F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Tiiä tuosta haluaako Vettel sen enempää kuin Rosbergikaan Hamiltonin apupojaksi McLarenille?

Ainakin Nico näin sanoi, ettei edes halua sinne. Luulenpa, että Vettel odottelee paikkaa Ferrarilta. McLarenille jos joku saksalainen matkaa, niin se on joku nuori tulevaisuuden nimi mistä ei vielä välttämättä tiedetä juuri mitään. Sutilin en usko sinne siirtyvän ja Keijon pojan luulen siirtyvän aikanaan Bemarille.

Joten Heikki saa vielä jatkaa uraansa luultavasti jopa loppuun asti Macillä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Totta kai noin niukasti häviäminen musertaa ihmisen kappaleiksi ja vie kaiken itseluottamuksen mennessään. Fakta on se, että Felipe on henkisesti täysin romuna kun taas herrat Hamilton, Alonso ja Räikkönen tulevat taas rytinällä mukaan ensi kauteen.
Ai samalla tavalla kuin Hamilton viime vuonna? :rolleyes:
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Juu eiköhän Massa ole latinoverestään huolimatta jo päässyt yli tappiosta. Hamiltonin itseluottamus on tietty jo kauan sitten ohittanut rajan, jossa se alkaa menemään päähän. :)
Alonsoa on kyllä hankala kuvitella kärkikamppailuihin noin epätoimivalla autolla ainakaan ihan kauden alussa, mutta kyllähän viimekaudellakin Renault nousi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nick Heidfeld: Testaaminen on hauskempaa (kuin ennen)

Nick Heidfeld kertoo Bahrainin testeistä blogissaan:
http://www.nickheidfeld.com/?1104A0A1A3359

Tätä en muistanutkaan, mutta tämän lausuman perusteella Bridgestone olisi tiputtanut yhden seoksen pois valikoimista:

Nick Heidfeld sanoi:
I've also thoroughly tested the three Bridgestone tyre compounds that are available to us this year, and that generated some useful data. On Thursday, I had the opportunity to put in some long runs – these were quite promising. We've also made good progress on KERS.
Heidfeld vahvistaa, että uusien aerosääntöjen autoilla on helpompi seurata edelläajavaa:

Nick Heidfeld sanoi:
This week, I finally got a chance to actually tail another car. In Valencia, all the test runs were solo. I have the impression that the new aerodynamics are going to make it easier to close in on the driver ahead, just as we had hoped. This should certainly make overtaking a lot simpler. I'm hoping that this suspicion will be confirmed over the weeks to come.
Lopuksi hän toteaa, että testaamisesta on tullut aiempaa hauskempaa:

Nick Heidfeld sanoi:
In any case, testing this time round has been so much more fun because there are so many new developments to keep up with and I'm learning a lot about the new elements. I'm having to adapt my driving style, which partly involves experimentation but also to some extent happens automatically. You're always finding new, hidden potential and that's what makes testing so enjoyable. Now I'm looking forward to the next tests in Jerez early in March.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Onpas paljon hyviä uutisia WebSlaven kirjoittamassa viestissä.

Hyvä näin, todella hienoa. Varsinkin tuo kohta oli tärkeä kuulla, jossa Nick kertoo että edellä ajavan perässä on helpompi ajaa, lähellä niiku. Tosi hyvä juttu vaikka sen pitikin olla sääntöjen tavoite.. Ainakun niissä ei oo onnistuttu..
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Tiiä tuosta haluaako Vettel sen enempää kuin Rosbergikaan Hamiltonin apupojaksi McLarenille?

Ainakin Nico näin sanoi, ettei edes halua sinne. Luulenpa, että Vettel odottelee paikkaa Ferrarilta. McLarenille jos joku saksalainen matkaa, niin se on joku nuori tulevaisuuden nimi mistä ei vielä välttämättä tiedetä juuri mitään. Sutilin en usko sinne siirtyvän ja Keijon pojan luulen siirtyvän aikanaan Bemarille.

Joten Heikki saa vielä jatkaa uraansa luultavasti jopa loppuun asti Macillä.
Jaa-a, taitaa alkaa Mersun puolelta tulemaan painetta noihin kuski valintoihin. Sillä on vaan aikamoinen sananvalta jos tosissaan ehtoja rupeavat esittämään. Olisko aiemmin, niin että Ronilla olisi ollut sopimusteitse jopa oikeus valita kuljettajat. Muistaakseni Wiliamsilla myös. Niin että luulen Mersun varmistavan että niiden valitsema ja mahdollisesti tuleva seuraava Saksalainen mestari saa tasapuolisen kohtelun. Markkinapaineet ovat varmasti valtavat tänä taantuma-aikana. Taitaa olla ettei Hamiltonin porukat halua sinne Mersun kuskia, sanoisko että tullaan näkemään Hamiltonin siirtyminen Ferrarille?
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Hyvä näin, todella hienoa. Varsinkin tuo kohta oli tärkeä kuulla, jossa Nick kertoo että edellä ajavan perässä on helpompi ajaa, lähellä niiku. Tosi hyvä juttu vaikka sen pitikin olla sääntöjen tavoite.. Ainakun niissä ei oo onnistuttu..
Tuo olisi tosiaan todella hieno juttu. Perässä ajaminen on ollut vaikeaa kaikille, mutta käsittääkseni Ferrarin viimekauden aeropaketilla tilanne oli erityisen paha. Näin ollen Räikkönen voi hyötyä säännöstä, jos vain Ferrarin paketti muuten on kasassa. Kovalaisen kannalta tilanne voi myös olla merkittävästi parempi, sillä se voi mahdollistaa hitaampien kuljettajien ohittamisen vähän raskaammallakin autolla. Näin ollen McLarenin aika-ajotaktikoinnilla ei olisi yhtä tuhoista vaikutusta kuin viime vuonna.

Se ainakin on varmaa, että kilpailut ovat katsojien kannalta viihdyttävämpiä jos perässä ajaminen helpottuu. Ideaalinen tilanne olisi se, että edellä ajavan KERS:n lisätehoja käyttävän perässä voisi roikkua suoralla ilman KERS:n apua ja iskeä myöhemmin suoralla, kun vastustaja on kuluttanut KERS:n loppuun. Mikäli edellä ajava haluaa säästää KERS:ä siihen asti, kunnes vastustaja yrittää rinnalle, saattavat kauempana takana olevat pystyä kuromaan eroa kiinni KERS:n avulla. Lopullinen totuus tästä asiasta nähtäneen tosin vasta loppukaudesta, sillä alkupuolella kautta juuri kukaan ei KERS:ä käytä.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Moottorisääntöön selvennystä:

Formuloiden lauantaiharjoitukset ja GP samalla koneella
23.02.2009 16:40

Kansainvälinen autoliitto FIA aikoo kieltää moottorinvaihdon formula ykkösissä lauantain harjoitusten jälkeen. Alun perin koneenvaihto oli kielletty aika-ajon jälkeen, ellei koneessa ole selkeää teknistä vikaa.

Nyt sääntöä ollaan tarkentamassa niin, että koneenvaihtoa ei sallita lauantain harjoitusten jälkeen ilman teknistä vikaa. Se tarkoittaa käytännössä, että lauantain harjoitukset, aika-ajo ja kisa ajetaan samalla koneella.

Maaliskuun lopussa alkavalla F1-kaudella jokaisella kuljettajalla on käytössään kahdeksan konetta. Jos kuljettaja ottaa kauden aikana käyttöönsä yhdeksännen moottorin, se tuo rangaistuksena lähtöpaikan heikkenemisen kyseisessä kisassa aika-ajotulokseen nähden. Konesääntö koskee myös gp-sarjan harjoituksia.

Autosport.comin tietojen mukaan koneenvaihtosääntöä tarkennetaan lauantaita koskien, koska tallit haluavat sitä. Tallien mukaan koneenvaihdon salliminen lauantain harjoitusten jälkeen tekisi siitä rutiinitoimenpiteen kaikille, joka vaatisi talleja varaamaan sitä varten henkilökuntaa, joka taas kasvattaisi kuluja, joita on pyritty karsimaan rajusti.

Moottorisäännön tarkennus on tarkoitus päättää lopullisesti FIA:n sääntötyöryhmän kokouksessa kuluvan viikon aikana.

(MTV3-STT)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuo olisi tosiaan todella hieno juttu. Perässä ajaminen on ollut vaikeaa kaikille, mutta käsittääkseni Ferrarin viimekauden aeropaketilla tilanne oli erityisen paha. Näin ollen Räikkönen voi hyötyä säännöstä, jos vain Ferrarin paketti muuten on kasassa. Kovalaisen kannalta tilanne voi myös olla merkittävästi parempi, sillä se voi mahdollistaa hitaampien kuljettajien ohittamisen vähän raskaammallakin autolla. Näin ollen McLarenin aika-ajotaktikoinnilla ei olisi yhtä tuhoista vaikutusta kuin viime vuonna.

Se ainakin on varmaa, että kilpailut ovat katsojien kannalta viihdyttävämpiä jos perässä ajaminen helpottuu. Ideaalinen tilanne olisi se, että edellä ajavan KERS:n lisätehoja käyttävän perässä voisi roikkua suoralla ilman KERS:n apua ja iskeä myöhemmin suoralla, kun vastustaja on kuluttanut KERS:n loppuun. Mikäli edellä ajava haluaa säästää KERS:ä siihen asti, kunnes vastustaja yrittää rinnalle, saattavat kauempana takana olevat pystyä kuromaan eroa kiinni KERS:n avulla. Lopullinen totuus tästä asiasta nähtäneen tosin vasta loppukaudesta, sillä alkupuolella kautta juuri kukaan ei KERS:ä käytä.
Aivan.

Ja mun käsityksen mukaan slicksitkään eivät tuo kumin murusia radalle niin paljoa kuin urarenkaat joten sekin lienee ohituksia helpottava juttu. En tosin tiedä kuin paljoa vaikuttaa..
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ei ne sinne ensi vuodeksi mitään huippusakemannia tuu saamaan, se on ihan varma. Ei se tietenkään tarkoita, että Heikin paikka olisi kiveen hakattu, mutta hän on ihanteellinen apukuski Lewikselle, niin surullista kuin se onkin.
Juurikin näin. Heikki on mitä luultavimmin se McLarenin hakema uusi Gerhard Berger, eli tarpeeksi tasokas kilpakuski joka ei kuitenkaan tosissaan uhittele tallin kiistattoman ykköskuskin asemaa. Bergerhän pestattiin McLarenille Prostin lähdettyä ovet paukkuen eli vähän samalla tavalla kuin Alonso lähti toissa kauden jälkeen. Viimeisellä kaudellaanhan Berger oli tasollisesti tilastojen valossa aika lähellä Sennaa saavuttaen kaksi GP-voittoa ja jääden vain pisteen tallitoveristaan. McLarenin kaltainen toimintaympäristö ei selvästikään kestä kovin pitkään kahta kovaa supertähteä, mutta niinhän se on että pidempiaikainen dynastia rakennetaan tällaisella kuljettajakaksikolla.

Päivän "pommi" maikkarin sivuilta:

Honda: Näkyvillä ei vakavaa ostajaehdokasta
23.02.2009 12:26



F1-sarjassa toimintansa lopettanut Honda-talli tiedotti maanantaina, että tallille ei yrityksistä huolimatta ole vielä löytynyt vakavasti otettavaa ostajaehdokasta.

Richard Bransonin johtama Virgin Group ja Ross Brawnin vetämä Hondan entinen johtoporras ovat olleet mukana tarjouskilvassa tallin ostamistamiseksi. Hondan mukaan sopivaa kandidaattia ei kuitenkaan ole löytynyt.

- Tallin ostamiseksi on tullut useitakin tarjouksia, mutta emme ole vielä nähneet vakavaa ostajaehdokasta. Myyntiprosessi on vaikea, kommentoi Hondan toimitusjohtaja Takeo Fukui tilannetta.

Honda ilmoitti joulukuussa kansainväliseen talouskriisiin vedoten vetäytyvänsä F1-sarjasta ja laittoi tallin myyntiin. Jättibudjetilla operoineen japanilaistallin menestys sarjassa jäi viime kaudella vaatimattomaksi. Tuloksena oli vasta valmistajien sarjan yhdeksäs sija.

Honda myös ilmoitti maanantaina nykyisen toimitusjohtajan Fukuin siirtyvän syrjään tehtävästään.

(MTV3-Reuters)
Jaa-a. Vahvasti haiskahtaa siltä että Jenson pitää sapattivuoden ja Bruno ajaa Formula Kakkosia tulevalla kaudella ja Ross voi viettää vuoden kalastaen.
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Niin se lama iskee F1-sarjaankin.
Kautta on lyhennetty tramaattisesti, ainakin
jos uskoo MTV3 tekstitelevisiota (sivu 277).

"F1-kausi 2009 alkaa marraskuun lopulla Australian Melbournessa".

:yuck:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Juurikin näin. Heikki on mitä luultavimmin se McLarenin hakema uusi Gerhard Berger, eli tarpeeksi tasokas kilpakuski joka ei kuitenkaan tosissaan uhittele tallin kiistattoman ykköskuskin asemaa. Bergerhän pestattiin McLarenille Prostin lähdettyä ovet paukkuen eli vähän samalla tavalla kuin Alonso lähti toissa kauden jälkeen. Viimeisellä kaudellaanhan Berger oli tasollisesti tilastojen valossa aika lähellä Sennaa saavuttaen kaksi GP-voittoa ja jääden vain pisteen tallitoveristaan. McLarenin kaltainen toimintaympäristö ei selvästikään kestä kovin pitkään kahta kovaa supertähteä, mutta niinhän se on että pidempiaikainen dynastia rakennetaan tällaisella kuljettajakaksikolla.

Päivän "pommi" maikkarin sivuilta:



Jaa-a. Vahvasti haiskahtaa siltä että Jenson pitää sapattivuoden ja Bruno ajaa Formula Kakkosia tulevalla kaudella ja Ross voi viettää vuoden kalastaen.
Buttonin F1 ura on ohi,jos ei ajopaikkaa täksi kaudeksi löydä.Miksi kukaan haluaisi häntä? Sai turpiinsa Mr.Kakkoskuski Rubens Barrichellolta,joten ei hän mikään rattimies ole.
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Räikkönen: Kuskit maksavat lisenssimaksunsa
25.02.2009 16:32

Ferrari-tallin Kimi Räikkönen ei pidä todennäköisenä, että F1-kuskit matkustaisivat kauden avauskisaan Australiassa maksamatta ensin lisenssimaksujaan.

Kansainvälinen autoliitto FIA korotti roimasti tälle kaudelle kuljettajilta vaadittavan superlisenssin hintaa. Kuljettajien ja FIA:n välille kehkeytyneen riidan seurauksena valtaosa kuljettajista ei ole vielä suorittanut maksua lisenssistä.

Tietojen mukaan vain kolme nimeämätöntä kuskia on maksanut FIA:n pyytämän hinnan. Tilanteesta suivaantunut FIA:n puheenjohtaja Max Mosley kehotti maksusta kieltäytyneitä kuljettajia joko istumaan avauskisan ajan katsomossa tai vaihtamaan alempiin ja edullisempiin sarjoihin.

Räikkönen ei kuulu kuljettajien muodostaman GPDA:n jäsenistöön, mutta Ferrari-kuski uskoo tilanteen selviävän ennen kauden avausta maaliskuun lopussa.

- Kaikki kyllä maksavat enemmän tai vähemmän mielellään lisenssin, mutta hinnan pitäisi olla kohtuullinen. Vain se on ongelma. Kukaan ei halua riidellä asiasta, kommentoi Räikkönen italialaiselle Corriere della Sera -sanomalehdelle.

(MTV3)
Tuntuu nyt kyllä siltä, että Kimi on maksanut jo. :eek:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Buttonin F1 ura on ohi,jos ei ajopaikkaa täksi kaudeksi löydä.Miksi kukaan haluaisi häntä? Sai turpiinsa Mr.Kakkoskuski Rubens Barrichellolta,joten ei hän mikään rattimies ole.
Erikoinen käsitys turbaan saamisesta. Kyllä jos papereita katsotaan, Button on suoriutunut Barrichelloa paremmin Hondalla. Barrichello kykenee ajamaan kaudessa pari hyvää kisaa, Button kymmenen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Erikoinen käsitys turbaan saamisesta. Kyllä jos papereita katsotaan, Button on suoriutunut Barrichelloa paremmin Hondalla. Barrichello kykenee ajamaan kaudessa pari hyvää kisaa, Button kymmenen.
Puhuin viime kaudesta.Tiedän,Kimi otti myös turpaan Massalta,mutta hänellä on sentään MM.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Yleensä se niin menee.F1 on sanonta "Olet yhtä hyvä,kuin edellinen kisasi" sama pätee kauteen.
Mutta eiköhän tuo sanonta yleensä päde vain mediaan ja faneihin. Uskoisin tallien tietävän mitä kuljettajat saavat autostaan irti ja näkevät yleensä onko vika autossa vai miehessä.

Ferrarikin teki Kimin kanssa jatkosopimuksen, vaikka italialais -ja espanjalaislehdet vaativat että Alonso olisi pitänyt palkata Kimin tilalle jo tälle kaudelle.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös