Webber ajanut 4 viimeistä kisaa loukkaantuneen olkapään kanssa. Yllätys yllätys, taas kyseessä maastopyöräily onnettomuus.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88605
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88605
Ei sentään moottoripyöräonnettomuus...Webber ajanut 4 viimeistä kisaa loukkaantuneen olkapään kanssa. Yllätys yllätys, taas kyseessä maastopyöräily onnettomuus.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88605
Ylläri... Pitäiskö herran jättää pyöräily kokonaan kun selvästikkään Webber ei fillaria osaa ajaa.Webber ajanut 4 viimeistä kisaa loukkaantuneen olkapään kanssa. Yllätys yllätys, taas kyseessä maastopyöräily onnettomuus.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88605
Koska tehoja ja nopeuksia ei kuitenkaan turvallisuussyistä haluta enää kasvattaa, pitäisi jotain kuitenkin rajoittaa. Eli vedetään se sylinteritilavuus sitten vaikka puoleen litraan. Eikö kuulosta hyvältä? Tai laitetaan polttoainerajoitus, jolloin kisoista tulee taloudellisuusajoja.Tuo world engine on myös ideana hyvä, mutta kilpailullisessa mielessä ainakin F1-moottoreissa pitäisi säilyttää tekninen vapaus ja antaa insinöörien toteuttaa itseään.
Luetaan sitä tekstiä.Ylläri... Pitäiskö herran jättää pyöräily kokonaan kun selvästikkään Webber ei fillaria osaa ajaa.
"I was riding with a great friend of mine. Suddenly, he crashed right in front of me and I had nowhere to go but straight through the ears of the horse! I suffered what they call a skier's fracture to my right shoulder."
Tämä ongelma on jo kaiketi ratkaistu. Polttoaineenkäyttöä tullaan rajoittamaan, ja nimenomaan sitä, kuinka paljon bensaa voi sylinteriin kerralla ruiskia. Tämä asettaa rajat myös ahtopaineelle, ja pitää tehot kurissa. Miksi asettaa muita rajoituksia, tai vielä pahempaa, eli yritetään tasata moottoreiden tasoeroja?Koska tehoja ja nopeuksia ei kuitenkaan turvallisuussyistä haluta enää kasvattaa, pitäisi jotain kuitenkin rajoittaa. Eli vedetään se sylinteritilavuus sitten vaikka puoleen litraan. Eikö kuulosta hyvältä? Tai laitetaan polttoainerajoitus, jolloin kisoista tulee taloudellisuusajoja.
Mikset haluaisi katsoa tasaista ja viihdyttävää formulakisaa, vaan sen sijaan kituutat ykkösten kanssa?Jos haluaisin katsoa tasaista ja viihdyttävää formulakisaa, niin todennäköisesti siirtyisin CARTerin hehkuttamien potkupalloformuloiden pariin.
Sitäpä en juuri lukenut, luin vaan maikkarin version.Luetaan sitä tekstiä.
Mitä minä siitä BBC:n artikkelista luin, niin itse moottoreiden tasoeroihin ei puututa, vaan liiallista etua säädellään tasaamalla resurssit (riittävän pieniksi). Näin ollen moottorijäädytys poistuisi turbojen myötä.Tämä ongelma on jo kaiketi ratkaistu. Polttoaineenkäyttöä tullaan rajoittamaan, ja nimenomaan sitä, kuinka paljon bensaa voi sylinteriin kerralla ruiskia. Tämä asettaa rajat myös ahtopaineelle, ja pitää tehot kurissa. Miksi asettaa muita rajoituksia, tai vielä pahempaa, eli yritetään tasata moottoreiden tasoeroja?
Hyvä kysymys. Mulle F1 on aina ollut SE juttu moottoriurheilun puolella, ja mikä alkoi nuorena Häkkisen ja Lehdon fanittamisella, on iän karttuessa ja tietämyksen lisääntyessä vaihtunut aitoon kiinnostukseen itse lajia kohtaan. Mulle ykkösten seuraaminen ei ole kituuttamista, vaikkei radalla ihmeitä tapahtuisikaan.Mikset haluaisi katsoa tasaista ja viihdyttävää formulakisaa, vaan sen sijaan kituutat ykkösten kanssa?
Spot on. On vaan sen verran vieraita luokkia mulle, että pitäisi nähdä kovasti vaivaa taustoihin perehtymiseksi. Autonvalmistajat kisaamassa toisiaan vastaan sekä tekninen monimuotoisuus ovat kyllä kiinnostavia seikkoja. Yritin tänä vuonna siirtyä GT-maailmaan FIA:n GT1:n muodossa, mutta se ei kyllä säväyttänyt. Ehkäpä pitäisi katsella muualle...CARTer sanoi:Formula-sotien kolmatta osaa odotellessa oikeasti kuluttajalle tärkeää teknistä kehitystä ja tiukkaa taistelua radalla käydään tietenkin jatkossakin Le Mans prototyypeissä. Hybridi, KERS, diesel, etanoli vai biobutanoli? Michelin, Yokohama, Pirelli vai Dunlop? Peugeot, Audi, Aston Martin, Toyota, Nissan, Judd vai Honda? :ahem:
Aaa...taisin käsittää hiukan väärin, ja siitä moinen purkauskin johtui. Resurssien rajaaminen on näin kalliissa lajissa ehdottoman hyvä juttu. Esim. testikielto on minusta vain lisännyt lajin mielenkiintoisuutta, kun autojen uudistuksia päästään kokeilemaan vasta kisaviikonloppuina.Mitä minä siitä BBC:n artikkelista luin, niin itse moottoreiden tasoeroihin ei puututa, vaan liiallista etua säädellään tasaamalla resurssit (riittävän pieniksi). Näin ollen moottorijäädytys poistuisi turbojen myötä.
Koska uuden moottorisäännön idea on juuri rohkaista kehittämään hyötysuhdetta, niin jäädytys ei oikein siihen ajatukseen sovikaan.
Mutta yhtä kaikki, rajoituksia on pakko olla.
Joskus liika valinnanvarojen kirjo voi kostautuakin. Ensi vuodesta tulee ristiriitainen, kun diesel ja bensa joutuvat ensi kertaa vuosiin oikeasti vastakkain. ACOn sääntöpykäliin on lisätty kohta, joka yrittää vihdoin pakottaa molemmat P1:n polttoainemallit samalle tasolle. Eli jos Aston Martin alkaa itkeä Sebringin jälkeen, lisäpainoja ja kuristimia tullaan jakamaan entistä enemmän. Ja kuka tahansa voi fuskata.Formula-sotien kolmatta osaa odotellessa oikeasti kuluttajalle tärkeää teknistä kehitystä ja tiukkaa taistelua radalla käydään tietenkin jatkossakin Le Mans prototyypeissä. Hybridi, KERS, diesel, etanoli vai biobutanoli? Michelin, Yokohama, Pirelli vai Dunlop? Peugeot, Audi, Aston Martin, Toyota, Nissan, Judd vai Honda? :ahem:
Näin Christian Horner kommentoi asiaa Telegraph Sportille:Webber ajanut 4 viimeistä kisaa loukkaantuneen olkapään kanssa. Yllätys yllätys, taas kyseessä maastopyöräily onnettomuus.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88605
Ei taida olla. Yksi maailmanmestari on vielä vapaalla jalalla. Ai niin, sillähän ei ollut osaa eikä arpaa koko hommaan, saati että olisi tiennyt mistään mitään. Eli on se loppuun käsitelty sittenkin.Crashgate lienee sitten saatu lopultakin päätökseen: Renault pyytää anteeksi sekä isä että poika Piquet:ltä,
--these serious allegations contained in the Press Release were wholly untrue and unfounded, and we withdraw them unequivocally. We would like to apologise unreservedly to Mr Piquet Junior and his father for the distress and embarrassment caused as a result. As a mark of the sincerity of our apology and regret, we have agreed to pay them a substantial amount of damages for libel as well as their costs, and have undertaken not to repeat these allegations at any time in the future.
Mihin hommaan? Tuossahan se koko hommakin vesittyi, kun syytökset todettiin epätosiksi ja perusteettomiksi. Eli mitään "hommaa" ei siis edes enää ole ollutkaan.Ei taida olla. Yksi maailmanmestari on vielä vapaalla jalalla. Ai niin, sillähän ei ollut osaa eikä arpaa koko hommaan, saati että olisi tiennyt mistään mitään. Eli on se loppuun käsitelty sittenkin.
Tai lakaistiin maton alle on toinen vaihtoehto kanssa.Mihin hommaan? Tuossahan se koko hommakin vesittyi, kun syytökset todettiin epätosiksi ja perusteettomiksi. Eli mitään "hommaa" ei siis edes enää ole ollutkaan.
Onko Alonsoa edes syytetty siitä, että Piquetin käskettiin kolaroida? Ei Alonso ole vastuussa siitä mitä Piquetin käsketään tai ei käsketä tehdä, vaikka olevinaan suuri teamleaderi ja taktikko onkin. Saattaa olla että Alonso tiesi asiasta jotain tai sitten ei, mutta kukaan ei ainakaan hänen tietämisiään lähtenyt paljastamaan.Mihin hommaan? Tuossahan se koko hommakin vesittyi, kun syytökset todettiin epätosiksi ja perusteettomiksi. Eli mitään "hommaa" ei siis edes enää ole ollutkaan.
Ei syytetty. Kyllähän se bensataktiikka on varmaan herran kulmakarvoja nostattanut, mutta kuten tallimääräyksissäkin, se joka eniten hyötyy on vähiten syypää.Onko Alonsoa edes syytetty siitä, että Piquetin käskettiin kolaroida? Ei Alonso ole vastuussa siitä mitä Piquetin käsketään tai ei käsketä tehdä, vaikka olevinaan suuri teamleaderi ja taktikko onkin. Saattaa olla että Alonso tiesi asiasta jotain tai sitten ei, mutta kukaan ei ainakaan hänen tietämisiään lähtenyt paljastamaan.