Silleen niin merkittävää mielipidettä tähän, mutta itse näkisin toisinpäin hiukan Arrowsin auton eduksi. 2 hitainta autoa silti olivat selkeästiArrowsin auto oli Minardiakin huonompi tuolloin, joten ehkä tuo oli sittenkin siunaus.
R.I.P.Tom Walkinshaw on kuollut:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88672
Näyttävää ajoa todellakin.Tuohon aikaan auton liikkeistä huomasi kovan yrityksen,mutta nykyään mennään kuin kiskoilla.Sawardin blogissa oli Walkinshaw'n aika-ajokierros Bathurstissa 1985. Huikea kierros, Tom ei tosissaan ollut vain tallipäällikkö.
http://www.youtube.com/v/M9I7GWllPFY
Perinteinen britti-auto tosiaankin (ohjauspyörä vähän vinossa noilla suorilla). On se jännä, että ne pystyy kuitenkin rakentamaan tarkkuutta vaativia F1 autoja. Tilaavat varmaan osat saksasta.Näyttävää ajoa todellakin.Tuohon aikaan auton liikkeistä huomasi kovan yrityksen,mutta nykyään mennään kuin kiskoilla.
Hienoa! Tuossa on todellista tekemisen (ajamisen) meninkiä. Vaikka en Walkinshawsta persoonana pitänytkään, liikaa huijari/Flavio meininkiä.Sawardin blogissa oli Walkinshaw'n aika-ajokierros Bathurstissa 1985. Huikea kierros, Tom ei tosissaan ollut vain tallipäällikkö.
http://www.youtube.com/v/M9I7GWllPFY
En tiedä, onko se brittien kunniaksi millään muotoa, mutta ongelmat olivat osaamisen sijaan viitseliäisyydessä. Änkyrävasurit polttivat ennemmin notskia tynnyrissä tehtaan pihalla kuin tekivät töitä, ja jos niitä tehtiin, niin päin helvettiä.Perinteinen britti-auto tosiaankin (ohjauspyörä vähän vinossa noilla suorilla). On se jännä, että ne pystyy kuitenkin rakentamaan tarkkuutta vaativia F1 autoja. Tilaavat varmaan osat saksasta.
Noniin, kerrankin päättäjät on olleet viisaita ja palkanneet hommaan NE jotka hommasta eniten tietävät :thumbup:Iltalehti sanoi:F1-autoihin tulossa suurimmat muutokset vuosikymmeniin - paluu 1980-luvulle?
Keskiviikko 22.12.2010 klo 09.48
Jos suunnitelmat toteutuvat, formuloissa palataan menneeseen jo kaudella 2013.
Uudistuksia ovat suunnitelleet rutinoituneet formulainsinöörit Patrick Head ja Rory Byrne, kertoo BBC. Toteutuessaan muutokset F1-autoihin olisivat suurimmat sitten vuoden 1983.
Tarkoituksena on muokata F1:stä aiempaa mielenkiintoisempi ja ympäristöystävällisempi laji. Käytännössä muutosten myötä F1-autot olisivat hieman nykyistä hitaampia ja bensapihimpiä.
Suunnitelmien mukaan ulkoisesti suurin muutos koskisi autojen etu- ja takasiipiä, jotka pienenisivät huomattavasti 1980-luvun formulatyylin mukaisiksi. Jatkossa autot radassa pitävä voima syntyisi alustan eikä valtavien siipien avulla.
Uudistuksen puuhamiehet haluavat, että jatkossa F1-kuljettaja pystyisi ajamaan kaasu pohjassa korkeintaan puolet ratakierroksesta. "Uusvanhat" formulatykit nielisivät polttoainetta vain 65 prosenttia nykyisestä kulutuksesta. Uudistuksen reunaehdoissa on omat haasteensa insinööreillekin.
- Meille on sanottu, että autot saavat olla ratakierroksella enintään viisi sekuntia nykyautoja hitaampia, Head kertoi BBC:lle.
Kaksikko Head-Byrne aloitti uudistusten hiomisen jo maaliskuussa. F1-tallit saavat pian käsiinsä sääntömuutosluonnokset.
IL
Hienoa! Paras aikakausi ja vähemmän päästöjä. Mikäs sen parempaa.En tiedä onko tää jo ollut täällä, mutta:
Noniin, kerrankin päättäjät on olleet viisaita ja palkanneet hommaan NE jotka hommasta eniten tietävät :thumbup:
Jos tuommonen 80-luvun tyylinen auto palaa radoille niin ainakaan itse en olisi pahoillani
:thumbup: Juuri mitä olen toivonutkin aiemmissa "miten muuttaisit sääntöjä"-keskusteluissa.Suunnitelmien mukaan ulkoisesti suurin muutos koskisi autojen etu- ja takasiipiä, jotka pienenisivät huomattavasti 1980-luvun formulatyylin mukaisiksi. Jatkossa autot radassa pitävä voima syntyisi alustan eikä valtavien siipien avulla.
Vuoden 2005 ohituskeskiarvo: 10,74; vuoden 1983 ohituskeskiarvo: 40,47.Jos tollaisiin tuhnu autoihin palataan, niin täältä ainakin loppuu koko sarjan seuraaminen. Viisi sekuntia hitaampia kuin nykyiset autot? Ei helvetti. Kyllä se on enemmän radoista kiinni, tuleeko ohituksia vai ei. Ei polkuautollakaan voi ohittaa, jos radalla ei mahdu ajamaan kahta kunnolla rinnakkain tai koko rata on täynnä pyöreitä Tillkkkke käännöksiä (esim. Shanghai ykkösmutka). vituttaa tollanen. nykyisetkin moottorit kuullostaa ihan mopoilta. miksei palattaisi vaikkapa vuoteen 2005?