Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Siinähän se ongelma Heikillä just on hyvän uran jatkon kannalta.

Trulli on yksi sarjan parhaista yhdellä kierrokselle, Heikki hyvä jos keskikastissa.

Ja missä tuolla autolla voi oikeastaan mitään näyttöjä antaa, on juuri aika-ajoissa.

Kisatilanteet voivat katketa ja varmasti tulevatkin katkeamaan usein jomman kumman keskeyttäessä, joka ei sitten lopulta kerro juuri mitään.

Eli se näyttö tulee antaa ensisijaisesti aika-ajoissa.

Mutta toisaalta jos Trullin pystyy päihittämään, niin se on ihan kovan luokan meriitti. Vaikka Trulli alkaakin olla toki jo ehtoo puolella uraansa. Ainakin ykkösten osalta.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Trullia on aika kova. Voitti Alonson 2004. Riittänee jo ansioksi parempaan autoon 2011 jos Heikki hänet kyykyttää.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Trullia on aika kova. Voitti Alonson 2004. Riittänee jo ansioksi parempaan autoon 2011 jos Heikki hänet kyykyttää.
Lotus mallia 2011 on varsin hyvällä todennäköisyydellä huomattavasti nopeampi kuin Lotus mallia 2010, joten Heikki pääsee joka tapauksessa parempaan autoon jo ensi kaudella, jos ei vaan hommaa itselleen potkuja Lotukselta. Ja eiköhän se nykyinenkin Lotus-auto vielä paranna vauhtiaan kauden mittaan, sitten kun saavat päivitysosia.

Mutta ei siitä varmaankaan Heikille mitään haittaakaan ole, jos onnistuu Trullin päihittämään. Eiköhän näiden kahden välillä nähdä ihan hyvää kisaa, samoin kuin Lotuksen ja Virginin välillä. HRT:n vauhdista ei vielä tiedä mitään, mutta muut tallit ovat ainakin kauden alussa Lotuksen ja Virginin ulottumattomissa. Sitä voi kuitenkin seurata, alkaako rako hitaimpaan viime kaudella mukana olleeseen talliin kutistua kauden edetessä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14274
Kyllä se Lotus on ensi kaudella melko varmasti parempi kuin nyt ja sittenhän sen näkee... no onneksi uteliaisuus loppuu pian.:cool:
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Siinähän se ongelma Heikillä just on hyvän uran jatkon kannalta.

Trulli on yksi sarjan parhaista yhdellä kierrokselle, Heikki hyvä jos keskikastissa.

Ja missä tuolla autolla voi oikeastaan mitään näyttöjä antaa, on juuri aika-ajoissa.

Kisatilanteet voivat katketa ja varmasti tulevatkin katkeamaan usein jomman kumman keskeyttäessä, joka ei sitten lopulta kerro juuri mitään.

Eli se näyttö tulee antaa ensisijaisesti aika-ajoissa.

Mutta toisaalta jos Trullin pystyy päihittämään, niin se on ihan kovan luokan meriitti. Vaikka Trulli alkaakin olla toki jo ehtoo puolella uraansa. Ainakin ykkösten osalta.
Eikö Heikkiä ole juuri pidetty loistavana aika-ajajana mutta huonona kisakuskina?
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Eikö Heikkiä ole juuri pidetty loistavana aika-ajajana mutta huonona kisakuskina?
Juurikin näin. Kovalainen oli tallikaveriinkin verrattuna kilpailukykyinen, varsinkin kun ottaa Q3:sen bensalastit huomioon.

Kilpailutilanteissa Heikillä ainakin Mclarenin aikana taisi olla se ongelmana, että niitä "tarpeeksi" nopeita kierroksia tuli liian harvoin, koska hän ei saanut läheskään joka stintillä renkaita pysymään "iskukykyisinä" ainakaan pitkää aikaa. Siksi myös kaksintaisteluissa usein tuli takkiin, kun pitoa ei yksinkertaisesti ollut.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Juurikin näin. Kovalainen oli tallikaveriinkin verrattuna kilpailukykyinen, varsinkin kun ottaa Q3:sen bensalastit huomioon.

Kilpailutilanteissa Heikillä ainakin Mclarenin aikana taisi olla se ongelmana, että niitä "tarpeeksi" nopeita kierroksia tuli liian harvoin, koska hän ei saanut läheskään joka stintillä renkaita pysymään "iskukykyisinä" ainakaan pitkää aikaa. Siksi myös kaksintaisteluissa usein tuli takkiin, kun pitoa ei yksinkertaisesti ollut.
Vaikeita on ne stinttien alutkin olleet. Sikäli outoa kun aika-ajossa yhdellä kierroksella kulkee, painavallakin. Kyllä musta vähän tuntuu että isoin ongelma oli pääkopassa. Ei kestänyt paineita.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Heikki on yksi niistä, joiden maineen McLaren tuhosi.

Yritä nyt sitten tehdä vaikutusta surkeassa tiimissä, jossa saat joka päivä toivoa, että auto kestää etkä joudu päättämään kisaa lääkintähelikopterissa.

Mihin tiimiin Heikin sitten tulisi pyrkiä ensi vuodeksi? Kukaan järkevä ei oleta Lotuksen voivan pitää häntä tätä vuotta pidempään.

Mielestäni Heikki teki virheen kun ei mennyt BMW-Sauberille. Mersu ottaa jatkossa todennäköisesti vain ja ainoastaan saksalaiskuskeja...

Nyt kysytään miestä, mutta Heikki on supernopea suomalainen ja Suomen ykköstähti! Hyvä Heikki! Sisulla voittoon!
Aika pihalla olet ykkösistä jos oletat että homma on niin että Lotuksen on vaikea pitää Heikki rivissään. Lotus oli käytännössä Heikin ainoa varma vaihtoehto, ainoa talli joka oli heti valmis tekemään sopimuksen. Heikin markkina-arvo on lähes nolla, ja nyt hän onkin rakentamassa uraansa uudestaan ja toivotaan että hän siinä onnistuu.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kovalainen: Poltin itseni loppuun McLarenilla

Formula 1 -kuljettaja Heikki Kovalainen kertoo syyn monien oudoksumalle tallivalinnalle.

Viime vuonna Kovalainen oli McLarenin tallissa lajin huipulla, mutta nyt hän voi olla onnelinen, jos jää Lotuksellaan kärjelle vain neljä sekuntia kierroksella.

Kovalainen poltti itsensä McLarenilla loppuun jäätyään täysin Lewis Hamiltonin varjoon. Hän vietti kauden jälkeen tyttöystävänsä Catherinen kanssa kuukauden Floridassa golfia pelaten.

"Mutta minulla ei ollut vaihtoehtoja. Tauko oli välttämätön, kun miehessä ei ollut enää yhtään virtaa."

Kuukauden loma selkeytti ajatuksia. Seuraavaksi hän halusi talliin, jossa pääsee rakentamaan kaikkea alusta asti.

"Tajusin, että McLarenin jälkeen oli mentävä toiseen äärilaitaan."

"Haluan alusta asti rakentaa tallia. Yritän saada hyvien tulosten ansiosta sellaisen suhteen talliin, että pääsen johtamaan sitä. Se on riski, mutta puolivälin ratkaisu ei olisi enää toiminut. Minun piti tehdä näin, jos aion jonain päivänä taistella voitoista."

McLarenin ajan ongelmiaan Kovalainen ei halua enää puida,

"Nyt kyllä tiedän, mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Mutta heti kauden jälkeen minulla oli ensimmäistä kertaa niin tyhjä takki, että oli aivan pakko pitää kuukauden tauko", Kovalainen sanoo.

HS
Harvoin kukaan haluaa kärkitallin jälkeen häntäpäähän "kasaamaan" autoa, kun taas joku toinen yksinkertaisesti myöntäisi sen ainoaksi vaihtoehdoksi. Taitaa olla tämä jämätalli pesti Mclarenin jälkeen Heikille maailman paras työpaikka, tai näin Heikki taas yrittää vakuutella. Kun totuus kuitenkin on, että kenkää tuli Mclarenilta ja Lotukselle oli pakko mennä jos halusi jatkaa Fykkösissä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
ITV-F1.com on kysellyt Heikki Kovalaisen mielipidettä siitä, aiheuttaako uusien F1-tallien hitaus vaaratilanteita radalla.

Kovalainen uskoo kuljettajien taitojen riittävän törmäysten välttämiseen. Toisaalta Heikki sanoo, ettei aio pilata omaa kierrostaan aika-ajoissa väistelemällä nopeampia autoja -- paitsi tietysti silloin, jos siniset liput viestittävät että takana oleva auto täytyy päästää ohi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Heikki Kovalainen kuvaili värikkäin sanakääntein perjantain tapahtumia Lotus-autonsa ratissa.

Ensimmäisessä harjoituksessa penkin eristeiden irtoaminen sai sähköjohdot polttamaan miehen takamusta.

- Minun takamukseni on kunnossa, Kovalainen viestitti harjoituksen jälkeen Twitterin kautta.

Kovalainen vertaili myös Lotus-autoaan Ferrariin ajettuaan yhden mutkan Ferrarin perässä.

- Hemmetti että Ferrari jarrutti myöhään. Jos minä jarrutan Lotuksella yhtä myöhään, niin menen sukkana kaseikkoon, Heikki kertoi MTV3:lle.

Kaseikko on koivikkoa tarkoittava murteellinen sana.
Pitikö tuo oikein suomentaa :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä minäkin pitäisin uusia talleja kolmosdivisioonana ja keskikastia kakkosena.

-Edit- No, huomenna ja sunnuntaina nähdään onko neljän ison ja keskikastin välissä selkeä hajurako vai menevätkö samaan divariin.
 
Viimeksi muokattu:

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Onnittelut Heikille upeasta ajosta!:thumbup:

Alle kolme sekkaa kisakierroksella kärjelle kauden ensimmäisessä kisassa ei ole huono suoritus Lotukselta. Tämä kisa lupaa ehdottomasti vielä pisteitä Heikillä jossakin vaiheessa tätä kautta.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Hyvä kauden avaus Heikiltä ja Lotukselta. Vauhdissa Lotus häviää vielä Virginille, mutta luotettavuudessa Lotus osoittautui selvästi paremmaksi. Lotus joutuu odottamaan lisää vauhtia tuovia päivitysosiaan kauden viidenteen osakilpailuun asti, johon on vielä aikaa kahdeksan viikkoa. Toivottavasti pitkä odotus palkitaan sitten todella tuntuvalla vauhdin kohentumisella -- ennakkoon on puhuttu jopa sekunnin parannuksesta kierrosaikoihin. Bahrainissa Lotuksen ero hitaimpiin viime kaudella mukana olleisiin talleihin oli kolmisen sekuntia. Lyhyemmillä radoilla ero on tietysti pienempi, joten ainakin periaatteessa hitaimpien vakiintuneiden tallien pitäisi olla Lotuksen tavoitettavissa kauden loppupuolella.

Ensimmäisen kisaviikonlopun perusteella Heikki Kovalaisen ja Jarno Trullin keskinäisestä taistelusta tulee todella tasaväkistä. Aika-ajojen osalta tilanne on Bahrainin jälkeen 1-0 Jarnon eduksi, kun taas Heikki puolestaan johtaa Jarnoa Lotus-kuskien kisasijoituksia vertailtaessa. Jarnon paras kierrosaika 2min 2,930s syntyi Bahrainin kisassa pehmeillä kumeilla kierroksella 34, Heikin paras kierrosaika 2min 2,701s syntyi myöskin pehmeillä kumeilla kierroksella 47. (Todisteena siitä, että Lotus-kuskien kierrosajat olivat hyvin lähellä toisiaan, voi vielä mainita että Heikki alitti Jarnon parhaan ajan myös kierroksella 36.)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös