Jellinek
Banned
Tietääkö kukaan tämän kuvan tarinaa?
Kuuma ilma poistuu konetilasta paremmin. Toinen syy lienee sitten painon säästö, joka tosin on aika marginaalinen. Kolmas on vähemmin särkyvää paneelia ja huollon helpottumista.Sama takapuskurinpoistohan tehtiin jo 037:n evoversiossa, en tiedä sitten mistä syistä.
Haisisi 1986 Mille Miglialle:
Tuosta Samara EVAsta kiinnostuneille mielenkiintoisia kuvia, mm. näkymä varhaisen proton sisältä:Tämmöinen kuva osui toisaalta silmään:
http://birdsean.tumblr.com/post/56107863333
http://groupbrally.com/?page_id=19Group B Rally sanoi:Engine Specifications:
Engine: 1860cc Inline 4 cylinder (Zhiguli)
Head: DOHC 16 Valve
Fuel: Electronic
Induction: Forced Turbo
Power: 300hp
037:n elämänkaaresta kertovassa kirjassa syyksi mainittiin parempi kuuman ilman poistuminen. Toisena syynä oli painonsäästö, koska matalammalle menevä puskuri keräsi kyytiin takerenkaiden heittämää mutaa ym scheissea varsinkin märällä kelillä.Kuuma ilma poistuu konetilasta paremmin. Toinen syy lienee sitten painon säästö, joka tosin on aika marginaalinen. Kolmas on vähemmin särkyvää paneelia ja huollon helpottumista.
Ainakin Espanjassa ajettiin vielä melko hurjilla peleillä. Gustavo Trellesillä oli Delta S4, Carlos Sainz ajoi RS200:lla ja jollain oli esim. kaksimoottorinen Seat Ibiza.B-ryhmä bannattiin FIA:n "arvosarjoista" vuoden 1986 päätteeksi, mutta ainakin vielä '87 Suomessakin ajettiin SM-kisoissa VFTS:lla ja muilla B-ryhmän "ei niin superautoilla". Kuinkahan oli esim. Saksan, Ranskan ja Italian kansallisissa sarjoissa? Oliko siellä vielä näitä supereitakin käytössä ?
Kukas väitti, että Quattrot ei käänny asfaltilla neulansilmiin?Jozef Beres tuulettamassa quattroaan Barum Rallyn Zlinin kaupunki-EK:lla. Ja kello ei virallisesti käynyt, koska osallistui 'näytösajo'-luokkaan. Siksi voi tinkiä nopeimmasta ajolinjasta näyttävyyden kustannuksella.
http://www.youtube.com/watch?v=FWlhzXF2Eds