Kommentoin nyt tähän ketjuun näitä jotta ehkä vältytään turhalta väännöltä muissa topikeissa, kunhan yhdistän pari ajatusta joita olen toisaalla esittänyt, nyt kun niihin on tullut taas vahvistusta/vettä myllyyn asianomaisten johdosta.
Eli olen aikaisemmin sanonut, että Alonso ja Hamilton ovat taipuvaisia aliarvioimaan vastustajiaan kuljettajina ja yliarvoimaan vastustajien kaluston tasoa sekä tietysti aliarvoimaan omaa kalustoaan.
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/224100.html
Alonson synkkä yksinpuhelu
– Oli tyydyttävää ajaa kärjessä melkein parikymmentä kierrosta, kun tiesin, että takana oli ihan toisenlaisia autoja, mitä minulla on.
Hidas auto
joka renkaalla
Italialaismedia kuunteli korvat hörössä ja tarkisti, tarkoittiko Alonso antaa näin kovan lausunnon.
– Tilanne on vaan tämä, hän myönsi.
.
.
.
– Uskon sen. Meidän paikkamme täällä olisi ollut kahdeksas sija. En edes ymmärrä, miten pystyin pääsemään aika-ajossa neljänteen ruutuun. Kiitos upean startin, sain kisasta sentään viitossijan. Ei ole mitään syytä rakennella pilvilinnoja.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/05/1336623/hamilton-vaittaa-olevansa-parempi-kuin-vettel
- Minä työskentelen korkeammalla tasolla kuin Vettel, Hamilton julisti Welt am Sonntag –lehdelle.
Hamilton jatkoi uhoamistaan Vetteliä vastaan Bild-lehdessä.
- Minä olen ainoa, joka voi voittaa Vettelin. Vaikka istun heikommassa autossa, niin Monacossa pystyn ottamaan 25 pistettä, Hamilton linjasi.
Dumb and dumber vauhdissa jälleen.
Kyllä Allu se sun auto kuului viidennelle sijalle niin aika-ajoissa kuin kisassakin, turha yrittää sumuttaa. Mut hei, saithan sä kuiteski yhden sijan paremman kuin auto ansaitsisi aika-ajoissa, iloitse siitä.
Ja Hamilton, eihän tuohon tarvitsisi edes kommentoida mitään, kaverin jutut puhuvat puolestaan. Ai oikein olet
ainoa joka voi voittaa Vettelin? Onkohan Allu samaa mieltä? Oli miten oli, Hamiltonista paistaa tällä kaudella läpi pahemmin kuin viime kaudella se, että Vettel on vienyt kaikki Hamiltonin ennätykset ja hänestä tulee aiemmin kaksinkertainen mestari kuin Hamiltonista, vaikka Hamiltonilla on kyllä ollut enemmän tilaisuuksia voittaa mestaruus. Itse asiassa tämän kauden jälkeen Hamilton on voittanut mestaruuden vain kerran kun tilaisuuksia on ollut neljä (07, 08, 10, 11), eli onnistumisprosentti on 25%.
Jotenkin sitä toivoisi että koko lähtöruudukolla olisi edes yhdellä kaudella tasavertaiset autot. Loppuisi Hamiltonin ja Allun räikeä yliarvostus kuin seinään. Vettelin arvostus tod. näk. nousisi ennestään.
Kun nyt vauhtiin päästiin niin laitanpa vielä tämänkin tähän:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/05/1335913/lauda-alonson-jatkosopimus-kasittamaton
Lauda: Alonson jatkosopimus käsittämätön
Formulamestari Niki Lauda ei voi ymmärtää Fernando Alonson Ferrari-tallin kanssa allekirjoittamaa pitkää jatkosopimusta.
Espanjalaisen sopimus italialaistallin kanssa jatkuu nyt vuoden 2016 loppuun asti.
- Minun aikoinani moista ei tapahtunut kertaakaan. En voi ymmärtää sitä sopimusta. Itse allekirjoitin aina kaksivuotisia sopimuksia, koska halusin aina ajaa urallani parasta autoa. Tallini halusi myös varmistaa minun antavan kaikkeni, joten tilanne hyödytti molempia osapuolia, kommentoi Lauda saksalaiselle Express-sanomalehdelle.
Laudan mukaan pitkät kuljettajasopimukset ovat vain haitaksi sarjan kilpailutilanteelle.
- Lyhyet sopimukset pitivät tallien sisällä yllä kilpailua. Nyt kun sopimukset ovat pitkiä, niin tilanne kärsii. Nyt esimerkiksi Sebastian Vettelillä ei ole asiaa Ferrarille, koska Alonso on saanut tallin itselleen, kritisoi Lauda.
Mercedes GP:llä kilpailevalle Nico Rosbergille Lauda suosittelisi kaikesta huolimatta paikkaa Ferrarilla.
- Nicon kaltaiselle nuorelle kuljettajalle sopimus olisi järkeenkäypä, jos hän haluaa mennä urallaan eteenpäin. Jos Nico onnistuisi lyömään Alonsolle luun kurkkuun, niin hän hyppäisi kerralla ainakin viisi pykälää ylöspäin, opasti Lauda.
Itsekin ihmettelin että miksi ihmeessä Ferrari tekisi 2016 asti jatkuvan sopparin Allun kanssa. Eihän siinä ole mitään järkeä. Sopimuksia on ollut tapana uusia vuoden parin välein tarpeen mukaan, ei ole tarvetta sitoutua viideksi vuodeksi kerrallaan koska koskaanhan ei tiedä miten asiat kehittyvät. Eikä Allullakaan pitäisi sinällään olla erityistä tarvetta sitoutua myöskään noin pitkäksi aikaa. Mietin tätä jonkin aikaa että miksi tällainen sopimus sitten tehtiin. Ratkaisu vaikutti ilmeiseltä heti kun muistin tekijän nimeltään Santander... Virhe olikin kuvitella, että kyse olisi vain Ferrarista ja Alonsosta.