Juzo
Well-known member
Paha homma, paha homma. Nyt voidaan ehkä nähdä ohituksia Monacossakin. :thumbfh:Not good. Not good at all...
Paha homma, paha homma. Nyt voidaan ehkä nähdä ohituksia Monacossakin. :thumbfh:Not good. Not good at all...
Oikein.Avattavaa takasiipeä saa käyttää Monacossa: http://www.autosport.com/news/report.php/id/91293
Hämmästyttävää, kuinka päin helvettiä tuollaisen uutisen voi tulkita.
Vissiin kumminka tunneli ei ole kisassa se paikka missä siipeä auotaan? Veikkaisin pääsuoraa...Avattavaa takasiipeä saa käyttää Monacossa: http://www.autosport.com/news/report.php/id/91293
Lähtö-/maali"suora" varmistettiin jo viikko sitten käyttöpaikaksi.Vissiin kumminka tunneli ei ole kisassa se paikka missä siipeä auotaan? Veikkaisin pääsuoraa...
Varmaan kiva ajaa kisaa rännissä kun takana tulevalla on 20 km/h enemmän nopeutta ja edellä oleva voi torpedoida ohituksen puolen metrin ajolinjan muutoksella, romua tulee...Lähtö-/maali"suora" varmistettiin jo viikko sitten käyttöpaikaksi.
Käsittääkseni saa. Ennen DRS-aluetta oleva mittauspiste on ainoa kohta radalla, jossa se autojen ero mitataan. Sen jälkeen takana tullut auto saa avata siipeä niin kauan kuin sallittua aluetta riittää. Ja vaikka nyt on tulossa kaksi DRS-aluetta peräkkäin, niin niiden välissä sitä aikaeroa ei enää mitata uudestaan, vaan se joka on ennen ensimmäistä suoraa tullut perässä, saa aukoa siipeä toisellakin suoralla, oli ohitus sitten tapahtunut tai ei. Jollain tavalla mua alkaa kyrpimään koko systeemi.No eikai sitä edelleenkään saa se edellä ajava avata? Kun ei tähänkään mennessä ole saanut...
Eiköhän radallla ole kaksi mittauspistettä, ei tuo muuten käy järkeen..Käsittääkseni saa. Ennen DRS-aluetta oleva mittauspiste on ainoa kohta radalla, jossa se autojen ero mitataan. Sen jälkeen takana tullut auto saa avata siipeä niin kauan kuin sallittua aluetta riittää. Ja vaikka nyt on tulossa kaksi DRS-aluetta peräkkäin, niin niiden välissä sitä aikaeroa ei enää mitata uudestaan, vaan se joka on ennen ensimmäistä suoraa tullut perässä, saa aukoa siipeä toisellakin suoralla, oli ohitus sitten tapahtunut tai ei. Jollain tavalla mua alkaa kyrpimään koko systeemi.
Kuten jutussa lukee, tapahtuisi aktivointi yhdessä pisteessä. Kuulostaa siltä, että luvattu harkintaan perustuva DRS-alueen hienosäätö on jossain käänteessä unohtunut.Eiköhän radallla ole kaksi mittauspistettä, ei tuo muuten käy järkeen..
F1.comi ei laske tuota pääsuoran kinkkiä mutkaksi, joten T10 on neulansilmä.Tuossa ei nyt tunnu olevan mitään järkeä. Ajanmittaus on 10-shikaanin jälkeen, jolloin järjestys voi vaihtua jo hiusneulassa (perinteiseen tapaan). Ja sitten edelläajavalla on edessä kaksi suoraa joissa käyttää DRS:ää. :nope:
Tuleekohan jossain vaiheessa sääntöihin lisäys ettei DRS:ää voi käyttää viimeisellä kierroksella.No voi jösses. Kanada ei ole kuitenkaan ole ollut se rata jossa on ollut vaikeinta ohittaa. Nyt kuitenkin kaavaillaan että saa ajaa kolmasosan radasta takasiipi auki. Minun mielestäni DRS:n pitäisi olla sellainen vekotin että se mahdollistaa ohituksen sellaisilla radoilla joilla se on ollut periaatteessa mahdotonta. Nyt kuulostaa siltä että DRS:n käyttö on menossa siihen että takana tulevan on aina päästävä ohi.