Ralliuutisia.

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Östberg luuli itsestään vähän liikoja ja nyt sitten jää Monte Carlo ajamatta, hyvin hoidettu Mads...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Sainz ajaa muutaman kisan Volkswagenilla? Ensi vuonna Sainz, tallin tehdaskuski Sebastien Ogier ja VW tekevät rajusti töitä, jotta VW pystyisi haastamaan MM-ralleissa Fordin ja Citroenin.
- On todella hienoa olla mukana Volkswagenin ohjelmassa. Minulla on hyviä muistoja VW:n ohjaimista Dakarissa ja tiedän tämän tallin voivan olla vahva MM-sarjassa. Mutta meillä on paljon työtä edessä. Lajin tällä osalla olemme uusi yrittäjä ja meidän on ajettava paljon testejä ennen kuin voimme haastaa Fordin ja Citroenin, Sainz kertoo Volkswagenin tiedotteessa.
Sainzin on huhuttu tekevän visiitin MM-ralleihin 2013 Volkswagen Polo -autolla keikkaluonteisesti, kun Juha Kankkunen Suomen MM-rallissa 2010 Fordilla. Sainz ei kuitenkaan ole palaamassa tehdaskuljettajaksi. Vahvimmat ehdokkaat Ogierin tallikaveriksi ovat Juho Hänninen, Mads Östberg ja Jari-Matti Latvala.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Sweden World Rally Team haluaa antaa mahdollisuuden ajattaa MM-sarjassa nuoria ruotsalaiskuljettajia. Ruotsalaiset konkarit Björn Waldegård, Stig Blomqvist, Thomas Rådström, Jan Petersson, Leif Asterhag ja Staffan Parmander ovat tämän projektin takana. Autoksi vihjaillaan Miniä ja yhdeksi kuskiksi ainakin Patrick Sandellia. Ensi viikon maanantaina tiimi kertoo millä automerkillä ja ketkä kuljettajat tulevat ajamaan autoja.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Mikäli käsitin oikein tämän stoorin ruosteisilla saksan alkeilla niin Minin ja Prodriven tarina saattaa olla finito jo Monten jälkeen, eli ei kitkuteltaisi maksukuskien varassa yhtä kisaa pitemmälle:
http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm/nachrichten/news-detail/d/2012/01/03/prodrive-mini-ehe-vor-dem-aus/index.html
Eli tilanne on nyt huonompi jo kuin edellisten wrc-mallien tilanteen ollessa "huonoimmillaan".

Ei paha.

Toivottavasti Fia tajuaisi tämän ja tekisivät jotain rajuja ratkaisuja millä hintaa alas, muuten lajin kärsimys vaan jatkuu.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
..ja samaan aikaan "rallin ääni" suoltaa tällaista hunajasoopaa:
Jep jep, nyt molemmissa talleissa ykköskuski ja toinen talli on aivan selvästi altavastaaja taas.

Meinaakohan MINI jatkaa vielä Grifonen kanssa noita "lupauksien" kanssa tehtyjä soppareita vai häipyvätköhän kokonaan?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Melkomoista puuhastelua tulee touhu olemaan ainakin VW:n tuloon asti. Sitten luultavasti samalla hetkellä Löebbi lopetta ja vie Citikan mennessään. Sitten on Volkkari vastaan Malcolmin autotalli...
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Ongelmahan on lähes vain ja ainoastaan turbo. Turbo tuo väännön, joka tekee voimansiirrosta järjettömän kalliin. Vapareilla homma olisi pyörinyt taskurahoilla nykyiseen verrattuna.

MM-sarjan pitäisi sääntöjen osalta pyrkiä eroon autotehtaista, mutta se hirttää itsensä autotehtaisiin ja näiden vaatimuksiin. Putkirunkoja prässättyjen korien sijaan, niin kuka tahansa voisi rakentaa ralliauton pienen ihmisen vuosipalkalla.
Olen samaa mieltä tuon turbon suhteen.
Itse olisin halunnut asteen tiukemmat S2000set viivalle.
Nyt menee ulkomuistilla, mutta S2000sen rajoitin taitaa ollaa 8500 paikkeilla.
Sääntömuutoksella olisi voitu nostaa sen 9500 niin tehot olis kasvanut sen verran, että vauhdissa ei olis nykyisiin WRC autoihin enään mitään eroa. Väännöt mitkä tuo ne ongelmat ei olisi kuitenkaan lisääntynyt paljokaan. Turhaa spekulaatiotahan tämä kyllä on.
Tämän vuoden mielenkiintoisimpia asioita rallissa on nähdä miten Ogier pärjää Skodallansa yleiskilpailussa.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Melkomoista puuhastelua tulee touhu olemaan ainakin VW:n tuloon asti. Sitten luultavasti samalla hetkellä Löebbi lopetta ja vie Citikan mennessään. Sitten on Volkkari vastaan Malcolmin autotalli...
Siltä se vähän vaikuttaa...
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mielestäni se, mikä on mennyt parempaan suuntaan on ollut kaluston yhtenäistyminen;

B-ryhmän aikakaudella oli turhankin sekalaista seurakuntaa:
etumoottorista, keskimoottorista...
moottoreita montaa eri tilavuutta turbolla ja ilman
monta eri painoluokkaa
nelivetoa, takavetoa
satojen hevosvoimien tehoeroja

A-ryhmän aikana sitten oli jo selkeämpää:
kaikilla oli moottori edessä, sama 300hv, neliveto ja sama minimipaino
korimalleja oli kilpa-autoluokaksi turhankin paljon:
Kilpa-auto ei tarvitse takaovia!
Tuolloin monella merkillä oli vielä sedan-malli.

WRC:n aikana ovat kaikki Miniä lukuunottamatta siityneet 3-oviseen hatchbackiin, joka onkin mielestäni SE AINOA OIKEA KORIMALLI ralliautoksi.
Perinteisiä ralliautomerkkejä kaivattaisiin vielä takaisin (mm. Lancia, Subaru, Toyota...). :frank:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös