F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Onpa hyvä, että Ron tiesi sitten oikean tavan vahvistaa Heikin henkistä kuntoa; pistetään pojalle omat ja naapurinkin bensat kyytiin ettei varmasti voita tallikaveriaan aika-ajossa, ja kisan pääsee aloittamaan mukavasti vitospaikalta, josta ei ole mitään toivoa voittoon ellei muihin iske salama. Kyllä se näillä konsteilla itsetunto kohenee yhdellä jos toisellakin.

Tässä vielä Whitmarshin koottuja kommentteja:

Malesia: Heikki did a terrific job. He and his crew developed his car’s set-up to the point that he was quicker than Lewis in qualifying - even though he had a marginally heavier fuel load.

Turkki: Heikki was due to run longer than Felipe (Massa) in the first stint.

Kanada: The reality is that, in every race he's done for us so far, Heikki has done a fantastic job and if you look at fuel-corrected times, he's frequently out-qualified Lewis.

Ranska: Not only was Heikki fuelled longer than anybody who qualified ahead of him, but we were also heavier than anybody who was subsequently placed ahead of him on the grid due to his penalty. That puts his qualifying performance in proper perspective and shows just what an outstanding job he did in Q3.

Monza: Fuel-corrected, he would have been on pole position comfortably.
Jos Heikki oli niin loistava aika-ajoissa ja olisi yleensä ollut paalulla tai ainakin voittanut Lewisin normaalibensoilla, kuten Whitmarsh ja Dennis hehkuttavat, NIIN MIKSI PIRUSSA SITÄ EI SITTEN TEHTY?

Ai niin, siellä taisi olla se yksi toinen kuski jonka haluttiin mieluummin voittavan kisoja ja mestaruuden...

Dennis samassa haastattelussa:

And we had an English world champion - which is particularly pleasing for McLaren, which is ultimately an English team.

--
The experience that I had with contributing to Lewis' career was extremely fulfilling, and very satisfying.

--
When you look in the mirror in the morning, what is looking back is the truth because you cannot hide from the truth. You can try and compartmentalise it, but you cannot hide from it. The truth is the truth.

--
So when you are tested on your values, you just have to call on the fundamental principles by which you have been brought up to believe in. In the end whatever the price, whatever the price, you have to be prepared to pay it.

--
I believe the company emerged with its integrity, and I emerged with my integrity, and to me that is a priceless thing. Priceless.
On kyllä niin koskettavaa, kaunista. Miten paljon voikaan löytyä rehellisyyttä ja turmeltumatonta moraalia yhdestä ihmisestä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Olenkin aina inhonnut tuota kisabensashittiaika-ajoa. Alunperin jo siksi että se pilaa aika-ajon luonteen, ja helppohan sillä on ihan näkyvästi suosia toista kuljettajaa.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Heh tuota Rehti-Ronia.:rolleyes: Olisi joskus mukava kuulla se logiikka, miksi Heikille laitettiin niin paljon bensaa, mutta yksikään (britti-)toimittaja ei sitä näytä Ronilta kysyvän. Voihan siihen olla ihan hyvä syykin, mutta Heikki ei ainakaan ollut sitä samaa mieltä järkevyydestä.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Eikös viime kauden päätteksi puhuttu että aika-ajossa mentäisiin semmoseen systeemiin että kahdessa ensimmäisessä osiossa pudotettaisiin ensin kavereita pois niin paljon että vain kuusi kuskia on jäljellä. Sitten nämä kuusi kuskia ajaisivat höyryillä omat aika-ajo vetonsa ja nopein olisi paalulla. Aika-ajojen jälkeen saa pistää sitten vaikka tankin täyteen löpöä. Heikkikin muistaakseni kommentoi tuota tulosruudussa ja sanoi että se voisi auttaa jonkin verran. En sitten tiedä millon siitä päätetään ja millon ylipäätänsä saadaan tietään millaisilla säännöillä ensi vuonna ajetaan, onko esim. mitallit käytössä vai ei?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Alkaa vähän tulla McLaren MP4-18 ja kausi 2003 mieleen näistä uutisista. Silloinkin oltiin niin varmoja että "kyllä me tiedämme mitä on vialla ja korjaamme viat heti". Joopa joo. Renaultin onni että jo ennen kautta saadaan selville uuden auton viat. Jos talli joutuu tulevan kauden aloittamaan vanhalla autolla tai jopa ajamaan koko kauden viime kauden rotiskolla, voi Alonso heittää hyvästit niille mestaruushaaveiden rippeillekin.

Missäs muuten viipyvät F1-kuljettajien kilpailunumerot? Viime vuonna numerot julkistettiin 4.1. eli nyt pitäisi olla jo lätkät lyötynä autoihin. Hondankaan tapauksen ei pitäisi vaikuttaa tähän hommaan, koska sille kuuluisi numerot 18 ja 19 jotka siis menevät tallin seuraajalle.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Teams will accept fan-backed changes

By Jonathan Noble Friday, January 9th 2009, 16:44 GMT

Ron Dennis, Autosport ShowTeams are ready to accept the adoption of radical ideas in Formula One, such as reverse grids or medals, but only if fans support them.

That is the conclusion that has come out of recent meetings of the Formula One Teams' Association (FOTA), as the body gathers momentum in making changes that will improve the sport over the next few years.

McLaren boss Ron Dennis, speaking on behalf of FOTA, said on Saturday he believed that teams were now ready to embrace any ideas that would improve the sport - but not before thorough market research had proved that it would be beneficial for F1.

Teams are due to receive the results of a global market research survey in the next few weeks that will provide them some answers about the direction fans want to see the sport heading - including whether Bernie Ecclestone's idea for medals to replace points is better.

"The position of the teams is, and I can give you a collective view on it, that we are not particularly against anything that makes F1 better," said Dennis during a special appearance on the central stage at the Autosport International Show.

"But we really believe that it should be driven by knowledge as opposed to intuition and gut feel.

"The teams have financed research and it has been conducted over two months globally, and we will bring into that research the possibility of introducing a new points system, whether it is with medals or whether pole position should carry points to incentivize people to try harder in qualifying, or whether we should adopt monstrously radical things like reversing the grid after awarding points for qualifying.

"That is, for me to say, unheard of. I am a pure motor racer. I am a guy who likes to qualify hard, be the fastest car in front, lead from the front and win by whatever it takes. I am pure. But it can be pretty boring, not to me, but it can be pretty boring for you guys if the race is a procession.

"So we have to be mindful of the fact that those people who are captured by F1, their interest is maintained...we are very, very concerned about playing with the DNA of Formula One and screwing some magic that crosses that audience.

"Our attitude is let's take a scientific approach within the limitations of market research, try and understand what people like about Formula One and play to our strengths, then try to handle our weaknesses.

"If, within that mix, a medal system contributes something, we will embrace it, as will we embrace any idea that comes from anybody. We do not have closed minds. We want to make F1 better for everybody."

Dennis hailed the progress that FOTA had made in reaching agreement on cost cuts, and made it clear that their work was progressing at speed because of a genuine spirit of cooperation - and not because of any outside pressure from the FIA.

"When you look at conflicts and problems in the war, it tends to bring people together. We are fiercely competitive but we have, probably for the first time in the history of F1, we have tended to put aside that very competitive approach we have had – and really focused on the interests of motorsport and the interests of F1.

"Our businesses, because we want to survive and because we want to make F1 stronger, I think it has been a wonderful catalyst.

"There is an understandable perception as people try to portray the efforts of the teams as being implemented as a result of pressures from the various authorities and elements that do have a role in F1, but that is really not the case.

"The whole incentive is to take control of our company's destinies and to look at genuine cost reduction that is not to the detriment of any specific team, but really cost reduction that is across the board of F1 is what our objective has been – and I think it is what we achieved. That same collective approach will be brought to bear on how we make the sport better."
Toivotaan,että tutkimus ei ole Bernien fiksaama tai minä en ainakaan mitään käännettyjä gridejä kattele.Minulle riittää,että ne ovat käytössä GP2:ssa ja WTCC:ssä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mäkinen sisäänajaa auton ja Lindström lukee karttaa
Räikkösen F1-testit sovitettiin Rovaniemen rallin aikatauluihin

HEIKKI KULTA

Kimi Räikkösen osallistuminen elämänsä ensimmäiseen rallikilpailuun 23.-24. tammikuuta Rovaniemen Arctic Lapland -kisassa on varmistunut.

- Kimin ajaminen on sadan prosentin varmaa, manageri Steve Robertson vakuutti lauantaina Turun Sanomille.

Ferrari on järjestellyt vuoden 2007 maailmanmestarin testiohjelman runsaan viikon kuluttua Algarven jaksolla sellaiseksi, että Räikkönen ehtii Suomeen jo tiistai-iltana, kun viralliset rallikiireet alkavat torstaina.

Upouusi täysiverinen ralliohjus Fiat Grande Punto Abarth runsaine varaosineen toimitetaan Räikköselle viikonloppuna. Ferrarin suomalaistähden itselleen hankkiman auton sisäänajosta huolehtii nelinkertainen maailmanmestari Tommi Mäkinen. Mäkisen kanssa voittamaan tottunut Kaj Lindström toimii Räikkösen kartturina Arctic-rallissa.

Räikkönen itse matkaa sunnuntaina Italiaan, missä on mukana Ferrarin uuden F2009K-auton esittelyssä maanantaina. Kun Fioranon rata oli lumen peitossa, Ferrari siirsi julkistuksen toiselle kotiradalleen Mugelloon, jotta Felipe Massa pääsee kokeilemaan uutuutta heti radalla.

Alkava viikko Ferrarin väellä vierähtää perinteisillä lehdistö- ja laskettelupäivillä Madonna di Campigliossa.

Algarvesta Rovaniemelle

Sen jälkeen Räikkönen ajaa uuden Ferrarin kaksi ensimmäistä varsinaista testipäivää Algarvessa maanantaina ja tiistaina 19.-20. tammikuuta.

Sen jälkeen suomalaispilotti suuntaa yksityiskoneella kotimaan lumisille rallipoluille, ja Massa jatkaa Ferrarin testaamista keskiviikon ja torstain.

Räikkösen manageri Steve Robertson odottaa suojattinsa pääsevän vauhtiin myös uudella ralliautollaan.

- Opetteluaika jää minimiin. Tommi Mäkinen antaa muutaman vinkin, ja sitten Kimi jatkaa itse. Tunnen Kimin kuitenkin niin hyvin, että tiedän hänen sopeutuvan autoon kuin autoon ilmiömäisen nopeasti.

- Miljoonan dollarin kysymys on sitten, pääseekö Kimi rallissa maaliin asti. Jos pääsee, veikkaan hänen kyllä lyövän Mika Häkkisen, Robertson heittää.

Irtosiko ajolupa ralliin helpolla Ferrarilta?

- Kimi hoiti sen itse suoraan Luca di Montezemololta, joka itsekin on toiminut ralliautossa kartanlukijana aikanaan Jyväskylässä, Robertson totesi.

Räikkönen uhkuu kaikin tavoin ajohaluja.

- Mitä enemmän Kimi on kuullut eri ihmisten ennusteluja paluustaan voittajaksi, sitä enemmän hänen näyttöhalunsa ovat kasvaneet. Poikkeuksellisesti Kimi vietti koko vuodenvaihteen Suomessa. Hän ei halunnut matkustella mihinkään, vaan on lomansa jälkeen ladannut akkunsa täyteen ja vaalinut kuntoaan. Kilojakin on karissut, kun KERS-painojen vuoksi sitä vaaditaan, Robertson selvitti.

McLaren edellä aikatauluistaan

McLarenin pääjohtaja Ron Dennis puhui tallinsa valmistautumisesta uuteen MM-taistoon perjantaina Autosport -lehden tilaisuudessa.

- Olemme edellä ohjelmassamme. Ensimmäinen auto esitellään ensi perjantaina Wokingissa ja sitten aloitamme välittömästi testiajot Algarvessa. Rakennamme jo kolmatta autoamme, Dennis julisti.

- Tämä vuosi tuo paljon uusia ainutlaatuisia haasteita - uudet aerodynamiikan säännöt ja slicks-renkaat. Aivan oma tekijänsä on KERS, joka on teknisesti erittäin vaativa haaste. Kaiken kaikkiaan edessä on hyvin rankka kausi. Tavoitteemme on tehdä töitä niin paljon kuin suinkin ennen avauskisaa.

McLaren on päässyt hyvin alkuun omassa KERS-kehittelyssään.

- Uskoaksemme olemme vahvoilla. Käytimme paljon aikaa analysoidessamme mitä erityisteknologiaa noudatamme ja lopulta päädyimme sähkömekaaniseen systeemiin.

- Tähän asti työt on tehty Mercedes Benz High Performance moottoreilla ja kaikki on mennyt hyvin. Meillä on ollut todella vähän varsinaisia hankaluuksia siinä ohjelmassa. Se on äärimmäisen vaativaa ja hyvin palkitsevaa teknologiaa. Tällaista teknologiaa ei ole ostettavissa. Se täytyy keksiä, kehittää, suunnitella ja kokeilla, koska energiakierrätyksen periaate on tiedossa, mutta sen työstäminen huipputason autoilussa on täysin tuntematonta.

- Uskon McLarenin olevan vahvoilla, mutta vasta ajan myötä tiedämme, mikä on tilanne. Ensimmäinen Grand Prix antaa viitteet, mutta kuten tavallista, tarvitaan pidempi ajanjakso näyttämään todelliset voimasuhteet, Dennis arvioi.
Kimikin joutunut laihduttaa:( Anorexia F1 here we come.
 

gpcga.exe

_*_kokomies_*_
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
59
Sijainti
Finnland, Waltdorf
korttiako

MITÄ? (tyyliin Maukka Perusjätkä)
Onko joku tuomassa keltaisen ja punaisen kortin futiksesta fykkösiin? Näinkö svenska yle uutisissa luki vai näinkö unta, pahaa, pahaa unta? Heräänkö ikinä hengissä?
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
MITÄ? (tyyliin Maukka Perusjätkä)
Onko joku tuomassa keltaisen ja punaisen kortin futiksesta fykkösiin? Näinkö svenska yle uutisissa luki vai näinkö unta, pahaa, pahaa unta? Heräänkö ikinä hengissä?
Kyllä joku pelle mutta toivottavasti ei tuu.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
MITÄ? (tyyliin Maukka Perusjätkä)
Onko joku tuomassa keltaisen ja punaisen kortin futiksesta fykkösiin? Näinkö svenska yle uutisissa luki vai näinkö unta, pahaa, pahaa unta? Heräänkö ikinä hengissä?
Just:thumbdown Mitä helvettiä! Eikö ole jo historiasta ymmärretty,että liiat sääntömuutokset ajavat fanit pois,koska joittenkin aivokapatiseetti ei riitä ymmärtämään sääntöjä.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
MITÄ? (tyyliin Maukka Perusjätkä)
Onko joku tuomassa keltaisen ja punaisen kortin futiksesta fykkösiin? Näinkö svenska yle uutisissa luki vai näinkö unta, pahaa, pahaa unta? Heräänkö ikinä hengissä?
Itse asiassa autokilpailuissa on jo varoitus- ja hylkäysliput. Varoituslippu on mustalippu ristillä (keltainen kortti) ja mustalippu hylkäys (punainen kortti). Erona on ettei varoitus siirry seuraavaan kilpailuun.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös