F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
McLaren & Ferrari in united front
Former Ferrari boss Jean Todt and out-going McLaren team principal Ron Dennis
Former Ferrari boss Jean Todt eyes McLaren's Ron Dennis in frostier times

Former bitter rivals McLaren and Ferrari are now "working extremely closely together" as teams seek to show Formula One's rulers a united front.

McLaren boss Ron Dennis confirmed their growing off-track ties on Thursday and said the result has proved "profound".

Ferrari spokesman Luca Colajanni also spent the day at McLaren's Woking factory meeting Dennis and other staff.

"If you had told me a year ago that I would be doing this I would not have believed you," he said.

Reigning constructors champions Ferrari and McLaren have a chequered recent history.

The English team was fined a record $100m (£70m) in 2007 and stripped of all their constructors' points for their involvement in a spying controversy over leaked Ferrari technical data in their possession.

Ferrari also started legal action against their rivals, with Dennis and other executives questioned by Italian police, though the action was later dropped after a McLaren apology.


Working together, we'll continue to devise powerful strategies and innovations intended to improve F1

McLaren boss Ron Dennis
But the team's top personnel, and the wider climate in which they operate, has since changed significantly.

With the urgent need for cost cutting becoming apparent, the Formula One Teams Association (Fota) was set up in July to represent teams in talks with with the governing International Automobile Federation (FIA) and commercial supremo Bernie Ecclestone.

Jean Todt also handed over as Ferrari boss to Stefano Domenicali while Dennis is due to step down as McLaren principal on 1 March to make way for Martin Whitmarsh.

Fota are headed by Ferrari president Luca di Montezemolo, who has criticised Ecclestone's running of the sport.

With FIA president Max Mosley stressing that he is keen to see a significant shake-up in the sport towards cheaper operating costs and, potentially, more standardised engines, Fota is determined to provide a strong voice for the interests of all F1 teams.

While Fota have agreed significant savings with the FIA for this season and beyond, they want to secure a greater share of the sport's commercial revenues than the 50% they currently receive.

Montezemolo recently described Dennis as "a first-class person from a first-class team" and said the sport needed great competition on the track and great unity off it.


606: DEBATE
How long will the FOTA love-in last?...

FB
And Dennis, who has said he will soon devote more of his time to Fota activities, told the official F1 website: "The result of our co-operation, supported by all the other teams, has already been profound.

"Fota has already achieved great things, and it will achieve even greater things in the weeks, months and years to come.

"We're not complacent; we're not reluctant to embrace radical change; we're not hidebound by on-track rivalries.

"Working together for the good of the future of F1, we'll continue to devise powerful strategies and innovations intended to improve our sport so as to make it more affordable, more environmentally friendly and more appealing to spectators and TV viewers."
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/7860648.stm

Ei olisi tämä ollut mahdollista Todtin ja Schumin aikaan:alppu:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
F1-radioliikenne julkiseksi

F1-tallit eivät saa enää ensi kaudella itse säännellä sitä, milloin varikon ja kuljettajan välistä radioliikennettä kuullaan televisiolähetyksissä, kertoo ITV-kanavan entinen F1-selostaja James Allen omilla nettisivuillaan.

Viime vuosina Renault-tallin radioliikennettä on kuultu tv-lähetyksissä säännöllisesti, mutta Ferrari ja McLaren ovat avanneet radioliikenteensä yleensä vasta kuljettajansa ylitettyä maalilinjan voittajana.

- Radiokeskustelut tallin ja kuljettajan välillä ovat olleet saatavissa muutaman viime vuoden ajan, mutta talleilla on ollut käytössään nappi, jota on pitänyt painaa, jotta linja avautuu tv-lähetyksen ohjaajan käyttöön, Allen kirjoittaa.

- Ensi kaudella radioliikenne on avointa koko ajan kaikkien tallien osalta, joten katsojien pitäisi kuulla paljon enemmän näkemyksellistä asiaa ja saada tuntumaa siitä, kuinka lajin suuret nimet käyvät radiokeskustelua taistelun tuoksinassa, Allen jatkaa. MTV3

:thumbup: Loistavaa!
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Olisi ollut hienoa kuulla Lewis Hamiltonin radioliikenne Unkarin aika-ajoissa '07 :p
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Olisi ollut hienoa kuulla Lewis Hamiltonin radioliikenne Unkarin aika-ajoissa '07 :p
Muistan kuulleeni, että Hamilton olisi haistatellut McLarenin porukoita tai jotain vastaavaa :alppu: Ilmeisesti oli käynyt aika kuumana enkä ihmettele, kun ajattelee, millaisen tempun Alonso meni tekemään (Ei Hamiltonkaan syytön ollut)
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Kovalainen: En soita kakkosviulua 31.1.2009,11:17:43

Uransa kolmanteen F1-kauteen valmistautuva Heikki Kovalainen kertoo Autosportin haastattelussa uskovansa pystyvänsä parempaan tulevalla kaudella. Kovalainen myös kiistää olevansa McLarenin kakkoskuljettaja, vaikka viime vuonna asetelmat siltä näyttivätkin.

- Toivottavasti kaudesta tulee parempi kuin kaksi viime kautta olivat ja voimme parantaa tuloksia. Olen paremmin valmistautunut, enkä näe syitä, miksi en voisi menestyä paremmin. Henkisesti ja fyysisesti olen paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten, kertoo Kovalainen.

- En tunne, että soittaisin tallissa kakkosviulua Lewisiä varten. Mielestäni sain tallilta viime vuonna 100 prosenttisen tuen ja hän (Lewis Hamilton) teki vain parempaa työtä. Se on niin yksinkertaista. Minun on vain parannettava suorituksiani, Kovalainen toteaa.

Kovalainen myös totesi vaatineensa itseltään liikaa ensimmäisellä McLaren-kaudellaan ja hän vaatii itseltään nyt rennompaa asennetta.

- Haluan nauttia elämästä enemmän. Ehkä joskus vaadin itseltäni liikaa ja halusin heti voittaa kaikki kisat. Hyvän alun jälkeen en voittanutkaan kisoja ja se oli hieman turhauttavaa. Lähestyin asioita väärällä tavalla, Kovalainen kertoo.

Kovalainen aloitti F1-uransa 2007 Renaultilla ja siirtyi McLarenille 2008. Viime kaudella hän sijoittui MM-sarjassa seitsemänneksi ja saavutti Unkarin kisassa uransa ensimmäisen Grand Prix -voittonsa. (SPORTTI)
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ensimmäisestä kaudestaan Kovis sanoi samalla tavalla,että asennoitui väärin:D Jos kolmas kerta toden sanoo sitten.:alppu:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kovalainen selvästi saanut vähän "henkistä tukea" (säkillisen rahaa) tallilta, jotta puheet pysyisivät samoissa tasa-arvon julistuksissa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kovalainen selvästi saanut vähän "henkistä tukea" (säkillisen rahaa) tallilta, jotta puheet pysyisivät samoissa tasa-arvon julistuksissa.
Meinaatko että Kovalaisen autossa oli ekstrapainoa (vähän niinkuin menestyspainot) pitämässä hänet poissa Louiksen tieltä :frank:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei menestyspainot vaan menetysbensat aika-ajoissa.
Totta, eivät halunneet Heikki-tulppaa Louiksen eteen. Jos kilpailisivat tasaveroisesti, Heikki löis Hamiltonia useammin, etenkin aika-ajossa. Mutta kun eivät kisaa, ei Hamiltonin pistepotti kärsi Heikin köröttelystä niinkuin Alonson potti kärsi Trullin köröttelystä vuonna 2004. Trulli ei suostunut kakkoskuskin rooliin vaan lähti pois :thumbup:

Ellet siis ole sattunut huomaamaan, ei Heikin kisavauhti yleensä ollut Hamiltonin veroista.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Ellet siis ole sattunut huomaamaan, ei Heikin kisavauhti yleensä ollut Hamiltonin veroista.
Ei ennen kuin kisan lopussa, kun ajoivat viimeisen varikkokäynnin jälkeen samanpainoisilla autoilla. Ainakin toisinaan kisavauhti oli samaa tasoa, käsittääkseni, kai, tai jotain :ahem:.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ei ennen kuin kisan lopussa, kun ajoivat viimeisen varikkokäynnin jälkeen samanpainoisilla autoilla. Ainakin toisinaan kisavauhti oli samaa tasoa, käsittääkseni, kai, tai jotain :ahem:.
Lewiksellä tais olla useasti jo moottorin säätö-modit kytkettynä kisan loppupuolella, toisin kuin Heikillä joka vielä yritti nousta sijan pari..
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Lewiksellä tais olla useasti jo bensansäästö-modit kytkettynä kisan loppupuolella, toisin kuin Heikillä joka vielä yritti nousta sijan pari..
Eli Heikillä oli siis viimeisellä stintilläkin enemmän polttoainetta ts. painavampi auto kuin Hamiltonilla?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Eli Heikillä oli siis viimeisellä stintilläkin enemmän polttoainetta ts. painavampi auto kuin Hamiltonilla?
Tarkoitin auton "säästelyä" mitä nähtiin kisojen loppupuolella. Bensaa tuskin tuossa vaiheessa säästeltiin. :D
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Tarkoitin auton "säästelyä" mitä nähtiin kisojen loppupuolella. Bensaa tuskin tuossa vaiheessa säästeltiin. :D
Noin vähän ajattelinkin mutten malttanut olla tarttumatta tilaisuuteen.

Parhaiten mahdolliset nopeuserot selviäisivät jos ajattaisivat Heikkiä vaikka vain yhden tai kahden kierroksen bensaerolla Lewikseen nähden. Mieluusti joskus jopa niin päin että Hamiltonilla olisi tuo kierros tai kaksi enemmän polttoainetta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös