Lisälenkki-idea ei tosiaan olisi hullumpi..Huomattavasti parempi olisi rallicrossissa käytettävä lisälenkki.
Rallicrossin säännöistä modifioimalla Case Lisälenkki voisi näyttää vaikka tältä:
- Jokaisen kuljettajan tulee ajaa lisälenkit GP-kisan aikana.
- Lisälenkkien kappalemäärä määräytyy siten, että lisälenkkejä on ajettava kilpailun aikana neljä kappaletta.
Esimerkiksi Monacossa ajetaan 78 kierrosta, jolloin esimerkiksi Kamui Kobayashi ajaa lisälenkki-kierroksensa seuraavasti:
Kierroksilla 5, 24, 48, 64.
- Lisälenkkejä ei saa ajaa peräkkäisillä kierroksilla, eikä kilpailun neljän ensimmäisen/viimeisen kierroksen aikana.
- Lisälenkin ajamisen ajankohdat päättävät kuljettajat/tallit itse ajettavien kierrosten aikana.
- Lisälenkkien suorittamatta jättäminen aiheuttaa kuljettajalle henkilökohtaisen seuraamuksen.
Seuraavan GP-viikonlopun aikana ajettavissa aika-ajoissa kuljettajan aikaan lisätään 30 sekuntia.
Tallille lisälenkkien ajamatta jättäminen aiheuttaa sakkorangaistuksen.
- Keskeyttänyt ja vajaakierroksinen kuljettaja/talli ei joudu kärsimään seuraamuksia.