Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Noi Kimin "olisin voinut mennä" kommentit oli niin ympäripyöreitä. Luulenpa vaan, että Schumi oli menossa Mercedekselle ja Kimillä oli ovet sinne suuntaan kiinni. Kumpi on halutumpaa kamaa Mercedekselle, 7-kertainanen saksalainen maailmanmestari vai yksinkertainen Ferrarilta potkut saanut suomalainen?.
"Mersu-pomo toivoo Räikkösen yhteydenottoa"

En nyt sanois kummiskaa että ovet olivat sinne suuntaan kokonaan kiinni... joten Räikköstä ei vaan kiinnostanut Mersu. Se oli joko Mclaren tai ingenting ja sitten ralliin. Ja Schumi huhuthan tulivat sen jälkeen kun Räikkönen oli päättänyt suunnata jo rallipoluille...
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Mielestäni kaikki kuskit jotka sopparin saavat aikaan ovat "hyvää huutoa" joko sponsoriensa tai ajaotaitojensa kautta, haluttuja kavereita. :ahem:
Tuo kommentti taas teki asiasta ihan merkityksettömän. Joten esim. Alguersuarikin hyvää huutoa? I don't think so...
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tuo kommentti taas teki asiasta ihan merkityksettömän. Joten esim. Alguersuarikin hyvää huutoa? I don't think so...
Toisissa tapauksissa vaikuttaa sponssien tuomat edut toisissa taas ajamiseen liikkuvat tekijät. Tottakai tulokset vaikuttavat paljon kuskia palkatessa, mutta yhtälailla kiinnitetään huomiota uskottuun potentiaaliin.Esimerkiksi Kovalaisen tapauksessa kuskilla nähdään olevan potentiaalia kui McLarenilla ajetut tulolset näyttävät
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Toisissa tapauksissa vaikuttaa sponssien tuomat edut toisissa taas ajamiseen liikkuvat tekijät. Tottakai tulokset vaikuttavat paljon kuskia palkatessa, mutta yhtälailla kiinnitetään huomiota uskottuun potentiaaliin.Esimerkiksi Kovalaisen tapauksessa kuskilla nähdään olevan potentiaalia kui McLarenilla ajetut tulolset näyttävät
Aivan, kovalainen nähdään taitojensa puolesta sopivana kuljettajana Lotuksen-tasoiseen kehitysmaa-jämätalliin, heikko talli kun ei onnistu houkuttelemaan edes ylempään keskikastiin rankattuja kuljettajia.

Kannattaisi muuten ensin kirjoittaa viestinsä keskustelupalstalle ennen jouluryypiskelyn aloittamista.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Aivan, kovalainen nähdään taitojensa puolesta sopivana kuljettajana Lotuksen-tasoiseen kehitysmaa-jämätalliin, heikko talli kun ei onnistu houkuttelemaan edes ylempään keskikastiin rankattuja kuljettajia.

Kannattaisi muuten ensin kirjoittaa viestinsä keskustelupalstalle ennen jouluryypiskelyn aloittamista.
Pitäisin Jarno Trullia tuohon kastiin kuuluvana. Enkä varmaan ole ainut.

Niin, ja jälkimmäiseen anteeks, en kerinnyt.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Pitäisin Jarno Trullia tuohon kastiin kuuluvana. Enkä varmaan ole ainut.
Et ole ainut, sillä itsekin pidän Jarnoa ylempään keskikastiin kuuluvana. Kovalaiselta odotan vielä lisää näyttöjä, ennen kuin uskallan hänet sijoittaa ylempään keskikastiin.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Kimi olisi halunnut ajaa Ferrarilla, sitä ei Ferrari halunnut. McLaren ei suostunut Kimin vaatimuksiin, joten hirveän kiinnostuneita ei sielläkään oltu. Mutta hyvä, että edes Heikillä on F1-paikka. Ja Nicolla.:wink:
Kimi olisi myös voinut sen ensi kaudenkin kurvailla Ferrarilla, jos olisi välttämättä halunnut. Mutta ei siinä tietenkään mitään järkeä ole jäädä, kun Santander maksaa komeat korvaukset ja kaksikko Monte&Dome on Santanderin ja Alonson pauloissa. Massan puolella on suunnilleen koko tiimin sympatiat. Kohtelu oli jo viimeiset puolitoista vuotta sitä luokkaa, että turha sinne oli jäädä kärvistelemään, kun autotkin huononivat vuosi vuodelta, eikä niitä Kimin mieltymysten mukaan osattu/haluttu tehdä. Kummasti asiat kyllä muuttuvat, Kimin Ferrari-ura jakautui suunnilleen kahtia (2008 puolestavälistä) ja Heikin McLaren-pesti muuttui suuresta mahdollisuudesta ja onnenpotkusta kärsimykseksi ja pahimmillaan lähes nöyryytykseksi. Varsinkin tuo Kimin Ferrari-aika ottaa pahasti päähän, kun tuntuu että niin paljon jäi saavuttamatta ja potentiaalia käyttämättä. Olisipa edes Todt jatkanut pitempään tiimissä tai Santander malttanut odottaa pari vuotta pidempään. Hittolainen, väärä topic, täytyy tätä manaamista jatkaa sitten joskus Kimin topicissa.

Saloa ja Heikkiä, kun on vertailtu niin oma mielipiteeni on se, että Salo suoriutui selkeästi paremmin ajastaan Ferrarilla, mitä Heikki näinä kahtena vuotena McLarenilla. Heikki ei päässyt lentoon eikä edes vahvaan liitoon oikein missään vaiheessa, Salo teki hyvää työtä monessa kisassa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
"Mersu-pomo toivoo Räikkösen yhteydenottoa"

En nyt sanois kummiskaa että ovet olivat sinne suuntaan kokonaan kiinni... joten Räikköstä ei vaan kiinnostanut Mersu. Se oli joko Mclaren tai ingenting ja sitten ralliin. Ja Schumi huhuthan tulivat sen jälkeen kun Räikkönen oli päättänyt suunnata jo rallipoluille...
Siis hommahan meni siten, että Ferrarilla Kimi olisi voinut jatkaa jos olisi väkisin halunnut mutta ei halunnut. McLarenille olisi päässyt ja oli McLarenin ensimmäinen vaihtoehto mutta Kimille sopimus ei kelvannut. Syynä oli selkeästi se, ettei olisi saanut riittäviä vapauksia rallin ja/tai sponssitilaisuuksien suhteen.

Mercedeksen tarjous tuli hieman liian myöhään, jolloin Kimi oli jo tehnyt päätöksen Citikka/RB/ralli kuvioista. Mutta sinnekin olisi halutessaan päässyt.

Mahdollinen paluu riippuu varmasti siitä miten homma rallissa kulkee ja saako mahdollisesti paikan kärkitallista seuraavalle kaudelle. Tuskin Kimi haluaa rallissakaan jatkaa satelliittitallissa toista vuotta. Vaikka onkin ensikertalainen, niin kunnian himo Kimillä on sitä luokkaa, ettei tuossa iässä vielä halua vaan harrastella, vaan taistella lajinsa kärjessä.

Sori, meni vähä OT:ks :eek:
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Saloa ja Heikkiä, kun on vertailtu niin oma mielipiteeni on se, että Salo suoriutui selkeästi paremmin ajastaan Ferrarilla, mitä Heikki näinä kahtena vuotena McLarenilla. Heikki ei päässyt lentoon eikä edes vahvaan liitoon oikein missään vaiheessa, Salo teki hyvää työtä monessa kisassa.
Sellainenkin ero näillä miehillä tietysti on, että Mika Salon F1-ura on nyt jo lopullisesti päättynyt, kun taas Heikki Kovalainen on edelleen tukevasti kuvioissa mukana, ja Heikin paras F1-kausi saattaa siis olla vielä edessäpäin. :)

Vuodesta 2010 tulee kyllä Heikille tavallaan välivuosi, jolloin enin osa kaudesta ilmeisesti kuluu auton kehittämiseen ja sen selvittämiseen onko Kovalainen Trullia nopeampi F1-kuljettaja. Joskus loppukaudella 2010 voi jo varmaankin alkaa ennustella kehittyykö Lotuksesta kaudeksi 2011 auto, jolla Kovis pääsisi säännöllisesti mukaan pistetaistoon.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Sellainenkin ero näillä miehillä tietysti on, että Mika Salon F1-ura on nyt jo lopullisesti päättynyt, kun taas Heikki Kovalainen on edelleen tukevasti kuvioissa mukana, ja Heikin paras F1-kausi saattaa siis olla vielä edessäpäin. :)
Totta ja onhan Heikki GP-voittajakin ihan virallisesti, Salo vain moraalinen. Toivon todella, että Heikin paras kausi odottaa vielä itseään, olisin itse asiassa varsin tyytyväinen kunhan saisi edes tuollaisia kausia puserrettua mitä Renaultilla 2007 niin jäisi paljon parempi maku Heikin F1-urasta. Mutta tietenkin sen parempi mitä kovempaan menoon Heikki yltyisi. Nyt olisi saatava pari nappikautta alle ja sopivasti tuuria matkaan, niin uusi nousu parempiin talleihin voisi onnistua. Lotuksen en usko nousevan keskikastia korkeammalle viiden vuoden tähtäimellä. Keskikastikin olisi toki Lotukselta kelpo suoritus, mutta mieluusti Heikin näkisi korkeammallakin vielä ajelevan. Toisaalta Heikki sai jo yhden mahdollisuuden huipputallissa, vieläpä kahden kauden ajan, mutta ei sitä kummoisesti pystynyt käyttämään. Sen puoleen ei voi siis jossitella ja harmitella, ettei mahdollisuutta tullut. Toivottavasti toinen kerta kuitenkin vielä joskus koittaisi.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Kysymys 1:

No ei nyt niin hirveästi tule seurattua, 18 viimme vuoden aikana jäänyt syystä tai toisesta väliin kolme kilpailua :( ja Forumilla ei aina ihan joka päivä ehdi piipahtaa, mutta Sportti.com, Autosport, Mtv3, ja TSF1 yms. tulee kyllä kutakuinkin päivittäin vilkastua.

Kysymys 2:

Hyvää huutoa F1-maailmassa on sitä, että saa sopparin aikaan, eikä tarvi ajamisesta mitään sponssien kautta maksaa, ku siä on kuule kerrallaan reilu 20 ukkoa veivaamassa rattia, joten on se jo melkoinen lottovoitto, että sinne piireihin on sisään päässy ja on näyttöjä antanut, että tohulle on saatu jatkuvuutta. Mielestäni kaikki kuskit jotka sopparin saavat aikaan ovat "hyvää huutoa" joko sponsoriensa tai ajaotaitojensa kautta, haluttuja kavereita. :ahem:
OK, otat siis tämän näkökannan että on saavutus että ylipäätänsä on ykkösissä ja se on TOTTA, se on mahtava saavutus. Mutta se ei ole kovin mahtavaa että tippuu parhaimmasta tallista lähes huonoimpaan, silloin ei kuljettaja ole mitenkään "hyvässä huudossa" lajissa, ei vaikka minkälaisten lasien takaa katsoisi. Tai ajatellaan näin: auton vaihtuminen Mersusta Ladaksi ja palkan reilu putoaminen on siis merkki "hyvästä huudosta" työalallasi?

Ja ties monennen kerran, toivon todella että Heikki vielä nousee suosta huipulle!
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Aika heikkoa läppää. Kimillä ei ollut kuin yksi vaihtoehto koska hän ei ollut muista vaihtoehdoista kiinnostunut ja senhän sinä tiedätkin.
Löysää nyt hyvä mies sitä pipoa edes näin joulunaikaan hieman.
Läppä oli samalla tasolla kuin keskustelukin.

Mielestäni Heikin "tippuminen lähes huonoimpaan talliin" ei johtunut pelkästään Heikin hyvästä tai hunosta huudosta. Osatekijänä sopassa on myös kolmen tehtaan vetäytyminen. Uskoisin Heikin löytäneen paikan joistain noista kolmesta jos eivät olisi lähteneet. Toki Heikin Arvo sai kolauksen Mclaren aikana. Kyllä hänen olisi pitänyt paremmin pärjätä vaikka ajoikin Hamiltonin apumiehenä.
Toivon että heikille ei käy Saloja, vaikka se siltä saattaakin näyttää. Muutenkin on melko arveluttavaa lähteä absoluuttisena totuutena väittämään Lotusta huonoimmaksi tai edes lähes huonoimmaksi talliksi, ainakin näin ennen talvitesteja, jotka nekin ovat lähinnä suuntaa antavia. Jäniksiä on kaivettu hatuista ennekin.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Löysää nyt hyvä mies sitä pipoa edes näin joulunaikaan hieman.
Läppä oli samalla tasolla kuin keskustelukin.

Mielestäni Heikin "tippuminen lähes huonoimpaan talliin" ei johtunut pelkästään Heikin hyvästä tai hunosta huudosta. Osatekijänä sopassa on myös kolmen tehtaan vetäytyminen. Uskoisin Heikin löytäneen paikan joistain noista kolmesta jos eivät olisi lähteneet. Toki Heikin Arvo sai kolauksen Mclaren aikana. Kyllä hänen olisi pitänyt paremmin pärjätä vaikka ajoikin Hamiltonin apumiehenä.
Toivon että heikille ei käy Saloja, vaikka se siltä saattaakin näyttää. Muutenkin on melko arveluttavaa lähteä absoluuttisena totuutena väittämään Lotusta huonoimmaksi tai edes lähes huonoimmaksi talliksi, ainakin näin ennen talvitesteja, jotka nekin ovat lähinnä suuntaa antavia. Jäniksiä on kaivettu hatuista ennekin.
Ei noita kannata niin vakavasti ottaa :thumbup:
Kukaan ei muuten liene väittänyt että Lotus on huonoin talli vaan uusi talli jonka moottori, auto ja organisaatio ovat suuria kysymysmerkkejä ja näiden faktojen perusteella voidaan aika realistisesti sanoa että ennakkoon ajateltuna eräs huonoimmista talleista, tai ainakin huonompi kuin mikään viime kauden talleista.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mutta se ei ole kovin mahtavaa että tippuu parhaimmasta tallista lähes huonoimpaan, silloin ei kuljettaja ole mitenkään "hyvässä huudossa" lajissa, ei vaikka minkälaisten lasien takaa katsoisi.
Tämä kauden vaihde onkin tosi outo tallipaikkojen suhteen. Kolme tehdastallia hävisi eli kuusi kuskipaikkaa niissä. Niiden seuraajatallien kyvyistä ei kenelläkään ole pienitäkään aavistusta. Heikillä ilmeisesti oli sekä Toyotan että Renaultin kanssa jutut pitkälle sovittu, kun tieto lopettamisesta / omistuspohjan radikaalista muutoksesta tuli. Ferrarilla, RedBullilla ja McLarenilla oli kuskipäätökset tehty ja Brawnillakin oli päättämättä enä toinen kuski. Samoin kuskimarkkinoilla on normaalitilannetta huomattavasti enemmän ihan kovatasoista tarjontaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tämä kauden vaihde onkin tosi outo tallipaikkojen suhteen. Kolme tehdastallia hävisi eli kuusi kuskipaikkaa niissä. Niiden seuraajatallien kyvyistä ei kenelläkään ole pienitäkään aavistusta. Heikillä ilmeisesti oli sekä Toyotan että Renaultin kanssa jutut pitkälle sovittu, kun tieto lopettamisesta / omistuspohjan radikaalista muutoksesta tuli.
Toyotan John Howett kertoi TS:n haastattelussa, ettei Heikki ollut heidän kuskiehdokkaittensa joukossa. Renault-siirto sitä vastoin oli tosiaan vain omistuspohjan muutoksesta kiinni.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Tämä kauden vaihde onkin tosi outo tallipaikkojen suhteen. Kolme tehdastallia hävisi eli kuusi kuskipaikkaa niissä. Niiden seuraajatallien kyvyistä ei kenelläkään ole pienitäkään aavistusta. Heikillä ilmeisesti oli sekä Toyotan että Renaultin kanssa jutut pitkälle sovittu, kun tieto lopettamisesta / omistuspohjan radikaalista muutoksesta tuli. Ferrarilla, RedBullilla ja McLarenilla oli kuskipäätökset tehty ja Brawnillakin oli päättämättä enä toinen kuski. Samoin kuskimarkkinoilla on normaalitilannetta huomattavasti enemmän ihan kovatasoista tarjontaa.
Juu tottahan tuo, en mitenkään väitä vastaan. Pointtini on vain ollut alun alkaen se että Heikin markkina-arvo on laskenut huomattavasti ja hän joutuu aloittamaan alusta ihan pohjalta, pysyn yhä mielipiteessäni. Sekin on hieno juttu, kaikki eivät toista mahdollisuutta saa.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3323
Sijainti
Lahti
Juu tottahan tuo, en mitenkään väitä vastaan. Pointtini on vain ollut alun alkaen se että Heikin markkina-arvo on laskenut huomattavasti ja hän joutuu aloittamaan alusta ihan pohjalta, pysyn yhä mielipiteessäni. Sekin on hieno juttu, kaikki eivät toista mahdollisuutta saa.
Haluan saivarrella. Ei aloita Heikki alusta eikä ihan pohjalta.

Siksi toisekseen, välillä hän onnistui Mclarenilla varsin hyvin aika-ajoissa. Vastamittelijänä oli kuitenkin L. Hamilton, nopsa ajomies hänkin. Jossain siellä Heikinkin sisuksissa muhii julma nopeus. Se on sitten eri asia, jos ja milloin mokoma vauhtidemooni itsensä ilmentää, ja mihin se silloin riittää.

Mielenkiintoistahan se on joka tapauksessa nähdä, minkämoinen Lotari sieltä radalle putputtaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Haluan saivarrella. Ei aloita Heikki alusta eikä ihan pohjalta.
Se sanottakoon, että tilanne on osin hankalampi kuin alusta aloittavalla. Vaikka Heikki on parempina hetkinään osoittanut olevansa mitat täyttävä F1-kuski, saa hän tehdä liki ihmeitä osoittaakseen kelpaavansa uudemman kerran huipputalliin. Kovyn toisena McLaren-vuotenaan saama leima kakkoskorin kuskina tulee istumaan aika tiukassa, ja sellaisen kerran saaneista todella harva on koskaan noussut takaisin paikalle auringossa. Heikki on niin sanotusti jo nähty, ja suhtautuminen hyviinkin suorituksiin voi siksi olla skeptistä. Mahdollista nousu ehkä on, mutta tie tulee olemaan ihan helvetin kivinen.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Se sanottakoon, että tilanne on osin hankalampi kuin alusta aloittavalla. Vaikka Heikki on parempina hetkinään osoittanut olevansa mitat täyttävä F1-kuski, saa hän tehdä liki ihmeitä osoittaakseen kelpaavansa uudemman kerran huipputalliin. Kovyn toisena McLaren-vuotenaan saama leima kakkoskorin kuskina tulee istumaan aika tiukassa, ja sellaisen kerran saaneista todella harva on koskaan noussut takaisin paikalle auringossa. Heikki on niin sanotusti jo nähty, ja suhtautuminen hyviinkin suorituksiin voi siksi olla skeptistä. Mahdollista nousu ehkä on, mutta tie tulee olemaan ihan helvetin kivinen.
Mistäpä sen tietää, vaikka Lotuksesta tulisi parin vuoden päästä huipputalli? Silloin Heikin tie seuraavaan huipputalliin olisi jo nyt hyvällä alulla. ;)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös