Ei kai Schumia kukaan siitä syytä, mutta jos menestystä on saavutettu sääntöjenvastaisella autolla niin se lienee aiheellista ottaa huomioon kuljettajan uraa tarkasteltaessa.
Ei kukaan hänen tilastoistaan tietenkään mitään vähennä. Kuljettajia kuitenkin arvioidaan muidenkin kuin kylmien tilastojen valossa, eli kaikilla on myös subjektiivinen käsitys asioista. Jos Schumacher ajaa nyt paskan kauden ja ottaa pataan tallikaverilta systemaattisesti, niin tottakai se vaikuttaa ihmisten käsitykseen hänestä kilpa-autoilijana. Se johtaa esim. ajattelemaan, onko aiempi menestys tullut vain tiettyjen vallitsevien olosuhteiden myötä, koska sitä ei enää pystytä toistamaan. GSB, eli globaali Schumi-barometri, näyttää juuri nyt alimpia lukemia 10 vuoteen, ja sille on olemassa ihan loogiset perusteet: melko selvästikin odotettua huonommat ajosuoritukset tällä kaudella.Se, mitä itse ihmettelen näissä Schumi-kommenteissa, on se, että minkä "uran" Schumi nyt oikein on vaisulla paluullaan pilannut? Ainakin Maikkarin tiimissä jaksetaan jauhaa sitä, miten nämä suoritukset tekevät haittaa Schumin uralle. Eikös Schumin ura päättynyt jo 2006? Miten voi siis pilata sellaista, mitä ei tavallaan edes ennen tätä paluuta enää ollut? Omasta mielestäni miehellä on tässä paluussa ainoastaan voitettavaa. Jos Michael onnistuu vielä eläkepäiviltä palanneena hyviin suorituksiin, on se ainoastaan plussaa hänen pitkälle meriittilistalleen. Jos menestystä ei tule, ei se muuta sitä faktaa, että hän on yhä edelleen seitsenkertainen maailmanmestari ja kaikkien aikojen menestynein F1-kuljettaja.
Mun mielestä on ilman muuta arvostettavaa taistella mm-sijoista, vaikki ihan kärkeen yltäiskään. Esim. jos tulis mm.5 sija muiden sijoitusten ja mestaruuksien jatkoksi, ei paha ollenkaan. Tosin saattaapa jäädä sijalle 8.Schummeli ei nyt parhaimpien vuosiensa tasolla ole, mutta kaikki pistesijat menee lisänä entisestään koviin saavutuksiin. Voi sen niinkin nähdä Muutama kymmenys/kierros jos löytyy, voi jo taistella podiumpaikoista. Sekunnin kymmenys/kilometri niin on taas todella kova tekijä tuolla. But it ain´t easy :thumbup:
Jep, nyt on varmastikin tukalaa mutta ryhtyi kun uskoi itseensä. Näkisin että nyt on "keskellä" haastettaan johon ryhtyi. Kattoo mihin se lopulta johtaa. Jääkö ajamaan sijoista 5-9 vai nouseeko korkeammalle vauhdillisesti. Näin sivustakatsojana joka tapauksessa mielenkiintoista seurattavaa.Alunperinkin ihmettelin että miksi Shumi palasi, minkä helvetin takia? Ihmettelen sitä edelleen. Jos tuosta nauttii niin mikäs siinä mutta kun naamalta voi lukea jotain ihan muuta.
Melko poikkeuksellista pitkähkön tauon jälkeen 41-vuotiaalleNiin no mitä helvettiä se Ferrarillekaan meni, vaikka talli oli täysin ulapalla?
Niin no on sekin mennä tuplamestaruuden ja sarjan lahjakkaimmaksi kuskiksi tituleeramisen jälkeen sekaisin olevaan talliin...tosin kyllähän tämä Mercedes siirto olikin vielä ennalta-arvaamattomampi, vaikka Brawn puikoissa.Melko poikkeuksellista pitkähkön tauon jälkeen 41-vuotiaalle
Eiköhän siinä silloin Ferrarillekin menty $$-kuvat silmillä. Niin no muutenkin, olihan kyseessä sentään Ferrari.Niin no on sekin mennä tuplamestaruuden ja sarjan lahjakkaimmaksi kuskiksi tituleeramisen jälkeen sekaisin olevaan talliin...tosin kyllähän tämä Mercedes siirto olikin vielä ennalta-arvaamattomampi, vaikka Brawn puikoissa.
Onhan se toki legendaarinen ja kaikkea... Miksei sitten McLarenille, vaikka maaniteltiin kuinka ja Ferrarista seuraava... No ehkä ne taalat puhuivat, vai sveitsin frangeinako palkka laskettiin?Eiköhän siinä silloin Ferrarillekin menty $$-kuvat silmillä. Niin no muutenkin, olihan kyseessä sentään Ferrari.
Eräs lähitulevaisuudessa tapahtuva comeback tuli mieleen kyllä.Poikkeuksellinen paluu kaiken kaikkiaan. Niki Laudan paluuta ihmeteltiin joskus aikoinaan. Tuleeko mieleen muita?
Mcl:llä oli jo Häkä, ja ilmeisesti Coulthard kerkesi ensin ja taatusti halvemmalla. Schumillekin oli kait helpompi tilanne, kun teki sopparin italialaisen tallin kanssa, kuin brittitallin. Jälkimmäisessä olisi voinut olla työskentelykin vaikeampaa, kun tallissa olisi ruvettu muistelemaan...."tiedämme yhä, mitä teit Damon Hillille viime kesänä"Onhan se toki legendaarinen ja kaikkea... Miksei sitten McLarenille, vaikka maaniteltiin kuinka ja Ferrarista seuraava... No ehkä ne taalat puhuivat, vai sveitsin frangeinako palkka laskettiin?
Kun katsoo tallikaverihistoriaansa, niin eiköhän pelkkä Häkkinen riittänyt syyksi pysyä Ferrarilla.Mcl:llä oli jo Häkä, ja ilmeisesti Coulthard kerkesi ensin ja taatusti halvemmalla. Schumillekin oli kait helpompi tilanne, kun teki sopparin italialaisen tallin kanssa, kuin brittitallin. Jälkimmäisessä olisi voinut olla työskentelykin vaikeampaa, kun tallissa olisi ruvettu muistelemaan...."tiedämme yhä, mitä teit Damon Hillille viime kesänä"
Tai sitten Schumi kokeilee että pysyykö ainainen ykköskuski nyt tasavertaisessa asemassa nuoremman tallikaverin kyydissä. Nyt näyttäisi siltä ettei pysy.Ehkä se on vaan niin, että ikä painaa. Haluaisin nähdä millaisiin suorituksiin tämän hetken huippukuljettajat pystyvät nelikymppisinä oltuaan muutaman vuoden poissa ajohommista. Tuskimpa kukaan enää niin vanhana ajaa tai saati uskaltaisi kombäkkiä tehdä.
Schumi on pioneeri ja kokeilee pysyykö nelikymppinen alle kolmikymppisten vauhdissa muutaman vuoden ajotauon jälkeen. Näillä näkymin ei pysy. Jos ensi kaudellakaan ei pysy voidaan sanoa, että tauko oli liian pitkä. Minä odotan tuomion antamisessa ensi kauden loppuun saakka.
Vaikka Schumi ei voittaisi tällä kaudella, ensi kaudella eikä sitäkään seuraavalla kaudella yhtäkään kisaa, on hän silti voittanut keskimäärin 5 kisaa joka kausi. Siinä on muilla kuskeilla tavoitetta.