Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Turun Sanomat on haastatellut Melbournessa Heikki Kovalaista.

Kovalainen kertoo, että Bahrainissa Jarno Trullin matka päättyi kisan viimeisellä kierroksella hydrauliikkavuotoon. Lotuksella valmistellaan omaa hydrauliikkajärjestelmää, joka pitäisi Heikin tietojen mukaan olla valmiina viimeistään heinäkuussa (eli Silverstonessa?).

Turun Sanomat on kysellyt Kovalaiselta myös seuraako hän Hamiltonin ja Buttonin välistä kisaa McLarenilla. Heikki ennakoi omaan kokemukseensa perustuen, että Jensonilla tulee olemaan vaikea urakka yrittäessään päihittää Lewisin kaltaista vahvaa tallikaveria.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Oho! Heikki Kovalainen kertoo Turun Sanomille, että on perjantain harjoituksissa ollut tyytyväinen siihen miten Lotus käyttäytyy mutkissa. Ainoa valituksen aihe tuntuu Heikillä olevan, ettei autossa ole vielä riittävästi vauhtia.

Viime vuonnahan saatiin kisasta toiseen lukea Kovalaisen kommentteja, ettei hän pysty hyökkäämään mutkiin haluamallaan tavalla, koska McLaren ei istunut Heikin ajotyyliin yhtä hyvin kuin silloisen tallikaverinsa Lewisin ajotapaan. Kannattaa varmaankin vielä odotella säilyykö Kovalaisen tyytyväisyys autoonsa aika-ajojen ja itse kisan ylikin, mutta jos säilyy niin sitten kyllä saattaa jo tulla mieleen, että noinkohan Lotuksella kuunneltaisiin Heikin palautetta autoa kehitettäessä paremmin kuin McLarenilla? Silloinhan sitä jo sattaisi alkaa pikkuhiljaa toivoa, että joskus tulevaisuudessa Heikkikin nähdään taas mukana kärkitaistossa ja palkintokorokkeella. :)

Samassa haastattelussa Kovalainen kertoo myös ettei vilkuile Jarno Trullin säätöjä, koska Lotus-kuskeilla on erilaiset näkemykset ja mieltymykset autonsa säätämisessä.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Pääsi foorumin jäsen Loetkoe tulosruutuun. Osku vei Heikille katsojien sääntömuutosehdotuksia ja Loetkoen ehdotus oli Heikin mielestä asian ytimessä.
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
Joo huomasin kans saman, kesti kyllä muutama sekunnin kymmenys ennen ku välähti mitä se Heikki oikein sano ja loetkoestähän se puhu. :)
 

warre1

Well-known member
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
386
Sijainti
Kouvola
Heikki twitterissä:
Relaxing at the hotel now, watching some #nightwish youtube live performances, some good older songs with Anette singing...
about 2 hours ago via Tweetie
:alppu:
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Kyllähän toi piristi että omia mielipiteitä pidetään noin "oikeina" :D Ehdotin siinä sivulauseessa myös H-mallin "analogisia" vaihdeaskeja muistaakseni. Meinaakohan laittaa eteenpäin, GPDA:han tms?
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Aerodynaamista pitoa vähemmäksi, mekaanista pitoa lisää. Siipiä/diffuja pienemmäksi, renkaita leveämmäksi.
Eivätkö vuosien 2003, 2004, 2005, 2009 muutokset ole jo tarpeeksi hyviä esimerkkejä siitä, ettei se pelkkä koko ratkaise mitään. Tiimeille pitäisi laittaa jokin standardi "laite" auton takaosiin, muuttamaan auton takana olevia virtauksia suotuisimmiksi.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Meinaakohan laittaa eteenpäin, GPDA:han tms?
Kyllähän nuo jo tiedossa ovat, Rubenskin höpisi näistä toissapäivänä:

Rubens Barrichello sanoi:
-- Sometimes I am a bit critical of things, but when I heard they will make the front tyres smaller, I just didn't understand it. The fact that we had better racing last year was because we dropped the ugly grooved tyres, to slicks. We need, more mechanical grip, to be able to lose the aerodynamics.

-- As a matter of fact it's not easy to follow a car, whatever the situation of the front wing. The front wing is not supposed to do the job that we're requesting it to do.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aerodynaamista pitoa vähemmäksi, mekaanista pitoa lisää. Siipiä/diffuja pienemmäksi, renkaita leveämmäksi.
Tällaisia ehdotuksia fanit ovat palstoille keskimäärin kirjoitelleet viimeisen kymmenen vuoden ajan. Ei ole vain lötkön keksintö, vaikka toki jos hän maikkarille postia laittoi niin kunnia siitä ...

Isot läskit sliksit ja vähemmän aeroa noin nyrkkisääntönä. Itse tosin mielelläni näen alaspainoa ykkösissä, sitä pitäis vaan vähän tarkemmin katsoa miten sitä tuotetaan.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Tällaisia ehdotuksia fanit ovat palstoille keskimäärin kirjoitelleet viimeisen kymmenen vuoden ajan. Ei ole vain lötkön keksintö, vaikka toki jos hän maikkarille postia laittoi niin kunnia siitä ...

Isot läskit sliksit ja vähemmän aeroa noin nyrkkisääntönä. Itse tosin mielelläni näen alaspainoa ykkösissä, sitä pitäis vaan vähän tarkemmin katsoa miten sitä tuotetaan.
Ei toki minun keksintöni todellakaan, laitoinpahan vain kun kysyttiin mikä parantaisi ohitusmahdollisuuksia. Tuohan se on varmaan paras ratkaisu, eikä mikään käännetty lähtöjärjestys tai oikotiet.
 

PekkaKoo

New member
Liittynyt
28.3.2010
Viestit
1
Oispa kannattanu Heikin mennä Renaultille, nyt taistelisi palkintopallisijoista sen sijaan että jää kärkeä kierrostolkulla. Nyt ura huipputalleissa on käytännössä ohi. Sääli. Saa olla mukana Schumin ikäisenä jos meinaa odotella Lotuksen nousua kärkeen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Turun Sanomat sanoi:
Malesian GP-viikonloppuna pääsiäisenä perjantain aamuharjoituksissa toista Lotuksen autoa ajaa Fairuz Fauzy.

– Puhun siitä Heikki Kovalaiselle ja Jarno Trullille sunnuntain kisan jälkeen, Lotuksen tekninen johtaja Mike Gascoyne paljasti Turun Sanomille.

– Malesialaisena tiiminä meille on tärkeää, että saamme radalle malesialaisen kuljettajan. Puhun asiasta molemmille kilpakuskeille. Uskon heidän ymmärtävän ja toinen tekee sitten tilaa.

– Molemmat ovat kokeneita kuljettajia, eikä heidän tarvitse siellä välttämättä ajaa 40 kierrosta ensimmäisessä treenissä, kun rata on kummallekin tuttu entuudestaan, Gascoyne painotti.
Toinen kuski antaa tilaa Fauzylle. Oma veikkaus on Heikki Kovalainen, koska Trulli on saanut vähemmän kisakilometreja.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toinen kuski antaa tilaa Fauzylle
Veikkaisin melkein Trullia, Heikki on kuitenkin ollut varmempi, tasaisempi ja hiukkasen nopeampi. Vai voi voiko ne tehdä niin, että ekan harkan Fauzy ajaa Heikin tilalla ja toisen Trullin?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Veikkaisin melkein Trullia, Heikki on kuitenkin ollut varmempi, tasaisempi ja hiukkasen nopeampi. Vai voi voiko ne tehdä niin, että ekan harkan Fauzy ajaa Heikin tilalla ja toisen Trullin?
Näin itsekin ajattelin, mutta tuossa sanottiin että toinen antaa tilaa. Järkevintähän se olisi vuorotella.

Tosiaan aika-ajot on 1-1, mutta kisat 2/1-0 Heikille.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Toinen kuski antaa tilaa Fauzylle. Oma veikkaus on Heikki Kovalainen, koska Trulli on saanut vähemmän kisakilometreja.
Minäkin veikkaan, että Fauzy saa ajaa Heikin autoa. Perusteluna tälle voisi olla, että Kovalainen on ollut Australiassa läpi koko viikonlopun tyytyväinen Lotuksensa säätöihin, kun taas Trulli ei ole vielä onnistunut löytämään mieleisiään säätöjä. Tallin kannalta olisi hyvä asia, jos molemmat kuskit olisivat Malesian kisassa parhaassa mahdollisessa iskussa.

Sinänsä Fauzyn ajattaminen Lotus F1 Racingin kotikisassa Malesiassa on tallin kannalta mielekästä, koska Lotus saa ilmeisesti suurimman osan sponsorirahoituksestaan Malesiasta ja tämän rahan turvin Lotuksella pitäisi olla varaa kehittää autoaan kauden mittaan ripeään tahtiin. Eli Fauzy ja malesialaissponsorit saavat hyvän mielen, ja Heikki ja Jarno saavat kauden loppua kohden ajettavakseen nopeamman auton. Ihan hyväksyttävä vaihtokauppa siis.

Heikin pitää tietysti vaatia jämäkästi, että jos Fauzy pääsee Lotuksen rattiin vielä uudemman kerran tällä kaudella, niin silloin kyyti järjestyy Trullin autossa. Itse asiassa Heikin kausi onkin käynnistynyt sen verran myönteisemmissä merkeissä tallikaveriin verrattuna, että tässä vaiheessa Heikillä olisi jo varaakin antaa Jarnolle hieman tasoitusta. ;)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös