Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Tulihan ne vaihdettua alle. Ei olis muuten eteenpäin päässyt, eikä taakse. Joka kerta pitää arpoa rengaspaineiden kanssa, että paljonkohan se oli. Pitäisi ehkä tatuoida peilikuvana ne paineet otsaan, niin olisi kätevä siitä sitten tarkastaa.

burb

.
Pitäisi ehkä tatuoida peilikuvana ne paineet otsaan, niin olisi kätevä siitä sitten tarkastaa.
Ilm. 13:16-17
16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku.
Voi saatana.

oldez

Well-known member
Tulihan ne vaihdettua alle. Ei olis muuten eteenpäin päässyt, eikä taakse. Joka kerta pitää arpoa rengaspaineiden kanssa, että paljonkohan se oli. Pitäisi ehkä tatuoida peilikuvana ne paineet otsaan, niin olisi kätevä siitä sitten tarkastaa.
2,5 on hyvä.

oldez

Well-known member
Aattelin töiden jälkeen käydä laittamassa renkaisiin 2,8 baaria.

Törni

Well-known member
Täällä on yön jäljiltä lunta maassa. Tiet on kuitenkin sulia ja märkiä. Eli kesärengas pelaa tiellä edelleen.

Olisi mukavaa jos olisi itse vaihtanut talvirenkaat ja tiet olisivat jäässä. Voisi katsella kuinka ihmiset liukastelevat kesärenkailla. Nyt ei voi kun ei ole itse vaihtanut renkaita eikä tiet ole jäässä. Harmi :eek:

oldez

Well-known member
Olisi mukavaa jos olisi itse vaihtanut talvirenkaat ja tiet olisivat jäässä. Voisi katsella kuinka ihmiset liukastelevat kesärenkailla. Nyt ei voi kun ei ole itse vaihtanut renkaita eikä tiet ole jäässä. Harmi :eek:
Ei muuten olisi. Saa saatana varoa ihan kaikkia autoja kun ei tiedä että liukuuko ne päälle.

Knoukka

Well-known member
Tuli mieleen, että kuinkahan monta kilometriä pitää ajaa kesärenkailla että säästää tiestön kulumisena yms kuluissa sen mitä yhtenä liikaa ajettuna päivänä tehty kolari maksaa yhteiskunnalle ja vakuutusyhtiöille?

Puhumattakaan siitä, että yksilötasolla tuoton ja riskin suhde on järjetön kesärenkailla riskeeramisen suhteen.

Mangelo

Well-known member
Ei muuten olisi. Saa saatana varoa ihan kaikkia autoja kun ei tiedä että liukuuko ne päälle.
Ei kannata vaihtaa kaistaa yllätystaktiikalla, ja varsinkaan jarruttaa samalla. Tuollaisiakin tolloja valitettavasti löytyy.

Törni

Well-known member
Tuollaisiakin tolloja valitettavasti löytyy.
Joo mulla ainakin on edelleen kesärenkaat. Ja voin kertoa, että ne pitää tuolla märällä tiellä paremmin kuin naapurini nastarenkaat tällä hetkellä :thumbup:

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Ei kannata vaihtaa kaistaa yllätystaktiikalla, ja varsinkaan jarruttaa samalla. Tuollaisiakin tolloja valitettavasti löytyy.
Juuri Porvoontiellä aamulla näin tällaisen. Astra -kuski lähti vilkutta ja jyrkästi kaartaen ohittamaan loka-autoa katsomatta yhtään sivulle.

Örfil

Guest
Tuli mieleen, että kuinkahan monta kilometriä pitää ajaa kesärenkailla että säästää tiestön kulumisena yms kuluissa sen mitä yhtenä liikaa ajettuna päivänä tehty kolari maksaa yhteiskunnalle ja vakuutusyhtiöille?
.
Integroin ja sain lukemaksi 1200 km. Pyöristin ylöspäin.

Käväisin hakemassa Lihaperunasoselaatikot Siwasta ja kyllä ESP korvasi hyvin talvirenkaat. Tehot oli jotain 35 hv ja renkaita ei saanut sutimaan lain muuten kuin ESP nappulan pois laittamalla.

Mangelo on siinä oikeassa että (naurakaa vaan!) että suurimmassa määrin ainakin etelä-Suomessa on talvirenkaat aivan turhat. Valtatiet on aivan kuivia ja jääkelit voi laskea pariin handuun.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Mangelo on siinä oikeassa että (naurakaa vaan!) että suurimmassa määrin ainakin etelä-Suomessa on talvirenkaat aivan turhat. Valtatiet on aivan kuivia ja jääkelit voi laskea pariin handuun.
Tulee sitä silti ajettua paljon muillakin, kuin valtateillä, talviaikana. Itse koen ne monta kertaa talven aikana tärkeiksi.