Superleague Formula

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Itse odotan innolla miten oma lempijoukkueeni Juventus tähän suhtautuu. Seuran omistajana kun toimii Agnellin perhe, samaat heebot jotka omistavat FIATin. Haluavatko he tukea Ferrarin mahdollista kilpailijaa?


Ideahan tässä on mitä mainioin. Jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji, mutta moottoriurheilu ei jää kauas taakse. Kun nämä yhdistetään, vain taivas on rajana. Tuohon teidän sanasotaanne en edes lähde mukaan, jään naureskelemaan teidän "mielipiteillenne" tänne ruudun toiselle puolelle
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Autot ovat 20 senttiä leveämpi, kuin F1 autot. Auttanee mekaanisen pidon kanssa. Nyky F1 autot on naurettavan kapean näköisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Hmm. aika raskaan näköinen "juna" liikenteessä.... radat pitää leventää...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kiitoksia! Vihdoinkin! :thumbup:

Toinen ajopäivä Vallelungassa takana ja radalla vieraili tänään yhdeksän autoa. The Glasgow Rangers ei eilen vielä näyttäytynyt radalla, mutta torstaina Team West Tec sai Ryan Dalzielin radalle jopa kahden kierroksen ajaksi.

Ajat paranivat ja nyt Doornbos flirttaili jo minuutin ja 23:n kanssa. Ilma oli tänään hieman viileämpi kuin eilen ja se saattoi vaikuttaa tulokseen. DP09 on siis kolmisen sekuntia hitaampi kuin vuoden 2005 Minardi, mikä on minusta erittäin kunnioitettava tulos uudelta autolta.


Anderlechtin auton kanssa oli päivän aikana tankkausongelma ja Astromegan mekaanikot saivat hakea sammuttimia auton roihahdettua liekkeihin. Kierrokset jäivät kauniin värityksen omaavalta autolta vain kahteenkymmeneenkuuteen.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Kiitoksia! Vihdoinkin! :thumbup:

Toinen ajopäivä Vallelungassa takana ja radalla vieraili tänään yhdeksän autoa. The Glasgow Rangers ei eilen vielä näyttäytynyt radalla, mutta torstaina Team West Tec sai Ryan Dalzielin radalle jopa kahden kierroksen ajaksi.

Ajat paranivat ja nyt Doornbos flirttaili jo minuutin ja 23:n kanssa. Ilma oli tänään hieman viileämpi kuin eilen ja se saattoi vaikuttaa tulokseen. DP09 on siis kolmisen sekuntia hitaampi kuin vuoden 2005 Minardi, mikä on minusta erittäin kunnioitettava tulos uudelta autolta.

Anderlechtin auton kanssa oli päivän aikana tankkausongelma ja Astromegan mekaanikot saivat hakea sammuttimia auton roihahdettua liekkeihin. Kierrokset jäivät kauniin värityksen omaavalta autolta vain kahteenkymmeneenkuuteen.
Onko tiimeillä sitten ykkös -ja kakkospaita värityksiä eri kisoissa? :doubtful:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Linkkiä Wikipediaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Superleague_Formula

Technology

The car has been built by Panoz under the Élan Motorsport Technologies banner and will be powered by a 750bhp 4.2-litre V12 engine designed by US-owned Menard Competition Technologies. Élan currently manufactures cars for Champ Car, as well as other championships.

The chassis is built on a two-metre wide track with entertainment in mind, using under-body aerodynamics to create the needed conditions for increased overtaking opportunities. The cars have been subjected to the latest FIA safety tests, and the car has continued under development during 2007.

Car Details:

- Carbon fibre tub for extreme strength / lightness
- Under-body aerodynamics to facilitate nose-to-tail driving/overtaking
- “X-Trac” six-speed gearbox + “Megaline” paddle operated gear shift
- Pi “SIGMA” based dashboard / data logging system
- ‘Slick’ racing style tyres with no grooves or tread

Engine Details:

- No of Cylinders: 12
- Capacity: 4.2 Litres
- Configuration: 60 degrees V formation
- Weight: 140KG (Dry)
- Peak Power: 750bhp @ 11,750 rpm
- Maximum RPM: 12,000
-Peak Torque: 510 N/M 9,500 10,500
Tehot pyörivät siis melko lähellä nyky F1:sten tasoa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Toiselta forumilta:

Some of the rules for this series are utterly ridiculous. They will reverse the race 1 finishing order for the race 2 grid (because football teams switch ends at half-time so the cars do too. I dunno which official came up with that but I presume he was joking when he suggested it).

They will also be giving out prize money for each overtake (again, not sure how they are going to prevent drivers working together to get money for themselves), and the qualifying system is a joke. I'll copy Fabs' post on SG here:
A drawing to form 2 groups of 10 cars each for separate individual 15 minute qualifying sessions.
The 4 fastest cars of each group qualify to final round.

The 8 finalists compete in a time attack format. They will queue in pit lane and the first 2 cars will be sent off as a pair.
A pre-determined gap will be maintained on the warm-up lap- close enough to entertain the crowds, far away enough so the following car is not impacted by aerodynamic factor.

The cars will complete a single flying lap, the fastest of the pair going on to race in the semi final.

This is repeated three more times with 4 cars qualifying for the semi final.
Two semi-final shoot-outs then take place to decide the the final 2 cars who will then do battle for pole position.
:eek:
 
Ylös