tere
Selostaja taitaa mainita tuossa alkupuolella ainakin, että Toivonen olisi eräällä aikakierroksellaan sijoittunut portugalin gp:n neljänteen riviin lähtöruudukossa tai jotain siihen suuntaan...
Jep:ahem:
Arvaa hävettääkö katella nykyralleja. Jätkillä siellä tonnikeijut (painoa perheautojen verran) ja tehoa vähemmän kuin monessa perheautossa (luokkaa reilu 300hv) ja pitäisi vielä tollasta hommaa kovin korkealle arvostaa:alppu:
Siis jos verranto on aito B-ryhmän kisatilanne. Miten tämän maallikoille muotoilisi: Se on vähän kuin leikkaisit tehot 1/3:aan ja laittaisit markkinoiden painavimman siviilikäyttöön tarkoitetun kassakaapin vielä kaiken kukkuraksi sinne auton kyytiin.
Ja sitten pitäisi vielä jotenkin "diggailla".. Huhhuh. Kuten näitä autoja itse ajanut Salonen sanoi (suunnilleen nyky WRC-tehoisten ja painoisten-) A-ryhmäläisten tultua B-ryhmän jälkeen: "Eihän näitä kehtaa kypärä päässä ajaa."
Ps. Ihankuin autojen tehojen käytännössä lähes nollaaminen ja painon lähes tuplaaminen ei riittänyt, niin koko fiaskon kirsikaksi FIA kielsi kunnon pituisen rallit ja yötaipaleetkin kokonaan. Nyt sitten pojat vetelee niillä perheautoilla mehupillit suussa parin minuutin pikataipaleita muutaman tunnin (sekin parille päivälle jaettuna), kun ennen tosikuskit kesyttivät yöt ja päivät läpi noita F1-autoja nopeudessa jopa asfaltilla haastaneita B-ryhmän tykkejä lepikkotaipaleilla ja jylhissä vuoristosolissa.
Se oli aikaa se!