F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Mutta kyllähän aika asiaa puhuu. Liian pitkälle kausi on menossa ja työntekijöillä tauot jäävät lyhyiksi. :(
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
DRS kielletty Monacon tunnellissa

Enää ei naurata tää touhu. :nope:
Niinpä. Olisivat nyt edes kokeilleet että miltä se vaikuttaa. Kovat jätkät olisivat vetäneet siipi auki. Barrichellot ja muut eivät. Se on itsestä kiinni että haluaako antaa sen verran tasoitusta muille. Niin ne kovat jätkätkin veti ennen Eau Rougen kaasu pohjassa ja ei niin kovat jätkät nosti kaasua.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kommentoin nyt tähän ketjuun näitä jotta ehkä vältytään turhalta väännöltä muissa topikeissa, kunhan yhdistän pari ajatusta joita olen toisaalla esittänyt, nyt kun niihin on tullut taas vahvistusta/vettä myllyyn asianomaisten johdosta.

Eli olen aikaisemmin sanonut, että Alonso ja Hamilton ovat taipuvaisia aliarvioimaan vastustajiaan kuljettajina ja yliarvoimaan vastustajien kaluston tasoa sekä tietysti aliarvoimaan omaa kalustoaan.

http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/224100.html

Alonson synkkä yksinpuhelu

– Oli tyydyttävää ajaa kärjessä melkein parikymmentä kierrosta, kun tiesin, että takana oli ihan toisenlaisia autoja, mitä minulla on.
Hidas auto
joka renkaalla

Italialaismedia kuunteli korvat hörössä ja tarkisti, tarkoittiko Alonso antaa näin kovan lausunnon.

– Tilanne on vaan tämä, hän myönsi.

.
.
.

– Uskon sen. Meidän paikkamme täällä olisi ollut kahdeksas sija. En edes ymmärrä, miten pystyin pääsemään aika-ajossa neljänteen ruutuun. Kiitos upean startin, sain kisasta sentään viitossijan. Ei ole mitään syytä rakennella pilvilinnoja.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/05/1336623/hamilton-vaittaa-olevansa-parempi-kuin-vettel

- Minä työskentelen korkeammalla tasolla kuin Vettel, Hamilton julisti Welt am Sonntag –lehdelle.

Hamilton jatkoi uhoamistaan Vetteliä vastaan Bild-lehdessä.

- Minä olen ainoa, joka voi voittaa Vettelin. Vaikka istun heikommassa autossa, niin Monacossa pystyn ottamaan 25 pistettä, Hamilton linjasi.
:D

Dumb and dumber vauhdissa jälleen.

Kyllä Allu se sun auto kuului viidennelle sijalle niin aika-ajoissa kuin kisassakin, turha yrittää sumuttaa. Mut hei, saithan sä kuiteski yhden sijan paremman kuin auto ansaitsisi aika-ajoissa, iloitse siitä.

Ja Hamilton, eihän tuohon tarvitsisi edes kommentoida mitään, kaverin jutut puhuvat puolestaan. Ai oikein olet ainoa joka voi voittaa Vettelin? Onkohan Allu samaa mieltä? Oli miten oli, Hamiltonista paistaa tällä kaudella läpi pahemmin kuin viime kaudella se, että Vettel on vienyt kaikki Hamiltonin ennätykset ja hänestä tulee aiemmin kaksinkertainen mestari kuin Hamiltonista, vaikka Hamiltonilla on kyllä ollut enemmän tilaisuuksia voittaa mestaruus. Itse asiassa tämän kauden jälkeen Hamilton on voittanut mestaruuden vain kerran kun tilaisuuksia on ollut neljä (07, 08, 10, 11), eli onnistumisprosentti on 25%.

Jotenkin sitä toivoisi että koko lähtöruudukolla olisi edes yhdellä kaudella tasavertaiset autot. Loppuisi Hamiltonin ja Allun räikeä yliarvostus kuin seinään. Vettelin arvostus tod. näk. nousisi ennestään.

Kun nyt vauhtiin päästiin niin laitanpa vielä tämänkin tähän:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/05/1335913/lauda-alonson-jatkosopimus-kasittamaton

Lauda: Alonson jatkosopimus käsittämätön

Formulamestari Niki Lauda ei voi ymmärtää Fernando Alonson Ferrari-tallin kanssa allekirjoittamaa pitkää jatkosopimusta.

Espanjalaisen sopimus italialaistallin kanssa jatkuu nyt vuoden 2016 loppuun asti.

- Minun aikoinani moista ei tapahtunut kertaakaan. En voi ymmärtää sitä sopimusta. Itse allekirjoitin aina kaksivuotisia sopimuksia, koska halusin aina ajaa urallani parasta autoa. Tallini halusi myös varmistaa minun antavan kaikkeni, joten tilanne hyödytti molempia osapuolia, kommentoi Lauda saksalaiselle Express-sanomalehdelle.

Laudan mukaan pitkät kuljettajasopimukset ovat vain haitaksi sarjan kilpailutilanteelle.

- Lyhyet sopimukset pitivät tallien sisällä yllä kilpailua. Nyt kun sopimukset ovat pitkiä, niin tilanne kärsii. Nyt esimerkiksi Sebastian Vettelillä ei ole asiaa Ferrarille, koska Alonso on saanut tallin itselleen, kritisoi Lauda.

Mercedes GP:llä kilpailevalle Nico Rosbergille Lauda suosittelisi kaikesta huolimatta paikkaa Ferrarilla.

- Nicon kaltaiselle nuorelle kuljettajalle sopimus olisi järkeenkäypä, jos hän haluaa mennä urallaan eteenpäin. Jos Nico onnistuisi lyömään Alonsolle luun kurkkuun, niin hän hyppäisi kerralla ainakin viisi pykälää ylöspäin, opasti Lauda.
Itsekin ihmettelin että miksi ihmeessä Ferrari tekisi 2016 asti jatkuvan sopparin Allun kanssa. Eihän siinä ole mitään järkeä. Sopimuksia on ollut tapana uusia vuoden parin välein tarpeen mukaan, ei ole tarvetta sitoutua viideksi vuodeksi kerrallaan koska koskaanhan ei tiedä miten asiat kehittyvät. Eikä Allullakaan pitäisi sinällään olla erityistä tarvetta sitoutua myöskään noin pitkäksi aikaa. Mietin tätä jonkin aikaa että miksi tällainen sopimus sitten tehtiin. Ratkaisu vaikutti ilmeiseltä heti kun muistin tekijän nimeltään Santander... Virhe olikin kuvitella, että kyse olisi vain Ferrarista ja Alonsosta.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24305
Sijainti
lappeen Ranta
Jotenkin sitä toivoisi että koko lähtöruudukolla olisi edes yhdellä kaudella tasavertaiset autot. Loppuisi Hamiltonin ja Allun räikeä yliarvostus kuin seinään. Vettelin arvostus tod. näk. nousisi ennestään.
Spa lienee sellainen rata, että siellä kuski voi taidoillaan kompensoida auton huonoutta. Eikös menneinä vuosina noin ole tapahtunutkin? Että siellä on Hamiltonilla ja Alonsolla hyvä mahdollisuus käyttää kykyjään yli auton potentiaalin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13789
Jotenkin sitä toivoisi että koko lähtöruudukolla olisi edes yhdellä kaudella tasavertaiset autot. Loppuisi Hamiltonin ja Allun räikeä yliarvostus kuin seinään. Vettelin arvostus tod. näk. nousisi ennestään.
Oishan tuo mielenk. nähdä koko kauden ajalta. Uskon että nuo 3 erottuisivat muusta joukosta. Järjestystä en veikkaa koska erilaiset autot sopii piirun verran paremmin eri kuskeillekin. Taidoissa ei räikeää yliarvostusta, vaikka näistä 2 vähän valitteleekin.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/225468.html

Briatore pilkkaa Red Bullia Vettelin suosimisesta

Briatore piikittää, että Red Bull pelaa Vettelin pussiin, eikä anna Webberille samanlaista autoa.

– Toivon, että Mark saisi saman materiaalin kuin Vettel. En halua epäillä Christian Hornerin oikeudenmukaisuutta, mutta kyllä vaikuttaa oudolta, kun joka kerta jonkun mennessä vikaan, se sattuu aina Markin autolle. On kuin magneetti vetäisi ruletissa pallon aina samaan koloon.

Jos Webber saisi samanlaisen auton, näkisimme hienon taiston mestaruudesta, koska hän olisi Vettelin ainoa uhkaaja. Silloin tulisi samanlaisia taisteluja kuin Alain Prostilla ja Ayrton Sennalla keskenään. Mutta heillä olikin samanlaiset autot. Red Bullit on samanlaisia vain väritykseltään, Briatore pauhasi.

Briatore itse tunnettiin tallipäällikkönä, joka suosi toista kuskiaan – ensin Michael Schumacheria Benettonilla ja sitten Alonsoa Renaultilla.

Se oli oikein, kun tiimini kuskit eivät tapelleet keskenään, hän kuittasi.
Siis mit vit?! :D Briatore, älyn jättiläinen.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Englanti–turku-käännös sanoi:
– Se oli oikein, kun tiimini kuskit eivät tapelleet keskenään, hän kuittasi.
Siis mit vit?! :D Briatore, älyn jättiläinen.
Tappelemisen sijaan Briatore on luultavasti puhunut [samoista sijoista] taistelemisesta. Eli hänen mielestään ykköskuskin suosiminen on ok, jos kakkonen ei kuitenkaan pystyisi haastamaan tätä.

Tai sitten ei. Selitys nro. 2 tämän perusteella tuon kommentin ajatuksena on, että kuskien selvä nokkimisjärjestys toimii vain, jos kumpikin toimii yhteisen (eli tallin) edun mukaisesti. Keskenään kilpailevista, ja vain omaan pussiin pelaavista, kuskeista ei talli voi suosia toista.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tappelemisen sijaan Briatore on luultavasti puhunut [samoista sijoista] taistelemisesta. Eli hänen mielestään ykköskuskin suosiminen on ok, jos kakkonen ei kuitenkaan pystyisi haastamaan tätä.

Tai sitten ei. Selitys nro. 2 tämän perusteella tuon kommentin ajatuksena on, että kuskien selvä nokkimisjärjestys toimii vain, jos kumpikin toimii yhteisen (eli tallin) edun mukaisesti. Keskenään kilpailevista, ja vain omaan pussiin pelaavista, kuskeista ei talli voi suosia toista.
Juu. Mutta onhan se koomista että Briatore suosittelee muille toimimaan urheilullisesti, eli antaa kuskien taistella keskenään paremmuudesta, kun taas myöntää itse toimivansa juuri toisinpäin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Juu. Mutta onhan se koomista että Briatore suosittelee muille toimimaan urheilullisesti, eli antaa kuskien taistella keskenään paremmuudesta, kun taas myöntää itse toimivansa juuri toisinpäin.
Flavio on Flavio. Flaviolla ei ole periaatteita, ainoastaan mielipiteitä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Voi Flavio...:D. Äijällä on ainakin otsaa sanoa sanottavansa. Mielenkiintoista onkin kun lajitoimintakielto päättyy niin saa nähdä, että mitä Flavio sitten tekee.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Voi Flavio...:D. Äijällä on ainakin otsaa sanoa sanottavansa. Mielenkiintoista onkin kun lajitoimintakielto päättyy niin saa nähdä, että mitä Flavio sitten tekee.
Joo, samalla tavalla kuin Charlie Sheenin sekoilut on mielenkiintoisia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös