II siitä jokatapauksessa tulee...
No jaa, enpä usko. On vähän erilaiset kuviot Kimillä mitä oli Masalla aikanaan. Tilillä muutama euro enemmän, ei siis ole tarve ryhtyä "muusikoksi" tai pornouralle. Lisäks ku noita lahjoja on muidenkin lajien kuin nykyisen suorittamiseen, päinvastoin kuin Masalla(yhtään vähättelemättä Matin saavutuksia urheilun parissa).

Sitä paitsi Kimi ei asustele jossain keskisuomessa, jossa ei yksinkertaisesti ole muuta tekemistä ku ryypätä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sitä paitsi Kimi ei asustele jossain keskisuomessa, jossa ei yksinkertaisesti ole muuta tekemistä ku ryypätä.
Kuka hullu tänne miljooniensa kanssa muuttaisi? Kateellisten paskahousujen sekaan :yuck:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Kuka hullu tänne miljooniensa kanssa muuttaisi? Kateellisten paskahousujen sekaan :yuck:
Niinpä. Sitäpaitsi onhan meillä ihan oikea seuraaja Matille. Tämä surkuhupaisa, lähes yhtä älykäs heppu kuin Tuksu, Harri-Olli :D

Tosin ei taida yltää Matin saavutuksiin, varsinkaan nyt ku sai jo kenkää mäkijoukkueesta. Fiksu veijari, otin jos otin, en oo mitään ottanu, hä? :jaska::D
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Sitä paitsi Kimi ei asustele jossain keskisuomessa, jossa ei yksinkertaisesti ole muuta tekemistä ku ryypätä.
Keskisuomalaisena voin vahvistaa tämän teorian :alppu:

Eiköhän Kimi rupea F1-uran päätyttyä rallikuskiksi - kiertää muutaman vuoden yksityiskalustolla MM-sarjaa tai jotain kansallista rallisarjaa. Jokatapauksessa Kimi pysyy moottoriurheilukuvioissa, oli laji sitten mikä oli..

Tai sitten oma karaokebaari pystyyn.. :idea:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Eiköhän Kimi rupea F1-uran päätyttyä rallikuskiksi - kiertää muutaman vuoden yksityiskalustolla MM-sarjaa tai jotain kansallista rallisarjaa. Jokatapauksessa Kimi pysyy moottoriurheilukuvioissa, oli laji sitten mikä oli..
Luuletko että vuosien reissaamisen jälkeen alkaa vielä reissaamaan yksityiskalustolla rallisarjoja.. :eek:

Eiköhän ralli ja muut kisahommat ole uran jälkeen vain harrastuksia joita käydään silloin tällöin ajamassa hauskanpito mielessä.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
426
Sijainti
Lievestuore
Oliko se nyt Brundle joka oli suurin piirtein sitä mieltä, että Kimi kannattaa jatkaa ykkösissä koska muuten siitä tulee juoppo.

Ei ole mun mielestä mikään ihme jos Kimi siirtyy jossain vaiheessa jonkin muun, kuten rallin tai vaikka motocrossin pariin. Joten ei ole ihme, että erinäisiä testitarjouksia yms satelee kesken ykkösurankin.

Vauhti verissä, ei ne ajohalut varmasti lopu formulauraan.
Heh,hyvä kommentti Martinilta,näinhän se kävi Kankkuselle ja meinas käydä Häkkiselle,onneksi nuo on ryhdistäynyt,niinhän ne puhuu,kun rikas urheilija lopettaa uransa,jää tyhjä aukko,joka on helppo täyttää päihteillä...:jaska:
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
426
Sijainti
Lievestuore
Hyvää juttua Bridgestonen Hamashimalta renkaiden toimivuudesta Mäkillä ja Ferrarilla.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69715

Frank kertoilee ajatuksia koskien moottoreiden jäädytystä ja Briatoren kommentteja... hyviä juttuja molemmat...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69723
Harmi kun ei ole enää rengaskisaa,tyyliin Bridgestone olisi voinut tehdä renkaat Kimin ajotyylille,niinkuin ne teki Schumille,ja Michelin vastata renkailla,jotka on tehty Alonsolle,pitäis saada formeleihin vähintään kolme rengastoimittajaa,tulis se kilpailu takaisin silläkin puolella!:alppu:
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Ja Lewikselle alle Nokian Hakkapeliitat. :ahem:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
pitäis saada formeleihin vähintään kolme rengastoimittajaa,tulis se kilpailu takaisin silläkin puolella!:alppu:
Ei se ole saamisesta kyse, vaan FIA:sta. Yhden toimittajan idea nimenomaan siinä ettei ole kilpailua, jolloin kehitys ei ole yhtä nopeaa aka nopeudet ei nouse liikaa. Ja yksi toimittaja on sama kaikille eli tasaisempi.
 
Viimeksi muokattu:

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kauden viimeisten kisojen rengasseokset julkistettu.

Bridgestone confirms tyre specs for final rounds

GPupdate.net sanoi:
Bridgestone confirms tyre specs for final rounds

09 August 2008

Bridgestone has confirmed the compound allocations of Potenza tyres for the final four rounds of the 2008 FIA Formula One World Championship.

For Formula One's first visit to the new street circuit in Singapore the soft and super soft compounds will be brought. The Japanese Grand Prix will have the medium and soft compounds, the same as used last season, whilst the Chinese Grand Prix will use the hard and medium compounds, just as in 2007.

For the season finale at the Brazilian Grand Prix there is a change from the compounds used last season, and the medium and soft compounds will be provided this year, as opposed to the soft and super soft used in 2007.

Hirohide Hamashima, Director of Bridgestone Motorsport Tyre Development, commented, "After eleven races this season we can now confirm our tyre allocations for the final four races of the year. This will be the first time for Formula One in Singapore and we will bring the soft and super soft compounds for this interesting new street course. High grip will be required at this track which is the primary reason for our choice. In Japan and China we will use the same compounds as we used in 2007. For Brazil we have moved a step harder in our allocation range. This race can be very hot, as we saw last year, and our data from the thrilling final race of last season showed us that this change would be beneficial for the teams."
Singapore: Soft / Super soft
Japani: Medium / Soft
Kiina: Hard / Medium
Brasilia: Medium / Soft

Eipä varsinaisia yllätyksiä. Varmaan ihan järkevää muuttaa nuo Brasilian seokset pykälää kovempiin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Kuutio ehdottelee tankkauskieltoa. Hyvät perustelut ja lisäisin vielä turvallisuusriskien minimoimisen (bensaa lentää katteille + KERS = pahaa jälkeä).

Coulthard tankkauskiellon kannalla
09.08.2008 10:28

Red Bull -tallissa kilpaileva David Coulthard näkisi mielellään tankkauskiellon palaavan takaisin F1-sarjan kisoihin.

Autojen tankkaus kisan aikana palasi F1-sarjaan kaudella 1994 vuosikymmenen kestäneen kiellon jälkeen. Skottikuskin mielestä muutoksella oli lopulta vain kielteisiä vaikutuksia kisojen jännittävyyteen.

- Tankkauksen ansiosta kisat muuttuivat sarjaksi pienellä polttoainekuormalla tehtyjä pyrähdyksiä varikkokäyntien välillä. Kun autossa kuljetettiin koko polttoainekuormaa yhdellä kertaa, kuljettajan taito käsitellä auton jarruja ja renkaita korostui, kommentoi Coulthard televisiokanava ITV:lle kirjoittamassaan kolumnissa.

Coulthard näkisi tankkauskiellon palauttamisessa vain hyviä puolia. Formulaveteraanin mielestä kielto sopisi myös hyvin kansainvälisen autoliiton FIA:n ympäristöystävälliseen linjaan.

- Tankkauksen kieltäminen olisi mielestäni yksi parhaita keinoja kisojen jännittävyyden lisäämiseen. FIA voisi määrätä jokaiselle tallille tietyn määrän polttoainetta kilpailuun. Tämä kannustaisi talleja pyrkimään mahdollisimman tehokkaaseen hyötysuhteeseen kulutuksessa, ideoi Coulthard.

(MTV3)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kuutio ehdottelee tankkauskieltoa. Hyvät perustelut ja lisäisin vielä turvallisuusriskien minimoimisen (bensaa lentää katteille + KERS = pahaa jälkeä).
Ai jaa?

- Tankkauksen kieltäminen olisi mielestäni yksi parhaita keinoja kisojen jännittävyyden lisäämiseen. FIA voisi määrätä jokaiselle tallille tietyn määrän polttoainetta kilpailuun. Tämä kannustaisi talleja pyrkimään mahdollisimman tehokkaaseen hyötysuhteeseen kulutuksessa, ideoi Coulthard.
Taloudellisuusajoissa Kuutio voisi pärjätäkin. Mutta se on taloudellisuusajoa ei nopeuskilpailu... :nope:

Tohonhan kai aikoinaan Keke Rosberg lopetti.... piti säästää bensaa eikä voinut ajaa kovaa...

Mutta välitankkausta ilman voisi kyllä ajaa mutta vaatii uudet autot, renkaat, ym...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei se ole saamisesta kyse, vaan FIA:sta. Yhden toimittajan idea nimenomaan siinä ettei ole kilpailua, jolloin kehitys ei ole yhtä nopeaa aka nopeudet ei nouse liikaa. Ja yksi toimittaja on sama kaikille eli tasaisempi.
Tilannehan oli rengaskilpailun aikana se, että renkaiden merkitys oli suurin yksittäinen voimasuhteisiin vaikuttava tekijä. Kalliilla suunnittelulla ja testauksella saatettiin aerodynamiikasta repiä joku kymmenys irti, mutta renkaissa saatettiin hävitä jopa sekunti muutoin suht tasaväkiselle kilpailijalle.

Silloin toivottiin, että rengastilanne olisi tasaväkisempi. Mutta niinhän se taitaa olla, että haikaillaan aina sitä mitä ei ole.

Tärkein syy rengasmonopoliin siirtymiseen lienee kustannukset. Mutta eipä niitä halukkaita rengastoimittajia edes ollut kolmea, joten vaikea niitä olisi hommaan pakottaakaan. ;)

Coulthard sanoi:
FIA voisi määrätä jokaiselle tallille tietyn määrän polttoainetta kilpailuun. Tämä kannustaisi talleja pyrkimään mahdollisimman tehokkaaseen hyötysuhteeseen kulutuksessa
Kannustaisi se ilman kokonaismäärän rajoitustakin, koska janoisempi auto joutuu kuljettamaan mukanaan raskaamman lastin. Mutta ympäristöystävällisyyden vuoksi näkisin kuitenkin (pienenvän) rajoituksen mielekkääksi. Tosin tämä sotii moottorien jäädytystä ja kustannusten leikkuuta vastaan.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Ai jaa?



Taloudellisuusajoissa Kuutio voisi pärjätäkin. Mutta se on taloudellisuusajoa ei nopeuskilpailu... :nope:

Tohonhan kai aikoinaan Keke Rosberg lopetti.... piti säästää bensaa eikä voinut ajaa kovaa...

Mutta välitankkausta ilman voisi kyllä ajaa mutta vaatii uudet autot, renkaat, ym...
Kun ekan kerran kielto tuli käyttöön niin muistaakseni tankin kokoakin rajoitettiin (korjatkaa jos muistan väärin) minkä vuoksi bensa pääsi loppumaan usein viimeisillä kierroksilla. Eli ei mitään rajoituksia siihen niin kuskitkin ottaa autostaan irti sen minkä kannattaa, kunnes ruutulippu heilahtaa.

Niin, ja ko. kielto kannustaisi kuljettajia ohittamaan radalla (=ajamalla) eikä varikkosuorien kautta, kuten on ollut turhan usein viimeiset 15 vuotta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös