BudLightJaguar
Well-known member
No ei sitten saatana vaihdettu tänään kun ei nosturilla varustetussa TI-hallissa saanut rengasta vaihtaa.
Toi on just tota voiton maksimointia.Vaihdettu. Nyt oli kyllä niin mahtavaa palvelua Lahden, Hämeenlinnantien Vianorilla ettei olisi voinut paremmin mennä. Lähdin hakemaan sieltä Vianorilta renkaita jotta itse vaihtaisin. En voinut kuvitellakaan että saisin vaihtoaikaa nyt. Vitutuskäyrä oli tapissa kun en meinannut päästä kujalta kadulle. Jotkut tuntemattomatkin naapurit tulivat töllistelemään :mad_old:. Kun olin päässyt yleisöstä eroon, niin valelin yhdelle renkaalle ajouran kuumalla vedellä. Yksihän riittää kun vetoluistonesto siirtää voimaa pitävälle renkaalle ja auto kampeutuu mäkeä ylös.
Vianorilla sitten kun pyysin renkaita säilytyksestä, niin iloinen yllätys oli että olivat vaihtaneet oma-aloitteisesti kaksi kuluneinta rengasta uusiin. Olivat tietenkin soittaneet luvan yritysleasingyhtiöltä. Sitten kun olin rupeamassa nostamaan renkaita kyytiin, niin rengasliikkeen päällikkö huikkasi että on siinä sen verran ukoilla taukoa että vaihtavat autooni renkaat saman tein! Nyt kyllä ylitettiin asiakkaan odotukset ja oikein kunnolla. Vitutus naapureille esittämästäni ohjelmanumerostakin katosi vallan!
Laita reilusti painetta.Toissapäivänä eukon autoon nasta-Hakka7t laitoin, että eilen pääsin 15 tkm:n huoltoon.
Onko muilla valittamista Michelin Primacy- kesärenkaiden "löysyydestä"?
Tuntui, että tuollainen hieman korkeampi crossover pösö 3008 huojuu ja hieman veteleekin liikaa? Talvirenkailla jopa jotenkin "varmempi".
Laitoin 2.8 eteen ja 2.7 taakse. Varmaan vielä enempi olis tarvinnut.Laita reilusti painetta.
Kaikki renkaat vaan ei sovi kaikkiin autoihin.Laitoin 2.8 eteen ja 2.7 taakse. Varmaan vielä enempi olis tarvinnut.
Sitten hajosi syyskesällä 10 t km kohdalla edestä rengas, ostin nelja Champiroa ja laitatin 2 eteen. Tulevana keväänä sitten loput kaksi vaihtoa, uudet eteen, vaikka suositus lie muuta. Ja misukat jonnekin liiterin nurkkaan!:frank:
Komp.Case closed.
Ja kohta joku kitkapelle tulee sanomaan, että sää et vaan osaa ajaa. Mää en niin sanonut, vaan ennustin tulevaa.Nasta on jääkelissä aina nasta. En muuta sano.
Vaarallinen on yhdistelmä : kitkat - liukkaus - yllättävä tilanne - äkkijarrutus. Sanoo kitkapellet mitä sanoo. Nastan pitoa ei voiteta näillä kitkarimpuloilla kun on oikeasti liukasta. Ei niistä voi edes puhua samana päivänä.
Case closed.
Aika harvoin tulee ajeltua paljaalla jäällä. Paljaita teitä kyllä riittää talvella jotka ovat välillä pinnaltaan liukkaita ja välillä eivät. Tohon liukkauteen et saa kulmikkaillakaan timanttikärkisillä nastoilla nastoilla mitään lisäpitoa vaikka huru-ukot selittävätkin TM:ää luettuaan, miten nasta on ainoa joka pitää liukkaalla.Kitka toimii lumessa hyvin. Paljaalla jäällä ainoa rengastyyppi joka pitää paljon paremmin kuin muut on nasta.
Nasta ei ole lumella yhtään parempi kuin kitka. Jään päällä nasta taas hakkaa kitkan sata-nolla. Jo pelkkä järki sanoo, että rengas ei voi pitää jäällä vaikka siinä olisi minkälaisia kuvioita. Järki myös kertoo, että renkaassa oleva nasta puree jäähän.Aika harvoin tulee ajeltua paljaalla jäällä. Paljaita teitä kyllä riittää talvella jotka ovat välillä pinnaltaan liukkaita ja välillä eivät. Tohon liukkauteen et saa kulmikkaillakaan timanttikärkisillä nastoilla nastoilla mitään lisäpitoa vaikka huru-ukot selittävätkin TM:ää luettuaan, miten nasta on ainoa joka pitää liukkaalla.
Jos olis kitkat niin olisin vaihtanut jo, nyt joutuu ajelemaan kesärenkailla. Tänään lipsahti ajolinja 5cm parkkipaikalle kääntyessä.