Calvin
Well-known member
- Liittynyt
- 5.12.2002
- Viestit
- 3560
Hauskoja. Kiitos. Kerrankin maikkari tekee jotain oikein, jos vähän kärjistetään.
Hauskoja. Kiitos. Kerrankin maikkari tekee jotain oikein, jos vähän kärjistetään.
Aivan totta. Juurikin GP2- ja Renault-kausien myötä olin odottanut Heikiltä enemmän kuin mitä hän tarjosi McLarenilla. Jos hänen suoritukset nyt Lotuksella alkavat näyttää selkeästi paremmilta, niin viimeisen kahden vuoden "laskukauden" voi aika huolettomasti laittaa McLarenin auton ja toimintatapojen piikkiin. Toivotaan parasta, Heikki on nyt Suomen ainoa toivo ykkösissä!GP2, ja Renault-kausi näyttivät että kelpo kuljettaja Heikki (mielestäni) voi olla.
Jos Mike Gascoynen suunnitelmat toteutuvat, niin Lotus on jo kaudella 2011 keskikastin talli. :thumbup:Joka tapauksessa otteiden on parannuttava huomattavasti, mikäli Kovis haluaa tulevaisuudessa nousta edes keskikastin talliin.
Oletin siis tässä tapauksessa, että Kovalainen vaihtaa joskus Lotukselta toiseen talliin. Voi tietenkin olla, että tallinvaihtokaan ei käy tulevaisuudessa edes hänellä mielessä, koska Lotus vaikuttaa yllättävän lupaavalta projektilta, kun vertailee tulokastalleja. :ahem:Jos Mike Gascoynen suunnitelmat toteutuvat, niin Lotus on jo kaudella 2011 keskikastin talli. :thumbup:
E: Kuinka moni kuljettajista on ollut Kovalaista kevyempi lähtöruudukossa? Melkein jokainen.Mietiskelin vähän Kovalaisen otteita parilla viime kaudella ja valitettavasti löysin useita eri osa-alueita, joilla on parannettavaa. Autokaan ei toki ole sopinut Heikille kovin hyvin, mutta kaikkea ei voi laittaa auton piikkiin. Luulisi nimittäin, että parissa vuodessa pääsee sinuiksi saman tallin autoihin.
A) Kisanopeus
Monesti Heikin nopeus kisoissa on vastannut astetta heikompien tallien vauhtia ja samalla on tullut takkiin tallikaverille jopa yli sekuntia per kierros. Välillä on jopa käynyt niin, että Hamiltonin taistellessa voitosta Kovalainen taistelee jämäpisteistä. Ei hyvä.
B) Tasaisuus
Kierrosajat eivät ole olleet kovin tasaisia kisoissa ja myös aika-ajossa kierrosajat ovat välillä heitelleet liikaa. Välillä on kisoissa saattanut syntyä yhtäkkiä selkeästi parempi kierros kuin edelliset ja sitten kierrosajat ovat taas palautuneet sille huonolle tasolle.
C) Virheherkkyys
Välillä Kovalaisella on ollut jaksoja ilman suurempia virheitä, mutta niitä isojakin virheitä ollaan nähty välillä liikaa. Esimerkiksi viime kauden Malesian GP:n virhe oli todella amatöörimäinen. Luulisi viime kaudellakin tulleen vähemmän virheitä, kun oli jo alla kaksi kautta ykkösiä. Myös Heikille on tullut turhan usein kolareita muiden kuljettajien kanssa. Välttämättä aina syy ei ole ollut Heikissä, mutta turhan usein hänen ajamisensa on ollut hasardin näköistä näissä kolaritilanteissa.
D) Rohkeus
Heikin otteista on monesti näyttänyt puuttuvan rohkeus eikä hän ole uskaltanut kunnolla edes yrittää ohittaa edellä ajavaa autoa. Suoraan sanoen ajo on näyttänyt välillä munattomalta. Sen sijaan Hamilton on tehnyt samalla autolla upeita ohituksia...
E) Lähdöt
Ajoittain Kovalaisen lähdöt ovat onnistuneet ihan hyvin, mutta liian usein startissa on tullut takkiin urakalla. En ole nähnyt yhdenkään muun kuljettajan epäonnistuvan yhtä usein starteissa. Miten voi olla mahdollista menettää +5 sijaa useampaan kertaan ilman mitään teknistä vikaa?
Katsomalla edellä olevaa listaa voi olla helppoa sanoa, että Heikki on yksi huonoimpia kuljettajia tällä hetkellä. Vielä en uskalla kuitenkaan itse sanoa niin, vaan aion vielä seurata tulevan kauden ennen suurempaa tuomitsemista. Joka tapauksessa otteiden on parannuttava huomattavasti, mikäli Kovis haluaa tulevaisuudessa nousta edes keskikastin talliin.
Uskon että olet oikeilla jäljilläNyt voi siis olla edessä jälleen hyvä tai huono aika..
On todella utopistista ajatella että Heikki olisi Espanjassa vauhdissa. Joo Lotus tuo sinne uuden aerodynamiikkapaketin mutta, yllätys yllätys, niin tuovat kaikki muutkin.Näyttäisi Heikillä ainakin alkuun olevan huonoa... Hyvä, että mies on oppinut vähän realismia eikä haahuile pilvien linnoissa... Lotuksella ei tosiaankaan olla vauhdissa ennen Espanjaa... Tietysti oikea taktiikka ja vähäinen rengaskulutus voisi olla etu Heikille vaikkei auton aerodynamiikka olisi hyvällä tasolla.
Toisaalta Lotuksella on varmaankin eniten parantamisen varaa. Ei siis rahallisesti... Ja Mike-varauksella. Mutta voihan se olla, että Virgin jää Barcelonassa nielemään Heikin pölyjäOn todella utopistista ajatella että Heikki olisi Espanjassa vauhdissa. Joo Lotus tuo sinne uuden aerodynamiikkapaketin mutta, yllätys yllätys, niin tuovat kaikki muutkin.
Olen ollut huomaavinani itsekin samaa, esimerkiksi vuosi sitten Australiassa. Se starttikolari oli luultavasti tapahtunut ilmankin Heikkiä (Heidfeld käänsi mutkassa Webberin kylkeen), mutta kuvista kyllä näki selvästi, että hän tökkäsi Barrichellon perään ekassa mutkassa. Jostain kumman syytä hän ei haastattelujen perusteella sitä huomannut itse.Toisaalta Lotuksella on varmaankin eniten parantamisen varaa. Ei siis rahallisesti... Ja Mike-varauksella. Mutta voihan se olla, että Virgin jää Barcelonassa nielemään Heikin pölyjä
Noista Heikin lähdöistä sen verran, että aikoinaanhan Heikki kolaroi usein lähdössä, eikä nähnyt koskaan itsessään vikaa. Selityksenä olikin useammin kuin pari kertaa, että "minkäs teet, tällaista tämä moottoriurheilu joskus on" -marttyyrinä viitaten muiden virheisiin -vaikka aiheuttaja oli kyllä ihan Heikki itse.
Luulisin, että erityisesti heikko kylmien renkaiden hallinta on vaikuttanut tähän. Esimerkiksi viime kaudella Monzassa Heikki aloitti kovila renkailla, jotka eivät tietenkään lämpene kovin nopeasti. Startti ei ollut KERSsistä huolimatta kovinkaan erikoinen ja ekoilla kierroksilla auto toisensa perään tuli Heikin ohi, KERSsistä huolimatta...Polttoainekuormat ja kylmien renkaiden heikko hallinta ovat varmasti myös johtaneet näihin lussustartteihin.
Muistaakos Nipsuhuulin Heikin bensiinimäärän Monzassa? Kierros oli Heikin uran parhaita, joka normaalikuormalla olisi riittänyt paalupaikkaan.Luulisin, että erityisesti heikko kylmien renkaiden hallinta on vaikuttanut tähän. Esimerkiksi viime kaudella Monzassa Heikki aloitti kovila renkailla, jotka eivät tietenkään lämpene kovin nopeasti. Startti ei ollut KERSsistä huolimatta kovinkaan erikoinen ja ekoilla kierroksilla auto toisensa perään tuli Heikin ohi, KERSsistä huolimatta...
Toki muistan, mutta en ole puhunut mitään aika-ajokierroksesta. Kovalaisen takaa lähteneistä kuitenkin esim. Brawnit ja Liuzzi olivat raskaalla kuormalla liikkeellä ja tulivat Heikin ohitse vaivattomasti. Myös Alonsolla oli melko paljon bensaa ja hän tuli myös helposti ohitse. Barrichello ohitti Heikin lähtökiihdytyksessä ja muut ohittivat puhtaasti ajamalla ensimmäisten kierrosten aikana.Muistaakos Nipsuhuulin Heikin bensiinimäärän Monzassa? Kierros oli Heikin uran parhaita, joka normaalikuormalla olisi riittänyt paalupaikkaan.
Muualta lainattua:Saapa nähdä muuttuuko Suomussalmen ilopilleristä Suomussalmen pahan ilman lintu, jos Lotus ei saa kärkeä yhtään kiinni missään vaiheessa.