Vämpylä
Well-known member
Aivan, siksi en viitsi edes aloittaa.Eddie Rickenbacker sanoi:Mutta joo, nämä ovat tietysti makuasioita joista ei voi kiistellä
Aivan, siksi en viitsi edes aloittaa.Eddie Rickenbacker sanoi:Mutta joo, nämä ovat tietysti makuasioita joista ei voi kiistellä
Mä luulen että monikin ns. monilahjakkuus pääsis sinne kärjen tuntumaan, mutta sit se viimenen puristus erottelee jyvät akoista. Vähän kuin Henning vs. Latvala tai Ralf vs. Sumi.-Japé- sanoi:Itse uskon että vaikka lajit on kehittyneet entistä kauemmaksi/vaativammiksi toisistaan ajasta jolloin monilahjakkuuksia oli, niin monilahjakkuudella pärjääminen on mielestäni edelleen mahdollista. Jos vaikka ajatellaan Sarrazinia (missä lie nyt?) niin muistaakseni hän ei ollut ehtinyt kovin montaa kautta rallia ajaa ennen kuin pääsi Subarun tiimiin ja asfalttikisoissa ajoi paikoin saamaa vauhtia kuin Solberg samalla autolla eli huippusuoritusta. Loeb taas ajoi pienellä kokemuksella jo Le Mansissa hyvin. Ekström taas on mielestäni ehkä paras esimerkki tämän päivän monilahjakkuudesta. Fabia jolla Ekström tykitteli ruotsin rallissa muutama vuosi sitten ei tunnetusti ole edes nopea auto. Voisipa miltei sanoa että suhteessa Ekström ajoi sinä vuonna Fabian kovimmat suoritukset. Ajatella mitä Ekström voisi saada aikaan esim. Sarrazinin kisa- ja harjoittelumäärällä? Niin tai näin Loebhan aloitti rallinkin ajamisen kovin vanhana, mutta silti näkisin että Loeb voisi pärjätä hyvin radallakin, esim. jossain koppiautoluokassa, eri formulaluokissa pärjääminen voisi olla jo sitten liian haastavaa.
Eiköhän Mikosta ollut ihan tarpeeks vastusta pariinkin otteeseen.Harmi, ettei Bosse jatkanut 2007 kauden jälkeen. Loebkin olisi varmasti nauttinut kovemmasta vastuksesta.
tuollainen vaikutelma on kyllä tullut.Ranskalaiseksi kaveri on kyllä harvinaisen vaatimaton ja nöyrä, huolimatta järjettömästä ylivoimasta ja mestaruusputkesta.
Ei ollut todellista vastusta. Ilman Loebin ongelmia ei olisi ollut noinkaan tiukkoja MM-taistoja.Eiköhän Mikosta ollut ihan tarpeeks vastusta pariinkin otteeseen.
mutta oli miten oli. Loeb paras koskaan.Ranskalaiseksi kaveri on kyllä harvinaisen vaatimaton ja nöyrä, huolimatta järjettömästä ylivoimasta ja mestaruusputkesta. Monella muulla olisi tuossa tilanteessa voinut jo tulla vähän ylimielinen asenne.
Loeb toki saattaa mielessään ajatella haastatteluissa vähän kuin se Ruonansuun esittämä "kaksoispersoona" : -Minun täytyy laittaa kaikki peliin ja olla tarkkana, sillä suomalaiset ovat todella kovia..."SURKEITA"....kovia..."SURKEITA"...kovia vastustajia.
tai
-Voittaminen suomessa on todella vaikeaa..."NAURETTAVAN HELPPOA".....todella vaikeaa.."NAURETTAVAN HELPPOA"... todella vaikeaa ja keskittyminen on oltava sataprosenttista..."YHDELLÄ KÄDELLÄ AJELEN"...sataprosenttista.
Bossella tuli omien sanojensa mukaan rajat vastaan. Viimeinen Ouninpohjan veto oli kuulemma jo niin isolla riskillä että itseäänkin alkoi pelottamaan. Ja kun itsesuojeluvaisto pääsee liiaksi niskan päälle niin siinä vaiheessa on varmaan paras lopetella. Ehkä pari mestaruutta olisi voinut vielä saada Bossen jatkamaan mutta näki ettei Loebin vauhtiin ole asiaa edes 100% suorituksella kuin joissain harvoissa ralleissa Jyskälän lisäksi niin motivaatio riskien ottamiseen hävisi ja itsesuojeluvaisto vei voiton.Harmi, ettei Bosse jatkanut 2007 kauden jälkeen. Loebkin olisi varmasti nauttinut kovemmasta vastuksesta.
Henkka Toivonen ehkä, muttei kyllä muut. Esim. Kankkunen ja Vatanen eivät koskaan oikein viihtyneet assulla ja nykyään assu-ralleja on sarjassa paljon enemmän kuin 80-luvulla.Eriasia kuinka kovia vastustajia Loebilla on ollut? Välil tuntuu et joku 80-90 lukujen ajaja ois pistäny Loebin kovemmalleku nykytyypit.
Tää on kyl suomalaisittain vähän nolompi juttu. Harvassa on assulla pärjänneet suomalaiset.Henkka Toivonen ehkä, muttei kyllä muut. Esim. Kankkunen ja Vatanen eivät koskaan oikein viihtyneet assulla ja nykyään assu-ralleja on sarjassa paljon enemmän kuin 80-luvulla.
Suomessa ei taideta ajaa yhtään rallia pelkällä asfaltilla. :nope: Mitenpä voisi kun kaikki tiet ovat sorateitä.Henkka Toivonen ehkä, muttei kyllä muut. Esim. Kankkunen ja Vatanen eivät koskaan oikein viihtyneet assulla ja nykyään assu-ralleja on sarjassa paljon enemmän kuin 80-luvulla.
Suomessa ei ole rallikäyttöön soveltuvia hitaita/teknisiä asvalttiteitä tarpeeksi. Maanmuodostuksesta johtuen tiet voidaan rakentaa "liian" suoriksi.Suomessa ei taideta ajaa yhtään rallia pelkällä asfaltilla. :nope: Mitenpä voisi kun kaikki tiet ovat sorateitä.
Mutta eikö asfalttirallia voisi ajaa vaikka Ahvenanmaalla? :alppu: