hippi
Well-known member
- Liittynyt
- 13.4.2009
- Viestit
- 2692
Heikki Kovalainen on näköjään kommentoinut Turun Sanomille kauden aika-ajojaan. Heikki sanoo säätävänsä autoaan aika-ajoon myös kisassa tarvittavia säätöjä ajatellen.
Niin kuin muutkin. Parc Ferme-säännön takia kun ei aika-ajon ja kisan välissä säätöihin muita muutoksia saa tehdä kuin etusiiven kulmaa vähän muuttaa.Heikki Kovalainen on näköjään kommentoinut Turun Sanomille kauden aika-ajojaan. Heikki sanoo säätävänsä autoaan aika-ajoon myös kisassa tarvittavia säätöjä ajatellen.
Muistelen Trullin kommentoineen joskus kauden mittaan, että molemmilla Lotus-kuskeilla on hyvin samanlaiset toiveet auton yleisemmästä kehityssuunnasta, mutta säätöpuolella on kisaviikonloppuina mieltymyseroja. Turun Sanomille antamassaan kommentissa Kovalainen näyttää arvioivan, että hänen haluamansa säädöt toimivat hieman tallikaverin säätöjä paremmin itse kisassa, vaikka aika-ajoissa tulisikin välillä niukasti takkiin.Niin kuin muutkin. Parc Ferme-säännön takia kun ei aika-ajon ja kisan välissä säätöihin muita muutoksia saa tehdä kuin etusiiven kulmaa vähän muuttaa.
Voi pitää paikkansa ja selittäisi yleisemminkin sen, miksi Jarno pärjää säännöllisesti aika-ajoissa kisaa paremmin. Painotus siis olisi italialaisella enemmän aika-ajoa ja yhtä nopeaa kierrosta ajatellen, Heikillä kenties raskaampaa lastia ja ohitusmahdollisuuksia ajatellen. Ennen vanhaanhan oli sääntönä, että aika-ajon ja kisan välillä siipeä pienennettiin, jotta kisassa pääsisi suorilla ohi. Nyt täytyy valita jonkinlainen kompromissi.Muistelen Trullin kommentoineen joskus kauden mittaan, että molemmilla Lotus-kuskeilla on hyvin samanlaiset toiveet auton yleisemmästä kehityssuunnasta, mutta säätöpuolella on kisaviikonloppuina mieltymyseroja. Turun Sanomille antamassaan kommentissa Kovalainen näyttää arvioivan, että hänen haluamansa säädöt toimivat hieman tallikaverin säätöjä paremmin itse kisassa, vaikka aika-ajoissa tulisikin välillä niukasti takkiin.
Se selittääkin todella paljon.Keke sanoi joskus että Trulli pistää aina autonsa puhtaasti aika-ajo-säätöihin.
Heikin jatko tallissa on käytännössä selvä, mutta ensin pitänee selvittää, jotta minkä nimisen tallin kanssa se sopimus tehdään.Onko multa menny jotain ohi vai miksi Heikki puhuu koko ajan ensi vuoden Lotuksesta vaikka sopimusta ei oo varmistettu?
Voitto on taskussa. Sitten muutamia läheltä piti-voittoja.Heikillä näitä kunnioita riittää, esim koreassa ekana radalle! Toisilla on sitten toisenlaisia meriittejä kuten mestaruus,voittoja,kovia kamppailuja ja jne.. noh pääsia että on maailman tyytyväisin heikki...
Paalu samaten on jo.Voitto on taskussa. Sitten muutamia läheltä piti-voittoja.
Heikki kyllä aloitti Lewisin tallikaverina 2008, jolloin sijoittui avauskisassa viidenneksi. Olisi tullut neljänneksi ohitettuaan Alonson viimeisellä kierroksella, mutta sohaisi varikkonopeusrajoittimeen ja Alonso meni maalisuoralla takaisin ohi. Nopein kierros jäi Heikille. Eli avaus McLarenilla oli ihan kohtuullinen.Mun mielestä kaikkein kauheimmat mokansa Heikki teki vuonna 2009 ensimmäisissä kilpailuissaan Hamiltonin tallikaverina. Eikös Heikki tempaissut ja ajanut kauden ensimmäisissä kilpailuissa ensimmäisillä kierroksilla itsensä ulos?
Eiköhän se ole jo tehty. Kuten Gascoyne Renault-sopimuksen yhteydessä valotti, sopimukset tekee 1Malaysia Racing Team (UK) Ltd.Heikin jatko tallissa on käytännössä selvä, mutta ensin pitänee selvittää, jotta minkä nimisen tallin kanssa se sopimus tehdään.
Heikkihän lähti siihen ekaan kisaan ruudusta 3, ja oli kisassa kakkosena, kun Glockin kolari kierroksella 44 toi turva-auton radalle, pilaten Heikin kisan. Kisan jälkeen McLarenilta kehuttiin että olisi jopa taistellut voitosta Lewisin kanssa ilman sitä turva-autoa.Heikki kyllä aloitti Lewisin tallikaverina 2008, jolloin sijoittui avauskisassa viidenneksi. Olisi tullut neljänneksi ohitettuaan Alonson viimeisellä kierroksella, mutta sohaisi varikkonopeusrajoittimeen ja Alonso meni maalisuoralla takaisin ohi. Nopein kierros jäi Heikille. Eli avaus McLarenilla oli ihan kohtuullinen.
Hyvä homma että Catherinelle ei käynyt sen pahempaa.Kovalaiselle kauden kovin tärsky
Turun Sanomat 28.11 2010 20:23:18
Heikki Kovalaiselta Mestarien kisan viikonloppu Düsseldorfissa meni mynkään. Ajamiset loppuivat lyhyeen niin joukkuekisassa kuin itse mestarien pääkilpailussakin.
Skandinavian joukkueen yhdessä Tom Kristensenin kanssa muodostanut Kainuun mies hoiti kansojen cupissa oman osuutensa voitokkaasti, mutta tie katkesi heti kättelyssä.
Henkilökohtaisessa kisassa Kovalainen taisteli rallimestari Sebastien Loebin kanssa väkivahvalla Audi R8 LMS:llä, kun viimeisessä mutkassa auto otti seinään, takajousitus petti ja Audi pyöri Kovalaisen rajusti jarruttaessa turvaesteiden läpi kovaa betonimuuriin.
– Onneksi kaikki on hyvin, ei tullut vammoja ja myös vieressä istunut tyttöystäväni Catherine Hyde voi hyvin. Se oli tosi kova tärsky. Osuin vähän muuriin juuri ennen maalisuoraa, kun yritin käyttää jokaisen ratamillin hyväkseni. Se vain hipaisi hitusen ja sitten olinkin matkustajana, kunnes osuttiin muuriin ensimmäisessä mutkassa. Kohtuullisen kova isku se kieltämättä oli, Kovalainen kuvaili tapahtunutta.
Kovalainen pitää vielä yhden lehdistötilaisuuden alkuviikosta Suomessa ja sen jälkeen alkaa ansaittu loma.
Lotus-tallin teknisen johtajan Mike Gascoynen mukaan ensi vuoden auto käynnistetään ensimmäisen kerran 25.tammikuuta ja se ehtii sopivasti ensimmäiseen yhteistestiin 1-3.helmikuuta Valenciassa.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Uskomattomia kommentteja tuolla, varsinkin Vettelin 1. sijan kommentit :yuck:Crash.net-sivusto on rankannut Heikin tämän kauden kymmenen parhaan kuskin joukkoon, sijalle yhdeksän. Tähän mennessä paljastetut "Crash.net's Top 10 F1 drivers of 2010":