F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
RIP. Jollain tavalla julkisuuskuva Arrowsista ei mielessäni ollut kovin positiivinen, epämiellyttäviä päätöksiä, maksukuskeja yms., mutta eipä varmaan helpot olleet saumatkaan yrittää privaattitallia menestyksekkäästi pyörittää.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Harva on saanut houkuteltua Arrowsin kaltaiseen talliin hallitsevaa maailmanmestaria. Salo tietty sai pettyä pahasti ennen kautta 1999, mutta se kuului ykkösiin. Valitettavan ironisesti myös 10 vuotta myöhemmin suomalainen heivattiin sivuun espanjalaisen maksukuskin tieltä. Ja jos ajattelee positiivisesti, niin Mika vapautui tuon myötä BAR:lle, jossa antoi Ferrarille kisatuuraajaksi riittäneet näytöt. Arrowsin auto oli Minardiakin huonompi tuolloin, joten ehkä tuo oli sittenkin siunaus.

Arrows oli hieno talli, jolle Walkinshaw tarjosi vielä mukiinmenevät viimeiset vuodet Hillin, Salon, Verstappenin ja Frentzenin kaltaisten tähtikuljettajien myötä. Harmillisen nuorena lähti skotti, kantoi kortensa kekoon F1-maailmassa. RIP
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Arrowsin auto oli Minardiakin huonompi tuolloin, joten ehkä tuo oli sittenkin siunaus.
Silleen niin merkittävää mielipidettä tähän, mutta itse näkisin toisinpäin hiukan Arrowsin auton eduksi. 2 hitainta autoa silti olivat selkeästi :)
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Vähän vinossa

Näyttävää ajoa todellakin.Tuohon aikaan auton liikkeistä huomasi kovan yrityksen,mutta nykyään mennään kuin kiskoilla.:(
Perinteinen britti-auto tosiaankin (ohjauspyörä vähän vinossa noilla suorilla). On se jännä, että ne pystyy kuitenkin rakentamaan tarkkuutta vaativia F1 autoja. Tilaavat varmaan osat saksasta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Perinteinen britti-auto tosiaankin (ohjauspyörä vähän vinossa noilla suorilla). On se jännä, että ne pystyy kuitenkin rakentamaan tarkkuutta vaativia F1 autoja. Tilaavat varmaan osat saksasta.
En tiedä, onko se brittien kunniaksi millään muotoa, mutta ongelmat olivat osaamisen sijaan viitseliäisyydessä. Änkyrävasurit polttivat ennemmin notskia tynnyrissä tehtaan pihalla kuin tekivät töitä, ja jos niitä tehtiin, niin päin helvettiä.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Täällä aiemminkin mainittu mahdollinen leffa James Huntista on nyt ilmeisesti varmistumassa, ja pääosaan on kiinnitetty Alex Pettyfer.

http://www.empireonline.com/news/feed.asp?NID=29774

Elokuva perustuu Tom Rubythonin kirjoittamaan Shunt: The Story of James Hunt- kirjaan. Pettyfer on myös yksi tuottajista. Projektille etsitään parhaillaan käsikirjoittajaa joka muokkaa kirjan leffamuotoon. Elokuvan taustalla on Steven Spielbergin Dreamworks-studio, joka on tunnettu laadukkaista tuotannoistaan, mm. Saving Private Ryan, Band of Brothers, Gladiator, American Beauty, The Pacific...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Viikonloppuna ajettiin kuudetta kertaa Felipe Massan järjestämä karting-kisa Brasiliassa. Mukana totutusti suuri joukko brasilialaisia autourheiluhuippuja. Ainoa ei-brasilialainen kilpailussa oli Jaime Alguersuari.

Lucas di Grassi voitti ensimmäisen kisan, ja toisen kisan vei Indysarjassa muutamia kisoja ajanut naiskuljettaja Ana Beatriz ajaen tosin nimellä Bia Figueiredo.

Yhteispistetilannetta voinee kutsua tasaiseksi, sillä neljä kuljettajaa ylsi 25 pisteeseen: di Grassi, Massa, Rubens Barrichello ja Figueiredo. Ensimmäisen kilpailun tulos ratkaisi järjestyksen ja se oli tuo edellä mainittu, eli di Grassille voitto.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
En tiedä onko tää jo ollut täällä, mutta:
Iltalehti sanoi:
F1-autoihin tulossa suurimmat muutokset vuosikymmeniin - paluu 1980-luvulle?
Keskiviikko 22.12.2010 klo 09.48

Jos suunnitelmat toteutuvat, formuloissa palataan menneeseen jo kaudella 2013.

Uudistuksia ovat suunnitelleet rutinoituneet formulainsinöörit Patrick Head ja Rory Byrne, kertoo BBC. Toteutuessaan muutokset F1-autoihin olisivat suurimmat sitten vuoden 1983.
Tarkoituksena on muokata F1:stä aiempaa mielenkiintoisempi ja ympäristöystävällisempi laji. Käytännössä muutosten myötä F1-autot olisivat hieman nykyistä hitaampia ja bensapihimpiä.
Suunnitelmien mukaan ulkoisesti suurin muutos koskisi autojen etu- ja takasiipiä, jotka pienenisivät huomattavasti 1980-luvun formulatyylin mukaisiksi. Jatkossa autot radassa pitävä voima syntyisi alustan eikä valtavien siipien avulla.
Uudistuksen puuhamiehet haluavat, että jatkossa F1-kuljettaja pystyisi ajamaan kaasu pohjassa korkeintaan puolet ratakierroksesta. "Uusvanhat" formulatykit nielisivät polttoainetta vain 65 prosenttia nykyisestä kulutuksesta. Uudistuksen reunaehdoissa on omat haasteensa insinööreillekin.
- Meille on sanottu, että autot saavat olla ratakierroksella enintään viisi sekuntia nykyautoja hitaampia, Head kertoi BBC:lle.
Kaksikko Head-Byrne aloitti uudistusten hiomisen jo maaliskuussa. F1-tallit saavat pian käsiinsä sääntömuutosluonnokset.
IL
Noniin, kerrankin päättäjät on olleet viisaita ja palkanneet hommaan NE jotka hommasta eniten tietävät :) :thumbup:
Jos tuommonen 80-luvun tyylinen auto palaa radoille niin ainakaan itse en olisi pahoillani :)
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Kuulostaa kyllä hyvältä. Toivottavasti moottorien tehot eivät kuitenkaan hirveästi tipu.
 

Sinäputki

Troll
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
4216
Sijainti
Trollhättan
En tiedä onko tää jo ollut täällä, mutta:

Noniin, kerrankin päättäjät on olleet viisaita ja palkanneet hommaan NE jotka hommasta eniten tietävät :) :thumbup:
Jos tuommonen 80-luvun tyylinen auto palaa radoille niin ainakaan itse en olisi pahoillani :)
Hienoa! Paras aikakausi ja vähemmän päästöjä. Mikäs sen parempaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Suunnitelmien mukaan ulkoisesti suurin muutos koskisi autojen etu- ja takasiipiä, jotka pienenisivät huomattavasti 1980-luvun formulatyylin mukaisiksi. Jatkossa autot radassa pitävä voima syntyisi alustan eikä valtavien siipien avulla.
:thumbup: Juuri mitä olen toivonutkin aiemmissa "miten muuttaisit sääntöjä"-keskusteluissa.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Jos tollaisiin tuhnu autoihin palataan, niin täältä ainakin loppuu koko sarjan seuraaminen. Viisi sekuntia hitaampia kuin nykyiset autot? Ei helvetti. Kyllä se on enemmän radoista kiinni, tuleeko ohituksia vai ei. Ei polkuautollakaan voi ohittaa, jos radalla ei mahdu ajamaan kahta kunnolla rinnakkain tai koko rata on täynnä pyöreitä Tillkkkke käännöksiä (esim. Shanghai ykkösmutka). vituttaa tollanen. nykyisetkin moottorit kuullostaa ihan mopoilta. miksei palattaisi vaikkapa vuoteen 2005? :thumbfh::thumbfh::mad_old::mad_old::mad_old: :nope::nope::nope::nope:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Jos tollaisiin tuhnu autoihin palataan, niin täältä ainakin loppuu koko sarjan seuraaminen. Viisi sekuntia hitaampia kuin nykyiset autot? Ei helvetti. Kyllä se on enemmän radoista kiinni, tuleeko ohituksia vai ei. Ei polkuautollakaan voi ohittaa, jos radalla ei mahdu ajamaan kahta kunnolla rinnakkain tai koko rata on täynnä pyöreitä Tillkkkke käännöksiä (esim. Shanghai ykkösmutka). vituttaa tollanen. nykyisetkin moottorit kuullostaa ihan mopoilta. miksei palattaisi vaikkapa vuoteen 2005?
Vuoden 2005 ohituskeskiarvo: 10,74; vuoden 1983 ohituskeskiarvo: 40,47.

Sitä paitsi se 5 sek/kierros lienee vain ekalle vuodelle. Siitä sitä lähdetäänkin taas kuromaan umpeen kovaa vauhtia.

Ja ketä se oikeen kiinnostaa minkälainen moottori siellä on. Telkkarista V8 kuulostaa ihan samalta kuin V10. Tosi sitten se matalalta laulava turbo onkin eri asia, mutta onhan se tuleva moottori kuitenkin isompi kuin kultaisella 80-luvulla (1,6 l > 1,5 l :rolleyes:)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös