Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Heikki Kovalainen on näköjään kommentoinut Turun Sanomille kauden aika-ajojaan. Heikki sanoo säätävänsä autoaan aika-ajoon myös kisassa tarvittavia säätöjä ajatellen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heikki Kovalainen on näköjään kommentoinut Turun Sanomille kauden aika-ajojaan. Heikki sanoo säätävänsä autoaan aika-ajoon myös kisassa tarvittavia säätöjä ajatellen.
Niin kuin muutkin. Parc Ferme-säännön takia kun ei aika-ajon ja kisan välissä säätöihin muita muutoksia saa tehdä kuin etusiiven kulmaa vähän muuttaa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Niin kuin muutkin. Parc Ferme-säännön takia kun ei aika-ajon ja kisan välissä säätöihin muita muutoksia saa tehdä kuin etusiiven kulmaa vähän muuttaa.
Muistelen Trullin kommentoineen joskus kauden mittaan, että molemmilla Lotus-kuskeilla on hyvin samanlaiset toiveet auton yleisemmästä kehityssuunnasta, mutta säätöpuolella on kisaviikonloppuina mieltymyseroja. Turun Sanomille antamassaan kommentissa Kovalainen näyttää arvioivan, että hänen haluamansa säädöt toimivat hieman tallikaverin säätöjä paremmin itse kisassa, vaikka aika-ajoissa tulisikin välillä niukasti takkiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muistelen Trullin kommentoineen joskus kauden mittaan, että molemmilla Lotus-kuskeilla on hyvin samanlaiset toiveet auton yleisemmästä kehityssuunnasta, mutta säätöpuolella on kisaviikonloppuina mieltymyseroja. Turun Sanomille antamassaan kommentissa Kovalainen näyttää arvioivan, että hänen haluamansa säädöt toimivat hieman tallikaverin säätöjä paremmin itse kisassa, vaikka aika-ajoissa tulisikin välillä niukasti takkiin.
Voi pitää paikkansa ja selittäisi yleisemminkin sen, miksi Jarno pärjää säännöllisesti aika-ajoissa kisaa paremmin. Painotus siis olisi italialaisella enemmän aika-ajoa ja yhtä nopeaa kierrosta ajatellen, Heikillä kenties raskaampaa lastia ja ohitusmahdollisuuksia ajatellen. Ennen vanhaanhan oli sääntönä, että aika-ajon ja kisan välillä siipeä pienennettiin, jotta kisassa pääsisi suorilla ohi. Nyt täytyy valita jonkinlainen kompromissi.
 

pitkäpertti

Well-known member
Liittynyt
7.5.2010
Viestit
81
Keke sanoi joskus että Trulli pistää aina autonsa puhtaasti aika-ajo-säätöihin.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Onko multa menny jotain ohi vai miksi Heikki puhuu koko ajan ensi vuoden Lotuksesta vaikka sopimusta ei oo varmistettu?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko multa menny jotain ohi vai miksi Heikki puhuu koko ajan ensi vuoden Lotuksesta vaikka sopimusta ei oo varmistettu?
Heikin jatko tallissa on käytännössä selvä, mutta ensin pitänee selvittää, jotta minkä nimisen tallin kanssa se sopimus tehdään.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9186
Kovalainen sai kunnian olla toistaiseksi viimeinen kuljettaja, joka kilpailussa ajoi kilpailussa Bridgestonen renkailla. Hän kun oli se kuski, joka tuli viimeisenä ruutulipulle Abu Dhabissa.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Heikillä näitä kunnioita riittää, esim koreassa ekana radalle! :D Toisilla on sitten toisenlaisia meriittejä kuten mestaruus,voittoja,kovia kamppailuja ja jne.. noh pääsia että on maailman tyytyväisin heikki...
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Heikillä näitä kunnioita riittää, esim koreassa ekana radalle! :D Toisilla on sitten toisenlaisia meriittejä kuten mestaruus,voittoja,kovia kamppailuja ja jne.. noh pääsia että on maailman tyytyväisin heikki...
Voitto on taskussa. Sitten muutamia läheltä piti-voittoja.

Mun mielestä kaikkein kauheimmat mokansa Heikki teki vuonna 2009 ensimmäisissä kilpailuissaan Hamiltonin tallikaverina. Eikös Heikki tempaissut ja ajanut kauden ensimmäisissä kilpailuissa ensimmäisillä kierroksilla itsensä ulos?

Se antoi aika hyvää perstuntumaa tallin porukalle, että missä mennään kaudella 2010.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voitto on taskussa. Sitten muutamia läheltä piti-voittoja.
Paalu samaten on jo.
Mun mielestä kaikkein kauheimmat mokansa Heikki teki vuonna 2009 ensimmäisissä kilpailuissaan Hamiltonin tallikaverina. Eikös Heikki tempaissut ja ajanut kauden ensimmäisissä kilpailuissa ensimmäisillä kierroksilla itsensä ulos?
Heikki kyllä aloitti Lewisin tallikaverina 2008, jolloin sijoittui avauskisassa viidenneksi. Olisi tullut neljänneksi ohitettuaan Alonson viimeisellä kierroksella, mutta sohaisi varikkonopeusrajoittimeen ja Alonso meni maalisuoralla takaisin ohi. Nopein kierros jäi Heikille. Eli avaus McLarenilla oli ihan kohtuullinen.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Ekassa kisassa 2009 Heikin matka taisi katketa kolariin ensimmäisessä mutkassa. Toisessa kisassa Heikki yritti ohittaa ajolinjan ulkopuolelta, radan likaisempaa osaa käyttäen, mutta lipesi pois radalta, liukui rengasvalliin ja niin kisa päättyi ennen ensimmäisen kierroksen täyttymistä.

Aika surkea aloitus kaudelle. McLarenin autoakin kyllä sanottiin tuolloin huonoksi ja vaikeaksi ajettavaksi, mutta Hamilton sentään pysyi enimmäkseen radalla samanlaisella autolla. Lewiskin ajoi tosin seinään Monacon aika-ajoissa, ja Heikki teki heti perään saman tempun Monacon kisassa.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Kovis ajoi aivan turhaan uransa parhaan kauden. Jää Lotusille. :thumbfh:

Tuolla suorituksella olisi pitänyt päästä jo Massaa korvaileen, mutta kun ei niin ei.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Saa nähdä miten käy. Tiimin nimi ja suoritustaso olisi hyvä nähdä. Toisaalta entisen Lotuksen päälle tuleva tiimi on mainio kasvualusta ja sen jatkaessa siitä mihin Lotus jäi niin voi tuottaa tulosta tai ainakin olla edes tätä kautta lähempänä pisteistä taisteltaessa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Eilisessä Hesarissa oli Heikki Kovalaisen haastattelu, josta lehden verkkosivullekin tehtiin tiivistelmä. Haastattelussa Heikki kertoo miksi on tyytyväinen kauteensa Lotuksella, vaikka vauhti ei riittänyt kisaamaan edes pistesijoista.

Haastattelun lopussa Kovalainen kertoo myös millaisiksi hän on käsittänyt tallinsa tulevaisuudensuunnitelmat: kaudella 2013 Mike Gascoynen suunnitteleman auton pitäisi olla niin nopea, että sillä pystyy taistelemaan maailmanmestaruuksista.

"Kun kolmen vuoden päästä kausi on lopuillaan, pitäisi auton olla kärkivauhdissa – ja itseni aivan tapissa. Silloin täytyy katsoa, riittääkö se sitten palkintopallille tai voittoihin."

Crash.net-sivusto on rankannut Heikin tämän kauden kymmenen parhaan kuskin joukkoon, sijalle yhdeksän. Tähän mennessä paljastetut "Crash.net's Top 10 F1 drivers of 2010":

3. Fernando Alonso
4. Mark Webber
5. Robert Kubica
6. Jenson Button
7. Nico Rosberg
8. Rubens Barrichello
9. Heikki Kovalainen
10. Nico Hülkenberg

Sivusto kertoo sijat 1. ja 2. huomenna. (Vettel ja Hamilton, veikkaan uhkarohkeasti. ;))
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Heikki kyllä aloitti Lewisin tallikaverina 2008, jolloin sijoittui avauskisassa viidenneksi. Olisi tullut neljänneksi ohitettuaan Alonson viimeisellä kierroksella, mutta sohaisi varikkonopeusrajoittimeen ja Alonso meni maalisuoralla takaisin ohi. Nopein kierros jäi Heikille. Eli avaus McLarenilla oli ihan kohtuullinen.
Heikkihän lähti siihen ekaan kisaan ruudusta 3, ja oli kisassa kakkosena, kun Glockin kolari kierroksella 44 toi turva-auton radalle, pilaten Heikin kisan. Kisan jälkeen McLarenilta kehuttiin että olisi jopa taistellut voitosta Lewisin kanssa ilman sitä turva-autoa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Kovalaiselle kauden kovin tärsky

Turun Sanomat 28.11 2010 20:23:18

Heikki Kovalaiselta Mestarien kisan viikonloppu Düsseldorfissa meni mynkään. Ajamiset loppuivat lyhyeen niin joukkuekisassa kuin itse mestarien pääkilpailussakin.

Skandinavian joukkueen yhdessä Tom Kristensenin kanssa muodostanut Kainuun mies hoiti kansojen cupissa oman osuutensa voitokkaasti, mutta tie katkesi heti kättelyssä.

Henkilökohtaisessa kisassa Kovalainen taisteli rallimestari Sebastien Loebin kanssa väkivahvalla Audi R8 LMS:llä, kun viimeisessä mutkassa auto otti seinään, takajousitus petti ja Audi pyöri Kovalaisen rajusti jarruttaessa turvaesteiden läpi kovaa betonimuuriin.

– Onneksi kaikki on hyvin, ei tullut vammoja ja myös vieressä istunut tyttöystäväni Catherine Hyde voi hyvin. Se oli tosi kova tärsky. Osuin vähän muuriin juuri ennen maalisuoraa, kun yritin käyttää jokaisen ratamillin hyväkseni. Se vain hipaisi hitusen ja sitten olinkin matkustajana, kunnes osuttiin muuriin ensimmäisessä mutkassa. Kohtuullisen kova isku se kieltämättä oli, Kovalainen kuvaili tapahtunutta.

Kovalainen pitää vielä yhden lehdistötilaisuuden alkuviikosta Suomessa ja sen jälkeen alkaa ansaittu loma.

Lotus-tallin teknisen johtajan Mike Gascoynen mukaan ensi vuoden auto käynnistetään ensimmäisen kerran 25.tammikuuta ja se ehtii sopivasti ensimmäiseen yhteistestiin 1-3.helmikuuta Valenciassa.

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA
Hyvä homma että Catherinelle ei käynyt sen pahempaa.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Crash.net-sivusto on rankannut Heikin tämän kauden kymmenen parhaan kuskin joukkoon, sijalle yhdeksän. Tähän mennessä paljastetut "Crash.net's Top 10 F1 drivers of 2010":
Uskomattomia kommentteja tuolla, varsinkin Vettelin 1. sijan kommentit :yuck:
Taitaa brittifanit olla PIKKASEN katkeria.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös