F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4356
Lähtö-/maali"suora" varmistettiin jo viikko sitten käyttöpaikaksi.
Varmaan kiva ajaa kisaa rännissä kun takana tulevalla on 20 km/h enemmän nopeutta ja edellä oleva voi torpedoida ohituksen puolen metrin ajolinjan muutoksella, romua tulee...
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mikä ihmeen idea tuossa nyt on? Kanadassa porukka ohittaa takasuoralla, ja sitten painelee karkuun maalisuoralla vielä lisää? :thumbfh:
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
No eikai sitä edelleenkään saa se edellä ajava avata? Kun ei tähänkään mennessä ole saanut...
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
No eikai sitä edelleenkään saa se edellä ajava avata? Kun ei tähänkään mennessä ole saanut...
Käsittääkseni saa. Ennen DRS-aluetta oleva mittauspiste on ainoa kohta radalla, jossa se autojen ero mitataan. Sen jälkeen takana tullut auto saa avata siipeä niin kauan kuin sallittua aluetta riittää. Ja vaikka nyt on tulossa kaksi DRS-aluetta peräkkäin, niin niiden välissä sitä aikaeroa ei enää mitata uudestaan, vaan se joka on ennen ensimmäistä suoraa tullut perässä, saa aukoa siipeä toisellakin suoralla, oli ohitus sitten tapahtunut tai ei. Jollain tavalla mua alkaa kyrpimään koko systeemi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4356
Käsittääkseni saa. Ennen DRS-aluetta oleva mittauspiste on ainoa kohta radalla, jossa se autojen ero mitataan. Sen jälkeen takana tullut auto saa avata siipeä niin kauan kuin sallittua aluetta riittää. Ja vaikka nyt on tulossa kaksi DRS-aluetta peräkkäin, niin niiden välissä sitä aikaeroa ei enää mitata uudestaan, vaan se joka on ennen ensimmäistä suoraa tullut perässä, saa aukoa siipeä toisellakin suoralla, oli ohitus sitten tapahtunut tai ei. Jollain tavalla mua alkaa kyrpimään koko systeemi.
Eiköhän radallla ole kaksi mittauspistettä, ei tuo muuten käy järkeen..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eiköhän radallla ole kaksi mittauspistettä, ei tuo muuten käy järkeen..
Kuten jutussa lukee, tapahtuisi aktivointi yhdessä pisteessä. Kuulostaa siltä, että luvattu harkintaan perustuva DRS-alueen hienosäätö on jossain käänteessä unohtunut.

Ja niin, onhan noita tilanteita nähty jo nytkin, että edellä ajava käyttää DRS:ää. Systeemi on sikäli typerä, että vain mittauspisteen aikaerolla ja järjestyksellä on mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Periaatteessa mahdollinen tilanne:

Kuljettaja A olisi noin 0,5-0,6 sekkaa kierroksella nopeampi, kuin perässä tulevat B ja C. B on siinä vajaan sekunnin, ja C 4 sekuntia perässä. B ja C siis yhtä nopeita pelkästään omin avuin ajaen. Siiven käyttöaluetta lisäämällä B saa jo kohtuuttoman suurta etua C:hen (ja kaikkiin) availemalla siipeä joka kierros (liian) pitkän matkaa ja jonkunajan päästä tilanne: A, B +0,7sek, C +15sek... :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuossa ei nyt tunnu olevan mitään järkeä. Ajanmittaus on 10-shikaanin jälkeen, jolloin järjestys voi vaihtua jo hiusneulassa (perinteiseen tapaan). Ja sitten edelläajavalla on edessä kaksi suoraa joissa käyttää DRS:ää. :nope:

 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Tuossa ei nyt tunnu olevan mitään järkeä. Ajanmittaus on 10-shikaanin jälkeen, jolloin järjestys voi vaihtua jo hiusneulassa (perinteiseen tapaan). Ja sitten edelläajavalla on edessä kaksi suoraa joissa käyttää DRS:ää. :nope:
F1.comi ei laske tuota pääsuoran kinkkiä mutkaksi, joten T10 on neulansilmä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No voi jösses. Kanada ei ole kuitenkaan ole ollut se rata jossa on ollut vaikeinta ohittaa. Nyt kuitenkin kaavaillaan että saa ajaa kolmasosan radasta takasiipi auki. Minun mielestäni DRS:n pitäisi olla sellainen vekotin että se mahdollistaa ohituksen sellaisilla radoilla joilla se on ollut periaatteessa mahdotonta. Nyt kuulostaa siltä että DRS:n käyttö on menossa siihen että takana tulevan on aina päästävä ohi.
 

yhdysvallat

Well-known member
Liittynyt
8.3.2007
Viestit
117
No voi jösses. Kanada ei ole kuitenkaan ole ollut se rata jossa on ollut vaikeinta ohittaa. Nyt kuitenkin kaavaillaan että saa ajaa kolmasosan radasta takasiipi auki. Minun mielestäni DRS:n pitäisi olla sellainen vekotin että se mahdollistaa ohituksen sellaisilla radoilla joilla se on ollut periaatteessa mahdotonta. Nyt kuulostaa siltä että DRS:n käyttö on menossa siihen että takana tulevan on aina päästävä ohi.
Tuleekohan jossain vaiheessa sääntöihin lisäys ettei DRS:ää voi käyttää viimeisellä kierroksella.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös