Tuotantoasioista:
Fordilla RS200 luokitteluautoja tehtiin tasan 200 kpl. Mukaanlaskettuna toki ekat 6 protyyppiä.
Evoluutiot olivat myös tässä mukana. Lisäksi autoja purettiin muutamia kymmeniä heti varaosiksi, eivätkä kaikki oikeasti edes käynti-, saatika ajokuntoisia olleet. Eli 200:sia oli maailmassa ajokelpoisia 146 kpl.
Autojen runkonrot juoksivat 001-200. Evoluutioiden (RS200E) oli tarkoitus olla 201-220 mutta koska autojen valmistus oli törkeän hintaista hommaa, päätettiin ne muuttaa valmiista autoista. Ne säilyttivät alkuperäisen runkonumeronsakin lopulta.
Mm. Pekka Rantasen auto oli-on aito RS200E.
Nämä eivät ehtineet koskaan rallipoluille.
Tämä referenssinä; epäilen asiaa tarkemmin (vielä) tutkimatta että tuskin muutkaan tekivät turhaan kalliita autoja?
Ford sai myytyä autonsa ja säilyivät jopa omillaan kiitos tieliikennehyväksynnän (hyvin kallis), Rover taas teki julmaa tappiota; muistan silloin nähneeni ilmoituksia jossa myytiin uusia Clubmans Spec Metroja noin 150 tmk / 25 t € hintoihin. Muista ei tietoa.
Romurautaa nuo -86 korsikan jälkeen käytännössä olivat, rallikäyttöä ajatellen.
Jk. Hämmästyttävää oli että suomessa sai ajaa SM:stä vielä pari vuotta myöhemmin B-ryhmäläisellä.
Jk2. Myöhemmin noita varaosiksi jo uutena purettuja ja rekisteröimättömiä 200:sia on ilmaantunut ajoon...