Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Mulle on vielä hieman epäselvää noiden viimeaikaisten Heikki-uutisointien pohjalta, onko Heikiltä kysytty nimenomaan Lotuksesta, johon mies olisi vastannut että pikkutallit eivät kiinnosta vai ovatko toimittajat vain tulkinneet uutisoinneissaan, että Heikki laskee myös Lotuksen pikkutalliksi.

Omasta mielestäni Lotus on kuitenkin vähiten pikkutalli noista uusista tulokkaista ja omaa potentiaalia nousta Williamsin ja Sauberin kannoille yksityistallien ykkösdivariin (edellä mestaruusliigassa McLaren, Brawn ja Red Bull, takana kakkosdivarissa Force India, Toro Rosso ja uudet tallit).

Ennenkuin kukaan kerkeää kommentoimaan, niin uskon että Force India sukeltaa ensi kaudella (vrt. Arrowsin joutsenlaulu aikoinaan): rahat on loppu ja sitä rataa...
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Mulle on vielä hieman epäselvää noiden viimeaikaisten Heikki-uutisointien pohjalta, onko Heikiltä kysytty nimenomaan Lotuksesta, johon mies olisi vastannut että pikkutallit eivät kiinnosta vai ovatko toimittajat vain tulkinneet uutisoinneissaan, että Heikki laskee myös Lotuksen pikkutalliksi.

Omasta mielestäni Lotus on kuitenkin vähiten pikkutalli noista uusista tulokkaista ja omaa potentiaalia nousta Williamsin ja Sauberin kannoille yksityistallien ykkösdivariin (edellä mestaruusliigassa McLaren, Brawn ja Red Bull, takana kakkosdivarissa Force India, Toro Rosso ja uudet tallit).

Ennenkuin kukaan kerkeää kommentoimaan, niin uskon että Force India sukeltaa ensi kaudella (vrt. Arrowsin joutsenlaulu aikoinaan): rahat on loppu ja sitä rataa...
Juuri näin. Tohon FI sukellukseen en usko mutta Lotuksen budjetti ekalla kaudella on jo 200milj niin sehän on lähes sama kuin Ferrarin, Mclarenin ja Red Bullin:p Hyvältä näyttää Lotuksella. Heikkiä sinne vaan ja toiseksi vaikka Jenson Button:D
 

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Veikkaan että Lotus on keskikastin auto jo ensinmäisenä vuonna ja sitä seuraavalla jo taistelee palkintopallisijoista.
Tottakai varsinkin kun Heikki tulee, seuraavalla kaudella Heikistä tulee jo ylivoimainen maailmanmestari.

Ne Heikki lasit pois päästä? :D

Vielä vähän aika sitten Heikki oli tekemässä tojotasta voittaja-autoa. :D:D
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Isojen tallien määrä alkaa olla niin pieni, että pikkutallien on kelvattava. Todennäköisesti menee vielä useampi viikko ennen kuin Heikin tilanne ratkeaa.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Tottakai varsinkin kun Heikki tulee, seuraavalla kaudella Heikistä tulee jo ylivoimainen maailmanmestari.

Ne Heikki lasit pois päästä? :D

Vielä vähän aika sitten Heikki oli tekemässä tojotasta voittaja-autoa. :D:D
:D Itsehän en Heikkiä edes fanita. Itse toivoisin Lotukselle Nick.H ja Tää kubijashi vai mikä olikaan Koman Kobiyashi
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Juuri näin. Tohon FI sukellukseen en usko mutta Lotuksen budjetti ekalla kaudella on jo 200milj niin sehän on lähes sama kuin Ferrarin, Mclarenin ja Red Bullin:p Hyvältä näyttää Lotuksella. Heikkiä sinne vaan ja toiseksi vaikka Jenson Button:D
Toisaalta budjetilla mitattuna Toyota olisi moninkertainen mestaritalli eikä Renaultilla olisi yhtää mestaruutta omana tallinaan...

Force Indian talous on todella kuralla tällä hetkellä, joten jos siihen ei tule ratkaisua, sukeltaa talli pakostakin ja pahasti. Pitää muistaa, että tallin tämän vuoden menestys rajoittui muutamaan nopeaan rataan, jossa tallin auton muuten huono aerodynamiikka kääntyikin tallin eduksi kun katteen alla jyrisi sarjan paras moottori. Nyt kun autoon pitää mahtua koko kisan polttoaineet, pitää Force Indiankin suunnitella auto monilta osin uusiksi. Löytyykö resursseja ja osaamista?

Vastaavasti Arrows väläytteli kaudella 1997 muutamiin otteisiin Damon Hillin ohjaksissa, mutta sen jälkeen alamäki taas jatkuikin kunnes rahat loppuivat. Ja vastaavasti rahojen loppumiseen katosi myös Super Aguri, jos joku vielä moisen tallin muistaa... Ja samoista rahavaikeussyistä Jordanista tuli Midland ja Midlandista Spyker ja Spykeristä Force India. Force Indialla oli aluksi talous kohdillaan, mutta nykyisessä taloustilanteessa Vijay Mallyan omatkin taskut alkavat olla jo aika tyhjät suhteessa parin vuoden takaiseen...

Eli summa-summarum: kyllä Heikille paras vaihtoehto olisi nyt Lotus, 1+1 tai 2+1 -sopimuksella. Sauber tietysti voi olla positiivinen tapaus myös ensi kaudella ja luultavati myös siellä keskikastin kamppailuissa mukana. Renault olisi tietysti ihanteellisin vaihtoehto, mutta Glockin sopimus taitanee olla jo varma.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Toyota paikka meni siis alta, joten tie vie luultavasti takaisin Renulle.

Ja eipä siinä, Kubica ja Heikki varmasti tekevät hyvin yhteistyötä. Luultavasti Heikki on hyvä valinta talliin kuin talliin juurikin kuuliaisuutensa ansiosta.

Kyllä McLaren pestistä siinä mielessä hyötyä oli, vaikka ei älyttömästi tulosta tullutkaan. Kaikki varikolla kuitenkin tietää, että Heikki on tarvittaessa nopea ja ei juurikaan kiukuttele turhista. tosin ei kiukuttele silloinkaan kun olisi aihetta. Eli tavallaan Heikin hiirulaisuus voi hyvinkin vaikuttaa siihen, että juuri Heikki vie Renault paikan Glockin edestä.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Renault ainoa varteenotettava talli jäljellä olevista, joten pahalta näyttää Heikin kannalta. Toyotan lähdön myötä Sauberilla saattaisi olla ihan ok paikka avoinna, mutta katsotaan nyt..

Jäänee kolmoskuskiksi McLarenille, jos tyydyttävää paikkaa ei löydy. Toro? FI? Tuskin.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Eikös Renaultilla sanottu, että talli pyrkii ihan uuteen suuntaan ja, että Heikki edustaisi vanhaa suuntaa? Jotain tuollaista muistelisin lukevani.
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Sauber on ehdottomasti kiinnostavin paikka Kovalaiselle tässä tilanteessa.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Veikkaan että Lotus on keskikastin auto jo ensinmäisenä vuonna ja sitä seuraavalla jo taistelee palkintopallisijoista.
Koskas Gasgoyne on viimeksi suunnitellut hyvän auton?


Sauber on ehdottomasti kiinnostavin paikka Kovalaiselle tässä tilanteessa.
Totta, heillä on nyt jo ihan hyvä auto ja kun aerosäännöt pysyvät samana, ei se mitenkään kauhean huonoksi muutu ensi kauden alussakaan, Ferrarin-moottorilla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Toyota paikka meni siis alta, joten tie vie luultavasti takaisin Renulle.

Ja eipä siinä, Kubica ja Heikki varmasti tekevät hyvin yhteistyötä. Luultavasti Heikki on hyvä valinta talliin kuin talliin juurikin kuuliaisuutensa ansiosta.

Kyllä McLaren pestistä siinä mielessä hyötyä oli, vaikka ei älyttömästi tulosta tullutkaan. Kaikki varikolla kuitenkin tietää, että Heikki on tarvittaessa nopea ja ei juurikaan kiukuttele turhista. tosin ei kiukuttele silloinkaan kun olisi aihetta. Eli tavallaan Heikin hiirulaisuus voi hyvinkin vaikuttaa siihen, että juuri Heikki vie Renault paikan Glockin edestä.
Itse haluaisin nähdä Heikin Renaultilla kahdesta syystä: tuttu talli vanhastaan (Heikille siis) ja varmasti pistäisi kovasti haastetta Kubicalle. Kubica ei kuitenkaan tänä vuonna enää mitään ihmeitä esittänyt, taisi 2008 antaa liian hyvän kuvan kaverin taidoista. Heikki olisi silti se "underdog" ja kun sitten pärjäsi Kubicalle, niin se näyttäisi hyvältä ja Heikinkin itsetunto varmasti kohenisi kummasti. Ja Renault saisi näistä kuskeista melko rehdin parivaljakon, tuskin tulisi "poliittisia" ongelmia tallin sisällä ja kirittäisivät sopivasti toisiaan. Harmi vaan että Glock, joka mielestäni on sieltä turhimmasta päästä kuskeista, saattaa saada paikan. (Glockhan kävi F1:ssä jo vuosia sitten ekan kerran, eipä paljon säväyttänyt ja joutui takaisin F3000:iin.)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Koskas Gasgoyne on viimeksi suunnitellut hyvän auton?
Jordanin 99 vuoden, Renaultin 02 ja Toyotan 05 Gascoynen autot ovat olleet hyviä tekeleitä, tosin hän on ollut noiden tiimien Tekninen johtaja ei pääsuunnittelija mutta kummiskin ihan suht hyviä luomuksia ovat olleet.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Useampikin eri taho vie Heikkiä Virgin/Manorille. Tiedetään, ettei sovi Kovalaisen omiin kommentteihin, mutta neuvotteluja on kuitenkin käyty sen verran, että lehdistö on tajunnut.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
neuvotteluja on kuitenkin käyty sen verran, että lehdistö on tajunnut.
Meinaat siis, että koska lehdistö on asiasta kirjoittanut, täytyy neuvotteluiden olla tosiasia? Sori mutta näin se ei valitettavasti mene...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Meinaat siis, että koska lehdistö on asiasta kirjoittanut, täytyy neuvotteluiden olla tosiasia? Sori mutta näin se ei valitettavasti mene...
Sori, mutta kaksi toisistaan riippumatonta lähdettä on yleensä ihan hyvä mittari uskottavuudelle. Käsityksesi tiedotusvälineiden uskottavuudesta on kyllä mennyt perille, kiitos vaan.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Jordanin 99 vuoden, Renaultin 02 ja Toyotan 05 Gascoynen autot ovat olleet hyviä tekeleitä, tosin hän on ollut noiden tiimien Tekninen johtaja ei pääsuunnittelija mutta kummiskin ihan suht hyviä luomuksia ovat olleet.
Toi Toyota ei ollut hyvä auto niillä resursseilla, epätasainen, elikkä 2002, siitä on aika pitkä aika.

Heikillä on tällä hetkellä oikeastaan kaksi vaihtoehtoa jotka ovat edes jotenkuten siedettäviä, elikkä Sauber ja Renault. Huolestuttavaa on se että eri F1-sivustoilla olevissa spekulaatioissa ensi kauden suhteen Heikkiä ei oikein näy missän :(
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Sori, mutta kaksi toisistaan riippumatonta lähdettä on yleensä ihan hyvä mittari uskottavuudelle.
Joo tätä ei kovin moni tajua, kun suuri osa uutisista on tyyliä: Gazetto dello sport siteeraa AS:ää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös