Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4538
Sijainti
Salo
Nyt tuli laitettua nastat alle. Yllätykseksi Chryslerissä oli naarasmalliset pultit. Muistaakseni 70-luvulla viimeksi muun maailman autoissa oli noin päin.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
En ole vielä vaihtanut renkaita. Ilmat lämpenee pian ensi viikolla, niin sitten vaihdan. Nyt ei viitsi tehdä mitään kun on nämä saatanan nuha ja yskä, vasemman korvakäytävän kipeytyminen, kuume.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
No niin, Hakkapeliitta Ärrät alla. Ja samantien lumi sitten sulikin pois.
Olis muuten aika ylellistä kun olisi sellainen formulatiimi jatkuvasti alakerrassa. Ne vaihtais aina kuudessa sekunnissa sulle oikean rengassarjan kun olisit lähdössä liikeelle :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Näin vietät 4 tuntia renkaanvaihdossa!

Edellisiistä kerroista viisaantuneena kokeilin lähteekö pultit auki, kun viimeksi vaihdettiin liikkeessä. Lähtee pääosin. Pulttien rasvaaminen oli unohtunut tältä "täyden palvelun" rengasliikkeltä keväällä. 4. pyörän kohdalla sitten alkoi jumittaa: joko lukkopultista on kierteet pyöristyneet tai sitten on ammuttu lukkopyssyllä 500nm voimalla. Noh, crc peliin ja odottelua...sama homma uudestaan...ja uudestaan. EI aukea.

Onneksi kolme muuta rengsasta saa vaihdettua. Tunkkia ottamaan takakontista. WTF! Runflat aikakaudella ei tunkki kuuulu auton vakiovarustukseen. Kauppaan ja takaisin. 45min meni ihmetellessä jackin ohjeita kuinka se pitää ilmata jne. Hydrauliikka öljyn tulpan sai irti, mutta takaisin laittaminen astetta hankalampaa. Aivan käsittämättömän epäselvät ohjeet.

Kolme rengasta vaihtuukin sitten rivakasti, siinä 3,8s paikkeilla kukin. Neljännen kohdalla uusi tunkki antautuu: metalli vääntyy ja ruuvit tuli ulos-->jackin rengas irti. Hyvä ettei auto sentään romahtanut alas. Nyt kolme rengasta vaihdettu loput ensi viikolla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Näin vietät 4 tuntia renkaanvaihdossa!

Edellisiistä kerroista viisaantuneena kokeilin lähteekö pultit auki, kun viimeksi vaihdettiin liikkeessä. Lähtee pääosin. Pulttien rasvaaminen oli unohtunut tältä "täyden palvelun" rengasliikkeltä keväällä. 4. pyörän kohdalla sitten alkoi jumittaa: joko lukkopultista on kierteet pyöristyneet tai sitten on ammuttu lukkopyssyllä 500nm voimalla. Noh, crc peliin ja odottelua...sama homma uudestaan...ja uudestaan. EI aukea.

Onneksi kolme muuta rengsasta saa vaihdettua. Tunkkia ottamaan takakontista. WTF! Runflat aikakaudella ei tunkki kuuulu auton vakiovarustukseen. Kauppaan ja takaisin. 45min meni ihmetellessä jackin ohjeita kuinka se pitää ilmata jne. Hydrauliikka öljyn tulpan sai irti, mutta takaisin laittaminen astetta hankalampaa. Aivan käsittämättömän epäselvät ohjeet.

Kolme rengasta vaihtuukin sitten rivakasti, siinä 3,8s paikkeilla kukin. Neljännen kohdalla uusi tunkki antautuu: metalli vääntyy ja ruuvit tuli ulos-->jackin rengas irti. Hyvä ettei auto sentään romahtanut alas. Nyt kolme rengasta vaihdettu loput ensi viikolla.
Taistelumieltä kohottava postaus!
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26882
Näin vietät 4 tuntia renkaanvaihdossa!

Edellisiistä kerroista viisaantuneena kokeilin lähteekö pultit auki, kun viimeksi vaihdettiin liikkeessä. Lähtee pääosin. Pulttien rasvaaminen oli unohtunut tältä "täyden palvelun" rengasliikkeltä keväällä. 4. pyörän kohdalla sitten alkoi jumittaa: joko lukkopultista on kierteet pyöristyneet tai sitten on ammuttu lukkopyssyllä 500nm voimalla. Noh, crc peliin ja odottelua...sama homma uudestaan...ja uudestaan. EI aukea.

Onneksi kolme muuta rengsasta saa vaihdettua. Tunkkia ottamaan takakontista. WTF! Runflat aikakaudella ei tunkki kuuulu auton vakiovarustukseen. Kauppaan ja takaisin. 45min meni ihmetellessä jackin ohjeita kuinka se pitää ilmata jne. Hydrauliikka öljyn tulpan sai irti, mutta takaisin laittaminen astetta hankalampaa. Aivan käsittämättömän epäselvät ohjeet.

Kolme rengasta vaihtuukin sitten rivakasti, siinä 3,8s paikkeilla kukin. Neljännen kohdalla uusi tunkki antautuu: metalli vääntyy ja ruuvit tuli ulos-->jackin rengas irti. Hyvä ettei auto sentään romahtanut alas. Nyt kolme rengasta vaihdettu loput ensi viikolla.
Tätä postausta muistelen, kun seuraavan kerran joudun kaatosateessa bussia odottelemaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Mä laitan muttereihin aina crc:tä renkaidenvaihdon yhteydessä ja jätän vähän löysälle, niin lähtee sitten ens kerrallakin auki. Nyt oli takarenkaiden pultit imassu jostain syystä tiukalle. Oliskohan tuon alla olevan jutun takia?
Lieneeköhän sillä jotain tekoa asiaan, että pari viikkoa sitten ajoin risteyksessä kanttikiven päälle. Vasemman takarenkaan vanteeseen tuli pieni kolhu, muuta en silmällä huomannut.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Tuli tänään vaihdettua toiseenkin autoon. Ei ilmennyt ongelmia, mitä nyt jäi rasvat laittamatta kierteisiin. Toivottavasti ei keväällä kostaudu.

Kerran on tuossa samaisella pihalla tunkki pettänyt, kun Kuplaan vaihdoin renkaita. Sen jälkeen en ole perinteisiä auton mukana tulleita vieteritunkkeja käyttänyt. Eikä ole nykyään pultitkaan olleet niin tiukalla kuin vanhaan hyvään aikaan (heh) kun Scaniassani saatiin rautakankikin vääntymään jatkovartea käytettynä vailla pultin aukeamista. Lopulta lähti, kun tiukan väännön yhteydessä mätki lekalla voimakkaita iskuja kohti rengasta.
 

Jallmari

Well-known member
Liittynyt
13.2.2010
Viestit
268
Sijainti
Lieto
Näin vietät 4 tuntia renkaanvaihdossa!

Edellisiistä kerroista viisaantuneena kokeilin lähteekö pultit auki, kun viimeksi vaihdettiin liikkeessä. Lähtee pääosin. Pulttien rasvaaminen oli unohtunut tältä "täyden palvelun" rengasliikkeltä keväällä. 4. pyörän kohdalla sitten alkoi jumittaa: joko lukkopultista on kierteet pyöristyneet tai sitten on ammuttu lukkopyssyllä 500nm voimalla. Noh, crc peliin ja odottelua...sama homma uudestaan...ja uudestaan. EI aukea.

Onneksi kolme muuta rengsasta saa vaihdettua. Tunkkia ottamaan takakontista. WTF! Runflat aikakaudella ei tunkki kuuulu auton vakiovarustukseen. Kauppaan ja takaisin. 45min meni ihmetellessä jackin ohjeita kuinka se pitää ilmata jne. Hydrauliikka öljyn tulpan sai irti, mutta takaisin laittaminen astetta hankalampaa. Aivan käsittämättömän epäselvät ohjeet.

Kolme rengasta vaihtuukin sitten rivakasti, siinä 3,8s paikkeilla kukin. Neljännen kohdalla uusi tunkki antautuu: metalli vääntyy ja ruuvit tuli ulos-->jackin rengas irti. Hyvä ettei auto sentään romahtanut alas. Nyt kolme rengasta vaihdettu loput ensi viikolla.
Jaaha, McLarenin mekaanikko ilmoittautuu...
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Olipas aika liukas ajokeli. Vaikutti siltä, että kitkarenkaalaisilla oli ongelmia. Saattoipa jotkut olla kesärenkailla, kun matelivat niin hiljaa. Mopolla/skooterilla kouluun ajanut tyttö näytti huolestuttavalta, kun pito oli olematon ja kuskin 'pienet jalat' tukivat tiehen vähänväliä.

Itselläni oli 'turvallinen' olo, kun olin risteyksessä keskimmäisellä kaistalla ja molemmilla puolilla oli armeijan perävaunullinen kouluauto. Ikkunasta näkyi vain isot renkaat. :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vaihdoin lauantaina nastarenkaat fillariin kun oli liukasta. Nyt ei sitten enää tarttekaan ja pitää vaihtaa nappularenkaat takaisin..
 
Ylös