Rallikuski Marcus Grönholmin ura Fordilla oli päättyä kohtalokkaasti ensimmäiseen testiin Ruotsin rallissa vuonna 2005. Grönholm ajoi Ford Focuksella 200 kilometrin tuntivauhdilla ulos tieltä.
"Kun kävelin auton vierelle järkytyin; auton ohjauspyörä oli kartanlukijan penkillä. Yksi mekaanikoistamme oli unohtanut kiinnittää mutterin, joka lukitsee ohjauspyörän ohjausakseliin, koska olimme juuri aikaisemmin säätäneet etujousituksen geometriaa", kertoo Fordin pääsuunnittelija Christian Loriaux Vauhdin maailmassa.
"Uskokaa pois, olisimme voineet tappaa hänet [ja kartanlukija Timo Rautiaisen], mutta meillä kävi uskomaton tuuri", Loriaux jatkaa.
Auto rakennettiin uudelleen ajokuntoon. Grönholm istui välittömästi autoon, ja ajoi heti täysillä. Ulosajokohdassakin hän piti kaasun tiukasti pohjassa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
"Marcus ei koskaan kertonut asiaa lehdistölle eikä soittanut Malcomille [tallipäällikkö Wilson]. Hän vain totesi, että laittakaa auto kuntoon, kaikki teklevät virheitä, ei tätä kannata murehtia", Loriaux kertaa Vauhdin Maailman haastattelussa.