Ghost_Glove
Jääkausi
Niinpä...Olisit nyt copypastennut koko jutun tänne, kerran maksullinen. Hieman jättää tuo ilmainen johdanto kylmäksi.
Niinpä...Olisit nyt copypastennut koko jutun tänne, kerran maksullinen. Hieman jättää tuo ilmainen johdanto kylmäksi.
Luitko lainkaan mitä kirjoitin? Minähän nimenomaan kirjoitin katsovani mielummin tapahtumarikasta kisaa kuin tylsää kisaa. Loukkaantumisia tosiaan en tahdo ja minusta olisi jossain määrin sairasta moista toivoakin.:nope: Jotenkin teitin ajatusmaailmaa seuranneena paras olisi varmaan, kuin ajettaisi scalextrixeillä ympyrärataa olohuoneessa, ettei kukaan vaan loukkaannu tai tapahdu mitään yllättävää.
Joo se on kumma miten joidenkin mielestä ei voi olla samaan aikaan tapahtumarikasta ja turvallista kilpailua. Ihan niinkuin pitäisi valita ohituksien ja turvallisuuden välillä.Luitko lainkaan mitä kirjoitin? Minähän nimenomaan kirjoitin katsovani mielummin tapahtumarikasta kisaa kuin tylsää kisaa. Loukkaantumisia tosiaan en tahdo ja minusta olisi jossain määrin sairasta moista toivoakin.
Vielä hullumpaa on edes ajatella kisojen siirtämistä tässä vaiheessa. Oli ja meni.Hullulta ainakin tuntuisi lennättää autoja maapallon puolelta toiselle edestakaisin. Jos Brasilian GP:tä siirretään myöhemmäksi, sitä siirretään tod. näk. 2 viikolla, koska viikko nykyisen päivämäärän jälkeen on Brasilian jalkapallomestaruusfinaali.
Bahrainissa ei sellaisia ole vielä ollut. :tongue: (ei, ei edes viimevuotinen) Spassa taas oli jälleen kerran kauden paras kisa. En minäkään mitään loukkaantumisia toivo, mutta tosiasiahan on se, että lajin luonteeseen vaan kuuluu kuolemanvaara ja näin pitääkin olla. Nyt Playstation Hamiltonit ajelevat kierrokset kaasu pohjassa ilmaan mitään kunnioitusta ratoja kohtaan. Ennenvanhaan kuskit antoi kunniaa mutkille, jotka olivat haastavia ja vaarallisia. Noissa ne erot tehtäisi tänäkin päivänä kuskien ja playstation miesten välillä.Luitko lainkaan mitä kirjoitin? Minähän nimenomaan kirjoitin katsovani mielummin tapahtumarikasta kisaa kuin tylsää kisaa. Loukkaantumisia tosiaan en tahdo ja minusta olisi jossain määrin sairasta moista toivoakin.
Ja toiset näistä ei niinkään playstation sukupolven suurista (lähinnä Häkkinen) itkivät aikoinaan ratamerkkien perään, jotta jarrutuspaikat löytyisivät helpommin. Tässä lienee yksi hyvä syy miksi monet muut pääsivät häntä nopeammin sinuiksi uusien ratojen kanssa.Bahrainissa ei sellaisia ole vielä ollut. :tongue: (ei, ei edes viimevuotinen) Spassa taas oli jälleen kerran kauden paras kisa. En minäkään mitään loukkaantumisia toivo, mutta tosiasiahan on se, että lajin luonteeseen vaan kuuluu kuolemanvaara ja näin pitääkin olla. Nyt Playstation Hamiltonit ajelevat kierrokset kaasu pohjassa ilmaan mitään kunnioitusta ratoja kohtaan. Ennenvanhaan kuskit antoi kunniaa mutkille, jotka olivat haastavia ja vaarallisia. Noissa ne erot tehtäisi tänäkin päivänä kuskien ja playstation miesten välillä.
Sponsorituet 2010Laman ansiosta sponsori saa enemmän halvemmalla
Turun Sanomat 11.3 2011 17:06:33
Vuosi sitten F1-tallien keräämät sponsorirahat putosivat yli 80 miljoonalla eurolla talouslamaa edeltäviin kausiin verrattuna. Lasku oli suuriin viiteen vuoteen. Financial Times -lehden mukaan viime kaudella tallien saamat sponsoritulot olivat 28,4 prosenttia pienemmät kuin 2009, vaikka talleja oli kaksi enemmän.
Keskimäärin tallin sponsoritulot olivat viime kaudella 43 miljoonaa euroa, mutta haarukka on valtava Ferrarin 180 miljoonasta Hispanian 370000 euroon.
Ferrarilla on suurimmat sponsorit, vaikka se suurin – Marlboro – ei enää näykään autossa ja työasuissa. Maranellon miehistö kuittaa yksinään liki 30 prosenttia MM-sarjan sponsorirahoista.
Talouslama on karkottanut suuria partnereita ja autotehtaita F1-ympyröistä ja avannut näin tietä uusille sponsoreille, jotka saavat huomattavasti enemmän yhteistyöhyötyä ja näkyvyyttä huomattavasti halvelmmalla hinnalla kuin aiemmin.
Kun alkavan kauden sponsorisopimuksia vielä on viimeisteltävä, tyydymme viime kauden alussa esitettyihin arvioihin eri tallien saamista sponsorirahoista. Tallien kausibudjeteista sitä suuremman osan rahoittavat omistajat ja kuljettajat, mitä vähemmäksi suora sponsorituki jää.
Täksi vuodeksi Williamsin sponsoritulot ovat romahtaneet, kun viisi isoja partneria lähti pois ja ainakin Sauberin tuki on noussut huomattavasti meksikolaisen kuljettajan Sergio Perezin kylkiäisinä tiimiin liittyneiden isojen liikekumppanien myötä.
Ennen viime kauden ohitusfestivaaleja (kiitos uusien tallien), 2000-luvun runsasohituksisin kuivan kelin kisa oli käyty Bahrainissa. Spassa on 2000-luvulla nähty kaksi kisaa joissa on ohiteltu vähemmän kuin Abu Dhabissa keskimäärin. Eikö ohitukset ole tapahtumia, joita katselisi mielellään?Bahrainissa ei sellaisia ole vielä ollut. :tongue: (ei, ei edes viimevuotinen)
Minusta ei pidä olla. Kuolemanvaara tai loukkantumisriski ei pätkääkään lisää kiinnostustani F1:een, vaan pikemminkin laimentaisi sitä. Nykyisin vakavia loukkaantumisia onneksi kuitenkin tapahtuu harvemmin ja näin pitääkin olla. Vielä parempi olisi jos niitä ei tapahtuisi ollenkaan.En minäkään mitään loukkaantumisia toivo, mutta tosiasiahan on se, että lajin luonteeseen vaan kuuluu kuolemanvaara ja näin pitääkin olla.
Viimeaikaisten tapahtumien johdosta epäilen tuota lausetta varsin suuresti.In a statement that was read out on Bahrain's main television channel, it was announced that the King had "authorised the commander of Bahrain's defence forces to take all necessary measures to protect the safety of the country and its citizens."
Eikös sitä Etelä-Afrikkaakin katsottu melkein parikymmentä vuotta, vaikka YK sitä paheksuikin?Olisi Bernien ja FIA:n jo aika viheltää peli poikki Bahrainin suhteen ja osoittaa suoraselkäisyyttä, jollaista jo nähtiin 1980-luvulla (mm. Argentiinan ja Etelä-Afrikan GP:iden suhteen).
Argentiinan peruuntumiselle (vuosi oli 1982) oli muista syitä. Ensinnäkin maan talous oli kuralla ja inflaatiovauhti huimaa, joten oli epäselvää pystyttäisiinkö kisa taloudellisesti järjestämään. Toiseksi Argentiinan juntta uhitteli Iso-Britannialle, eikä brittivoittoisen F1-sirkuksen turvallisuus ollut kovinkaan taattu. Falklandin sota alkoi kaksi viikkoa myöhemmin.Olisi Bernien ja FIA:n jo aika viheltää peli poikki Bahrainin suhteen ja osoittaa suoraselkäisyyttä, jollaista jo nähtiin 1980-luvulla (mm. Argentiinan ja Etelä-Afrikan GP:iden suhteen).
Jep Itse Nicolas´n tilannetta aikanaan mielessäni ajattelin että taitaa juna mennä ohitte enkä tiennyt, oliko hällä hinkuakaan ykkösiin... Brunosta ehkei paljoa enää kuulu, mutta edelliset Prost&Senna -nimet menivät ihan huipulla.-Toiveita jonkin tallin kuskiksi pääsystä muutaman vuoden sisällä.
Ja voihan siinä vielä käydä niin hassusti että Ricciardo kiilaa Buemin ja Alkkiksen ohi Vettelin tallikaveriksi Red Bullille. Alkaa olemaan jo viimeset hetket Toro Rosson kuskeille repästä jotain Monza-2008 tyylistä settiä ennen kuin ovet sulkeutuu.Ricciardolla näyttäs olevan pullat hyvin uunissa. Buemilla ja Alguersuarilla penkki helposti heilahtaa jos kisoissa kämmäävät niin Ricciardo saa kyllä tilaisuuden ajaa kisoja.