Ralliuutisia.

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Sitä vaan että jotainhan sen uuden S2000+ kilpurinkin kehittäminen maksaa, ja nykytilanteessa tuntuu olevan vähän sitä fiilistä että kaikki raha mitä kisatoimintaan pistetään on tuhlattua rahaa, oli ne kilpurit sitten minkä hintaisia tahansa. Saa nähdä onko 2010 paria kolmea tehdastallia enempää mukana, eikös osa noista nykyisistä S2000-autoista ole ns. yksityisten pajojen virityksiä ilman tehtaan tukea? Ja niitähän ei varmaankaan sarjaan mukaan hyväksytä. Vai miten se oli.
Olen samaa miettinyt ja tällä hetkellä yleinen ilmapiiri on niin "rallin tyyppisten kuvioiden vastainen" ettei, usko valitettavasti ole kovin vahva.
2010 voi olla ettei siellä ole paikalla kunnon talleja ollenkaan.

Niin no Kiinalaisilla rahaa, joten joku "Daewoo" voi viivalle tullakkin...

Rallin profiilin pitää saada houkuttelevammaksi isolle yleisölle. Meikkis ainakin on myyty rallille nyt ja aina.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Olen samaa miettinyt ja tällä hetkellä yleinen ilmapiiri on niin "rallin tyyppisten kuvioiden vastainen" ettei, usko valitettavasti ole kovin vahva.
2010 voi olla ettei siellä ole paikalla kunnon talleja ollenkaan.

Niin no Kiinalaisilla rahaa, joten joku "Daewoo" voi viivalle tullakkin...

Rallin profiilin pitää saada houkuttelevammaksi isolle yleisölle. Meikkis ainakin on myyty rallille nyt ja aina.
Oma veikkaukseni on, että isolle yleisölle laji ei uppoa sen seuraamisen "työläyden" vuoksi. Rallifanit toki raivaavat tiensä pitkin taimikkoja aamusateessa parhaille näkymille, mutta mites se normi jukkavirtanen, joka mielellään keittelisi aamulla kupin kahvia ja avaisi töllöttimen?

Tietääkseni jotain kokeiluja reaaliaikaisen onboard-kuvan suhteen on tehty, ilman suurempaa menestystä. Kävi liian tyyriiksi? Eikö nykytekniikalla tuo homma tosiaan onnistu ilman miljardi-investointeja? Toki myös lajin luonteesta johtuen katsojamäärät jäisivät aika marginaalisiksi. Kuka pystyy istumaan teeveen ääressä monta tuntia päivässä katsomassa rallia, ilman että parempi puolisko hakkaa kaulimella takaraivoon / omat projektit kärsivät / tjms. ?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Vaikka mitään faktuaalista numerotietoa ei löydy tueksi niin B-ryhmän monstereiden aikaan ralli taisi olla melkeinpä suosituimmillaan mitä se on ollut, jopa sitä isoa yleisöä kiehtovaa. Eli kun show on tarpeeksi hyvää, niin populaakin riittää. Mutta silloinhan ei ollut vielä tätä virtuaaliseurantaa (eikä töllöstäkään läpi kauden lähetyksiä tainnut tulla, ainakaan joka maassa) vaan mentiin sinne pätkän varteen.

Ja nykyinen show´han ei juuri houkuttele töllöstä seuraamaan, saati sitten risukossa rämpimään. :p
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Tuota mää kanssa mietin, että onko tämä nyt vielä niin kamalaa. Ensi vuosi on hiljaisempaa, mutta jos 2010 on tulossa useampikin uusi talli mukaan, niin on sitten ihan sama vaikka tässä yksi vuosi mentäisiinkin säästöliekillä.
Voisi aika isolla laittaan tuon JOS-sanan. Jos vuodesta 2009 tulee taloudessa totaalinen floppi niin se tuskin houkuttelee kovinkaan montaa satsaamaan uuteen sarjaan. Loeb ei jatka pikkuautoilla, joten siinä menee sarjan johtotähti. Samalla voi mennä Citroenkin...

Lehdessä oli hyvä kirjoitus, että mitä FIA teki kun Hyundai ja Skoda lopetti :nope: ei mitään :thumbfh:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Hmm? En ole yhtään vakuuttunut että tehdastiimien vuosibudjetit on ihan tuota luokkaa.
No uskoko joku tohon oikeesti? :doubtful: Ottakaa yls nolla perseestä pois nii osuu suunnillee oikeesee...

Eihän tässä kyllä oo enää mitään järkee. Pitäisivät välivuoden ja katottais sitten 2010 hommaa uudestaan. Siinä vaiheessa tosin jo sarjan kirkkain tähti olisi siirtynyt pois näiltä teiltä ratojen pariin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3320
Sijainti
Lahti
Välivuosi-ideat ovat olleet keskimäärin huonoja. Kisakunnon uudelleenrakentaminen ei käy käden käänteessä missään lajissa, ei edes motorisoidussa sellaisessa.

Asioiden järkiperäistämisen suhteen tekisi mieleni sanoa kuin Martti Ahtisaari Nobel-puheessaan, jossa hän sanoi rauhan olevan "tahdon asia". Eihän siinä ole mitään järkeä, että lajin aktiiviharrastaja voi olla vain, jos on rutosti täppiä. Penkkiurheilu on ihan kivaa, mutta vielä kivempaa se on kun itsekin voi käydä välillä kurvailemassa.

Toki autourheilu on aina ollut kohtuullisen hyvävaraisten ihmisten harrastus, mutta ennenvanhaan MM-ralliin saattoi osallistua ja jopa menestyä Ali Haimakaisen virittämällä pirssillä, nykyään ainoa MM-tasolla esiintyvä Ali on Sheikki Ali Hassan.

Tahdosta tämä kaikki on kiinni, mutta minkäs teet kun autonvalmistajat kilpavarustelevat toinen toisensa pelistä pois ja marmattavat samaan aikaan siitä, kuinka kallista kilpailutoiminta onkaan!?

Häppeisivät kelvottomat. :mad_old:
 

makka

suurajofriikki
Liittynyt
9.4.2008
Viestit
1210
Sijainti
Jyvaskyla
JOs ruvettais ajaan historic- autoilla?

Mitä jos kukin talli palais 30 vuotta ajassa taaksepäin, ja historic- säännöillä sarja käyntiin. Ja sääntö, että ei saa alkaa muuttaan 4. ryhmäläisiä B-ryhmäläisiksi ja nelivedoiksi jnejne...

Kuka menis Urriaan, kun Hirvonen tulis BDA:llä, Anton Alen Mirafioirilla ja Loed...hmm, milläs se nyt voisi tulla, ajoihan se Citikka sillin sillä 2400- mallilla... ;) MInä ainaki menisi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eikös ännäläisiin siirtyminen vähän halventaisi meininkiä?
Halventaisi kyllä, mutta kuka helevetti niitä viitsisi katsella? Paljon mieluummin vaikka sitten nämä IRC-Fiudet ja Pösöt ja junnujen S1600:t. Niissä on sentään kilpa-auton äänet. N-ryhmän Pitsimisut ja Impretsat vaan tuhisee.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Voi miten ihana :) uutinen, Skoda osaa kerätä pisteitä!

Nyt vaan uusia talleja messiin!
Toyota kans pois sieltä vormuloista ja takas sinne mitä osaa!
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ensi vuonna taitaa IRC sarja olla mielenkiintoisempi seurata. Paljon talleja ja kuljettajia. Monia jo ennestään tunnettuja. Lisäksi Alén ja Hänninen tehdastiimeissä :thumbup:
 
Ylös