Ralliuutisia.

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
..eli Ogier menee VW:lle? Ehtiikö vielä VW:kin ilmoittaa kuskivalinnoista ennen kuin Fordin ja M-Sportin jatkojahkailut ratkeaa.
Jotensakkin veikkaan että Ogier ei saisi tänä vuonna Fordin rattiin edes hypätä vaikka sopimus olisikin, joten sinänsä tuo Tänak toisen Fordin ratissa ei yllätä.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Jotensakkin veikkaan että Ogier ei saisi tänä vuonna Fordin rattiin edes hypätä vaikka sopimus olisikin, joten sinänsä tuo Tänak toisen Fordin ratissa ei yllätä.
Kyllä tuo manageri vatanen sanoi että Ogier on käytettävissä vuonna 2012:tongue:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Jotensakkin veikkaan että Ogier ei saisi tänä vuonna Fordin rattiin edes hypätä vaikka sopimus olisikin, joten sinänsä tuo Tänak toisen Fordin ratissa ei yllätä.
Aaa se olikin tämän vuoden puolella tuo kisa. Mutta edelleenkin epäilen että jollei M-Sportille tipahda jostain taivaasta ämpärikaupalla rahaa niin Ogier menee sivu suun VW:lle, Fordin ja M-Sportin jahkaillessa siitä jatketaanko vaiko ei.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Citikoiden määrä tippuu ilmeisesti joka tapauksessa neljästä kolmeen (?) ensi kaudella, onko se kolmas sitten Al-Nasse-setä, kaikesta huolimatta.

Ranskalainen autonvalmistaja Citroen kumoaa qatarilaiskuljettaja Nasser al-Attiyahin väitteet siitä, että tällä on ensi kaudesta rallin MM-sarjan sopimus Citroenin kanssa.

Citroen julkisti keskiviikkona sopimuksensa kahdeksan peräkkäistä kuljettajien maailmanmestaruutta voittaneen Sebastien Loebin ja Fordilta tulleen Mikko Hirvosen kanssa. Hirvosen sopimus on kaksivuotinen.

Al-Attiyah tuli torstaina julkisuuteen kertomalla, että hänellä on Citroenin kanssa sopimus koko ensi kauden MM-sarjasta.

– Olen Citroenin kolmas kuljettaja Loebin ja Hirvosen jälkeen, al-Attiyah sanoi.

WRC-sarjan MM-ralleissa talli voi ajattaa kolmatta kuljettajaa, mutta valmistajien MM-pisteistä hän ei kilpaile.

Citroenin mukaan mitään sopimusta al-Attiyahin kanssa ei ole.

Al-Attiyah, 40, voitti viime tammikuussa Volkaswagenilla Dakarin erämaarallin. Hän on kilpaillut skeet-ampujana neljästi olympiakisoissa 1996–2008. Paras sijoitus on Ateenan 2004 neljäs tila.

Turun Sanomat, Versailles

STT–AFP
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Aaa se olikin tämän vuoden puolella tuo kisa. Mutta edelleenkin epäilen että jollei M-Sportille tipahda jostain taivaasta ämpärikaupalla rahaa niin Ogier menee sivu suun VW:lle, Fordin ja M-Sportin jahkaillessa siitä jatketaanko vaiko ei.
Olet aivan oikeassa.
Malcomhan on tosin sitä mieltä, että noiden kuskivalintojen kanssa ei ole kiire. Sen toisaalta ymmärtää, jos ei ole autoa millä ajaa niin mitä tekee autonkuskilla.
JMhän siellä jo on ja siinä kuskissa laatu on jo kohdillaan. Saa nähä mitä ja millä JM ens vuonna ajelee...

Veikkaan, että Ogier on VW mies. Arvostaisin Ogierin entistäkin korkeammalle, jos mies ajelee ensi vuonna Skodan S2000lla MM-sarjassa VW tallissa.
Olisi todella mukava nähdä mihin vauhti riittää!

Hirvosen sopimuksesta kommentoisin, että tämä on Citikalle nerokas valinta. Tätä kautta ne varmisti jo nyt tallimestaruuden, tallissa on nyt kaksi hyvää kuskia.
Oma mielipide on silti, että urheilullisesti en tiedä oikeastaan mitään noi säälittävää. Toinen menee tallliin ajeleen terveisiä (ymmärrän, että palkkatyötähän tämä vain) ja toinen porukalle, haluaa itselleen apupojan ja itkee jos vähän tallikaveri alkaa haastamaan. Sen takia en näitä kumpaakaan kuskia arvosta niin paljoa kuin arvostan Ogieria tai Latvalaa. Asia mitä ei tarvitse tai voi järjellä selittää.

Toi Nasse uutinen olisi hyvä uutinen Hännisen kannalta, se vois tietää töitä VWn suunnalta, jos Nasse on poistumassa siltä suunnalta.

Ens vuoden MM-sarjasta olen todella huolissani, siitä voi tulla todellinen pannukakku. Voi kun olis siirrytty S2000siin ja pidetty kustannukset kurissa!
Nopeuseroa toki olisi ollut ja ehkä ne on sitten liian hitaita. Silmällä eroa ei välttämättä olis edes huomannut. Hännisen ajo oli monessa kohtaa esim. Neste rallissa koko porukan tyylikkäintä/näyttävintä.

No katsellaan ja odotetaan mitä tuleva tuo tullessaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3511
Sijainti
JKL
Toi Nasse uutinen olisi hyvä uutinen Hännisen kannalta, se vois tietää töitä VWn suunnalta, jos Nasse on poistumassa siltä suunnalta.
Eihän Nasse ole ollut enää pitkään aikaan VW:n kanssa tekemisissä. Olisi ilmeisesti rahalla ostanut paikan ykkösketjusta mutta kun eivät suostuneet niin ilmoitti ettei VW kiinnosta enää...

Samaa meiltä tuosta S2000:a... Tänak ja Juho ajoivat Jyskälässä molemmat kympin joukkoon pätkäaikoja ja varsin näyttävää oli molempien ajo. Sitä tosin en tiedä että muuttuisiko tuo yhtään sen halvemmaksi tuolla keinoin. Erothan on vain koneessa
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
s2000-luokka olisi ollut paras ratkaisu mielestäni.
Luultavasti olisivat olleet kuitenkin vauhdillisesti 2000 luvun wrc autojen tasolla, mutta autoja pirusti enemmän.

Mutta ei väkisin, näyttää että pitää kaikki tehdä vaikeimman kautta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Mikäs on muuten tarkka takaraja Fordin ja M-Sportin jatkojahkailussa, eli milloin menee ilmoittautumisaika ensi vuoden sarjaan umpeen? Jos se deadline on joulukuussa niin kohtahan tässä kolkutellaan niitä päiviä. Ja varmaan pitäis vähän testatakin jos ollaan lähdössä tosimielellä Monteen mukaan.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Mikäs on muuten tarkka takaraja Fordin ja M-Sportin jatkojahkailussa, eli milloin menee ilmoittautumisaika ensi vuoden sarjaan umpeen? Jos se deadline on joulukuussa niin kohtahan tässä kolkutellaan niitä päiviä. Ja varmaan pitäis vähän testatakin jos ollaan lähdössä tosimielellä mukaan.
12. joulukuuta taitaa olla takaraja sarjaan ilmoittautumiselle.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
VÄhän on sellainen kutina, että Fordi ja M-Sport eivät tule pääsemään molempia osapuolia tyydyttävään lopputulemaan "neuvotteluissaan". Fordin emoyhtiöllä USA:ssa on ns. tilanne päällä, kuten muullakin amerikkalaisella autoteollisuudella ja toisaalta M-Sport ei ole onnistunut enää vuosikausiin tuomaan mitään lisäarvoa brändille säälittävällä puuhastelullaan. Citroen kyykyttää M-Sporttia aivan 100-0. Kyproksella tosin al Nasse-setä veteli S2000 Fiestallaan ihan lupauksia herättävästi niin pitkään kunnes moottori teki tenän, joten ehkä Fordin/M-Sportin pitäisikin siirtää panostusta siihen suuntaan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
VÄhän on sellainen kutina, että Fordi ja M-Sport eivät tule pääsemään molempia osapuolia tyydyttävään lopputulemaan "neuvotteluissaan". Fordin emoyhtiöllä USA:ssa on ns. tilanne päällä, kuten muullakin amerikkalaisella autoteollisuudella ja toisaalta M-Sport ei ole onnistunut enää vuosikausiin tuomaan mitään lisäarvoa brändille säälittävällä puuhastelullaan. Citroen kyykyttää M-Sporttia aivan 100-0. Kyproksella tosin al Nasse-setä veteli S2000 Fiestallaan ihan lupauksia herättävästi niin pitkään kunnes moottori teki tenän, joten ehkä Fordin/M-Sportin pitäisikin siirtää panostusta siihen suuntaan.
Eikös Fia kaikessa viisaudessaan kieltänyt uudet s2000-autot?

Joten uusia autoja ei tule ja kilpa kuivuu kasaan.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Eikös Fia kaikessa viisaudessaan kieltänyt uudet s2000-autot?

Joten uusia autoja ei tule ja kilpa kuivuu kasaan.
Koska tälläistä on tapahtunut?

Ja kyllähän Ford ajaa ensi kauden vaikka tukea ei tulisikaan emoyhtiöltä, testipäivät karsittaisiin pois, silloin ei kyllä mistään mestaruudesta ajeta.

Samoin Minin pitäisi olla heti alkukaudesta viivalla testipäiviä ovat karsineet vasta , toivottavasti jääkin siihen!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Samoin Minin pitäisi olla heti alkukaudesta viivalla testipäiviä ovat karsineet vasta , toivottavasti jääkin siihen!
David Richards tosin antoi ymmärtää ihan muuta. Sanoi vapaasti suomennettuna siten että mieluummin pistää käytettävissä olevan, varsin rajallisen rahamäärän testaamiseen ja auton kehittämiseen ja siinä ohessa ajaa ehkä vain kuusi kilpailua kuin että pyrkisi kiertämään koko MM-sarjan läpi.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Koska tälläistä on tapahtunut?

Ja kyllähän Ford ajaa ensi kauden vaikka tukea ei tulisikaan emoyhtiöltä, testipäivät karsittaisiin pois, silloin ei kyllä mistään mestaruudesta ajeta.

Samoin Minin pitäisi olla heti alkukaudesta viivalla testipäiviä ovat karsineet vasta , toivottavasti jääkin siihen!
Eikös Fia tehnyt säännöksen että uusia s2000 autoja ei saisi luokitella enään?
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
David Richards tosin antoi ymmärtää ihan muuta. Sanoi vapaasti suomennettuna siten että mieluummin pistää käytettävissä olevan, varsin rajallisen rahamäärän testaamiseen ja auton kehittämiseen ja siinä ohessa ajaa ehkä vain kuusi kilpailua kuin että pyrkisi kiertämään koko MM-sarjan läpi.
Vauhdinmaailmasta luin, Mini Motorsportin johtaja Dirk Hollberg vakuuttaa, että toiminta jatkuu ja team ilmoittautuu ensi vuoden sarjaan. No toivotaan että näin käy ja saavat rahaa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Vauhdinmaailmasta luin, Mini Motorsportin johtaja Dirk Hollberg vakuuttaa, että toiminta jatkuu ja team ilmoittautuu ensi vuoden sarjaan. No toivotaan että näin käy ja saavat rahaa.
Ilmeisesti sama haastattelu: http://mag.gpweek.com - sivu 47.

Sivulla 45 myös Richardsilta lainaus testipäivistä. Sanoo, että testiohjelmaa olisi vain muutettu sopimaan paremmin yhteen uusien osien tulemisen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
JM ajelee joka tapauksessa ensi vuonna Ford Fiesta WRCllä, kävi Fordin jatkon kannalta miten tahansa.
Se Latvalan kuskisopimus ensi kaudesta siis on ja pysyy siinäkin tapauksessa että Ford jää yhtälöstä pois ja talli on enää pelkkä M-Sport -> sopimus ei sisällä mitään purkupykäliä tuon varalle? Harmi homma jos näin on, sillä kai testivuosi VW:n kanssa olisi yhtä lailla hyödyllinen tulevaa ajatellen, verrattuna siihen että ajaa käsiin vanhenevalla Fiestalla MM-sarjassa tuulimyllyjä vastaan. Ja VW:n testailun ohessa voisi ajaa yksittäisiä kisoja eri sarjoissa ja vaikka eri autoillakin.

...
Fordista WTCC-uutisen tynkää:
http://www.motorsport-aktuell.com/automobil/ford-plant-mit-drei-autos-ab-2012-4098565.html
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Veikkaan, että Ogier on VW mies. Arvostaisin Ogierin entistäkin korkeammalle, jos mies ajelee ensi vuonna Skodan S2000lla MM-sarjassa VW tallissa. Olisi todella mukava nähdä mihin vauhti riittää!
Ranskalainen F1-journalisti Jean-Louis Moncet on blogissaan ollut tänään myös sitä mieltä että Ogier tulee siirtymään VW:lle ja ajaa ensi vuonna muutamia ralleja jonkun muun tiimin autolla ja sitten 2013 täydellä touhulla VW:n ratissa MM-ralleihin.
 
Ylös