eräällä Juha Kankkusellahan noita b-ryhmäläisiä on useampikin...
Siviiliversioitakin?
Kankkusella on ainakin siviilimallinen RS200, B-ryhmän kilpureista oma Pösö -86 ja Celica-85, Mikkolan Jyskälä Audi-85 ja Biasionin San Remo S4-86.Niistä en tiedä, mutta onhan nuo kilpaversiot vielä potenssiin x harvinaisempia ja munakkaampia:thumbup:
Korjataan sen verran, että tuo Audi ei ole Mikkolan Jyväskylässä käyttämä kilpuri, vaan testiauto jolla ajettiin testien lomassa Mänttä 200.Kankkusella on ainakin siviilimallinen RS200, B-ryhmän kilpureista oma Pösö -86 ja Celica-85, Mikkolan Jyskälä Audi-85 ja Biasionin San Remo S4-86.
Näiden lisäksi sitten toistakymmentä omaa ja muiden kilpuria 70-, 80- ja 90-luvuilta.
Renault 5 Turboja (tai Turbo 2:ia, evomalli) on Suomessa muutama. Tais toissa vuoden Classic Motor Show päivänä tulla punanen vastaan Iitin seudulla.Renault turbo 5 ( keskimoottorinen) nähty katsakonttorilla muutama vuosi sitten.. Auton väri oli valkoinen.!! Äänet oli hienot:frank:
Se on vain replikoitu näyttämään Mikkolan Jyväskylä-autolta. Onkohan noissa muissa sama juttu?Korjataan sen verran, että tuo Audi ei ole Mikkolan Jyväskylässä käyttämä kilpuri, vaan testiauto jolla ajettiin testien lomassa Mänttä 200.
Ei näytä siltä. S4:kin on rekisterinumeron perusteella sama yksilö kuin Biasionin San Remo -auto, vaikka ovien ikkunat onkin vaihdettu kirkkaampiin.. Pösö on Kankkusen Ruotsin voittoauto. A-ryhmän pelit on kaikki varmasti autenttisia kisa-autoja.Onkohan noissa muissa sama juttu?
Kiitos tarkennuksesta. Jostain yhteyksistä olin ymmärtänyt että tuo on Thousand Lakes kilpuri, kuten numerolapussakin lukee. Oisko esim. Malmin lentonäytöksessä jokunen vuosi niin mainittu kun Kankkunen sillä päästeli lentokonetta vastaan.Korjataan sen verran, että tuo Audi ei ole Mikkolan Jyväskylässä käyttämä kilpuri, vaan testiauto jolla ajettiin testien lomassa Mänttä 200.
Tässä on kaikkien 20 Sport Quttro S1:n kisahistoria ja nykyinen sijaintiKiitos tarkennuksesta. Jostain yhteyksistä olin ymmärtänyt että tuo on Thousand Lakes kilpuri, kuten numerolapussakin lukee. Oisko esim. Malmin lentonäytöksessä jokunen vuosi niin mainittu kun Kankkunen sillä päästeli lentokonetta vastaan.
Esittelyssä mainittiin, että Lapin suunnalla auto sijaitsee, joten lienee sama yksilö kyseessä...Aivan kuin olisin nähnyt ton Sport quattron jokin aika sitten Ylläksellä autonkuljetusrekan kyydissä..
Ainakin Audi Sport quattron, Lancioiden ja Peugeotin tapauksessa käsittääkseni tehtiin 200 katuautoa ja erikseen 20 evoluutio mallia ralliin. Toista evoluutiota varten tietysti tehtiin taas uudet 20 kilpuria.Kun b-ryhmään tarvittiin 200 kpl valmiita autoja, jotta voitiin luokitella auto. Rakennettiinko nämä kilpa-autot näistä 200 kpl autoista, vai myytiinkö nämä ja kilpa-auto tehtiin erikseen.
Entä evo versioon vaaditut 20 kpl
Niin evoluutio 2 ensimmäinen kisa. Tuo korsikalla jo 1984 nähty auto mahtaa olla ensimmäinen evoluutio malli vaikka sitä ei sellaiseksi ole nimetty. En ole kyllä ihan 100% varma.Huomasin muuten nyt vasta, että Pösön 205 evoluution ensimmäinen kilpailu olikin jo Korsikalla 1985, jolloin Saby ajoi evoluutiolla, Salonen ja Vatanen tavallisella. Täysi siirtyminen evoluutioon tapahtui sitten vasta Jyväskylässä. Oliko evoluutiossa vielä kehitys kesken vai mistä johtui tämä vaiheittainen siirtyminen?