F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Muuten kyllä, mutta se riippuu ikävästi kierroksen pituudesta ja kärkikuskien yrityksestä.
Kärkikuskien voi varmaan olettaa yrittävän aika täysillä koko ajan. Kierrosrajaa taas voi ja kannattaa muuttaa radasta riippuen, lopputuloksiinhan pääsee mukaan ajamalla 90 % voittajan kierroksista.
 

Scalarik

Well-known member
Liittynyt
16.2.2008
Viestit
118
Sijainti
Helsinki
Muuten kyllä, mutta se riippuu ikävästi kierroksen pituudesta ja kärkikuskien yrityksestä.
Toisaalta kierroksen pituudesta riippuu myös se, montako kertaa kärki joutuu hitaat ohittamaan kierroksella. Ideahan voisi olla, että jos olet liian monta kertaa tiellä, joudut sivuun.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Onko noin? Muissa luokissa tarvii jokseenkin poikkeuksetta 75%.
45) CLASSIFICATION

45.2 Cars having covered less than 90% of the number of laps covered by the winner (rounded down to the nearest whole number of laps), will not be classified.
Jos tällaisen säännön tekee, niin se kannattaa muotoilla siten, että se on yksiselitteinen. Olitko tiellä, etkö ollut tiellä, mihin ajoit ja ajoitko tai montako sekuntia missäkin on vietetty vaativat kaikki seurantaa ja voivat olla tulkinnanvaraisia. Siksi lähtisin kierrosmäärästä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8566042.stm

Prostin mietteitä uusista säännöistä.

"They have got used to a sprint - in free practice, qualifying, race. And having 60kg of fuel or 10kg makes no difference," he said.

"When you start with 160kg you have to think differently, and they are not used to that."

"If it was my decision," he said, "I would have left the freedom about the tyres - you have one soft, one hard and freedom.

"(It would be) exactly the same - you start the race with the tyres you qualify with but after that freedom. If you want to use only soft tyres, or only hard tyres, (in the race) you do what you want."
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Newey ei ole tyytyväinen moottorijäädytykseen:
Guardian sanoi:
Red Bull missed the first of four important pre-season test sessions, Newey preferring to hone the fine detail on the car before taking to the track. There was also a slight delay in the production of RB6 caused by thoughts about switching from the Renault engine to Mercedes‑Benz. Newey makes no bones about the differing approach employed by the engine makers to a rule that says engine specifications must be frozen [to save costs], the only exception being updates to improve reliability.

"The fact is the Mercedes engine [used by Brawn and McLaren] enjoyed a good advantage over the rest of the field last year," Newey says. "Lap time-wise it was significant; several 10ths of a second. When you have to try and claw that back in the chassis, it's quite a big ask. So obviously we looked at the Mercedes engine. We also looked at the Cosworth engine very carefully. In the end, Brawn and McLaren blocked us from having the Mercedes engine, but we became very satisfied with staying with Renault in any case.

"Mercedes developed very heavily through what was meant to be a frozen engine, whereas some of the others, Renault in particular, were very honest and said: 'It's a frozen engine, it's cost cutting, we won't develop further.' And they fell behind. But they have had a good programme to address that. They've been a fantastic company to work with, so if we can maintain that good working relationship and they can bring the engine up to scratch, then that's perfect. As for what Mercedes did last year, that's part of motorsport and you have to be philosophical about these things."
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Kyllä olisi kannattanut Red Bullin palkata Kimi vaikka väkisin. Olisi todennäköisesti imenyt huonon tuurin omaan autoonsa ja Vettel olisi voinut ajella rauhassa voittoon.
Kimi tartuttanut pätkän huonoa tuuria Vetteliin, mikäli olen oikein käsittänyt, että miehet ovat läheisiä ystäviä keskenään.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ajatteleva Alesi

Turun Sanomat 14.3 2010 22:12:04

Bahrainin GP-kolumni 14.3.

Fernando Alonsoa on tifosojen keskuudessa kutsuttu ’’Ajattelevaksi Alesiksi’’. Se on äärettömän tehokas tapa tehdä espanjalaistähdestä entistä suositumpi Ferrari-faneille.

Jean Alesin tapaan Alonsolla on latitotemperamentti, hän on yhtä räiskyvä kuski ja italialaisten rakastaman taistelutahdon ilmentymä.

Mutta siinä missä ranskalaisella oli ikuisia hankaluuksia hallita tunnekuohujaan, Alonso pystyy rauhoittumaan riittävästi voittaakseen kisoja tasaiseen tahtiin.

Tämän eron vuoksi Alonsolla on nyt 22 GP-voittoa, kun Alesi jäi siihen yhteen ja ainoaan Kanadassa 1995.

Alonso meni siihen aateliskerhoon, joka on avannut Ferrari-uransa heti voitolla. Juan Manuel Fangio, Giancarlo Baghetti, Mario Andretti, Nigel Mansell ja Kimi Räikkönen saivat vastaavan täysosuman. Näistä ennen Alonsoa vain Fangio oli maailmanmestari jo ennen Ferrarille siirtymistään.

Ferrarin esitys Bahrainissa näytti yhtä vakuuttavalta kuin Brawnin riemukulku viime vuonna Australian kaksoisvoittoon. Ei kuitenkaan kannata hoppuilla mestariennusteissa.

McLarenin suomalaistohtori Aki Hintsa sanoi vakavalla naamalla, että hän uskoo tämän jälkeen mestaruuden olevan Lewis Hamiltonin ja Sebastian Vettelin välinen kaksintaisto. Kummankin autossa on sellainen potentiaali, mikä seuraavissa kisoissa vie Ferrarin edelle.

Bahrain olikin kiistatta rata, mikä suosi erityisesti Ferraria. Red Bull oli nopein auto, mutta kisapituudessa tuli pulmia, jotka kätkivät Vettelin parhaan iskukyvyn kovilla renkailla.

Entä miltä sitten tuntui kilpa-ajaminen ilman välitankkausta? Siitä ei tämän tylsän näytelmän perusteella kannata vetää suurempia johtopäätöksiä. Jokainen tiimi pelasi ilmiselvästi täysin varman päälle. Ohittamista ja rengashuolia ei tullut lainkaan niin paljon kuin odotettiin.

Oikeastaan kaasua ruvettiin painamaan raskaalla jalalla vasta, kun Toro Rosson Jaime Alguersuari tykitti nopeimman kierrosajan. Sen jälkeen muutkin antoivat palaa.

Heikki Kulta ts
 

Koiruus

Well-known member
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
973
Sijainti
Tampere
Alonso meni siihen aateliskerhoon, joka on avannut Ferrari-uransa heti voitolla. Juan Manuel Fangio, Giancarlo Baghetti, Mario Andretti, Nigel Mansell ja Kimi Räikkönen saivat vastaavan täysosuman. Näistä ennen Alonsoa vain Fangio oli maailmanmestari jo ennen Ferrarille siirtymistään.

Heikki Kulta ts
Marcan sivuilla luki, että alonso oli vasta neljäs joka voitti ekan kisansa ferrarilla.

DEBUTS FOUR VICTORY IN FERRARI
Andretti, Mansell, Kimi ... and Alonso
M. SANZ. Sent to Manama 14/03/10 - 14:44
105
comments
Fernando Alonso came in Bahrain in the history of Ferrari. The Spaniard became the fourth rookie to the 'Scuderia' which opened with victory. Before they did Mario Andretti, Nigel Mansell and Kimi Räikkönen. Others like Fangio, Prost and Schumacher, for example, did not.

Edit:http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=es&tl=en&u=http://www.marca.com/
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Marcan lista on väärin. Fangio voitti MM-debyyttinsä Ferrarilla, vaikkakin otettuaan käyttöönsä Luigi Musson auton kesken kisan, mutta voitti yhtä kaikki. Baghetti taas on varsin kuulu siitä, että voitti ensimmäisen F1-kisansa, johon tosiaan osallistui Ferrarilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Monza pysyy kalenterissa ainakin vuoteen 2016

Eihän tää mikään yllätys oo, mutta kun huhuttiin siitä että Rooman GP syrjäyttisi Monzan nii sitä ei oo nyt ainakaan lähivuosina tapahtumassa. :ahem:
Kummasti tuotakin huhua on pidetty hengissä - ja BBC:kin sen tuossa vielä toistaa - vaikkei Rooman GP ole enää pitkään aikaan, jos koskaan ollut ehdokkaana Italian GP:ks tai Monzan syrjäyttäjäksi muutenkaan. Rooman GP vahvistettiin jo aikaisemmin kalenteriin kaudeksi 2013.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös