Sebastien Loeb

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
-Japé- sanoi:
Itse uskon että vaikka lajit on kehittyneet entistä kauemmaksi/vaativammiksi toisistaan ajasta jolloin monilahjakkuuksia oli, niin monilahjakkuudella pärjääminen on mielestäni edelleen mahdollista. Jos vaikka ajatellaan Sarrazinia (missä lie nyt?) niin muistaakseni hän ei ollut ehtinyt kovin montaa kautta rallia ajaa ennen kuin pääsi Subarun tiimiin ja asfalttikisoissa ajoi paikoin saamaa vauhtia kuin Solberg samalla autolla eli huippusuoritusta. Loeb taas ajoi pienellä kokemuksella jo Le Mansissa hyvin. Ekström taas on mielestäni ehkä paras esimerkki tämän päivän monilahjakkuudesta. Fabia jolla Ekström tykitteli ruotsin rallissa muutama vuosi sitten ei tunnetusti ole edes nopea auto. Voisipa miltei sanoa että suhteessa Ekström ajoi sinä vuonna Fabian kovimmat suoritukset. Ajatella mitä Ekström voisi saada aikaan esim. Sarrazinin kisa- ja harjoittelumäärällä? Niin tai näin Loebhan aloitti rallinkin ajamisen kovin vanhana, mutta silti näkisin että Loeb voisi pärjätä hyvin radallakin, esim. jossain koppiautoluokassa, eri formulaluokissa pärjääminen voisi olla jo sitten liian haastavaa.
Mä luulen että monikin ns. monilahjakkuus pääsis sinne kärjen tuntumaan, mutta sit se viimenen puristus erottelee jyvät akoista. Vähän kuin Henning vs. Latvala tai Ralf vs. Sumi.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Pitänyt tästä aikaisemminkin tuumailla, samaa varmaankin muutkin täällä jossain toikissa ehkä kommentoineet.

Vaikuttaa, että Loebilla alkaa hieman vauhti hiipumaan? Vai onko kyse vain muista sattumista, Sordon kehittymisestä ja joistain muista sekoista siten että ei ole vain mennyt nappiin?

Asfaltilla alkaa Sordo olla jo ihan tasapäinen Loebin kanssa ja sorallakaan ei Sordo enää jää siten kuin vielä pari kolme vuotta sitten.

Kyllähän Loebilla ikää alkaa olla, voisi ajatella että ihan luonnollista että ei enää ihan esim. viiden vuoden takaisessa iskussa olisi nopeuden osalta?

Olisiko myös maha alkanut tulla menestystä täyteen WRC-puolella. Vaikka voitontahtoa varmasti vielä on, niin ehkä kuitenkaan ei ihan enää samaan malliin kuin vuosituhannen alkupuolella.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Voihan se ikä vaikuttaa hieman mm. reaktionopeuksiin,ja vanhetessa saattaa itsesuojeluvaisto kasvaa,mutta tuskin Sebillä on kyse motivaation puutteesta,kun justiin teki jatkosopparin sitikalle :alppu:
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Tää lienee ajankohtanen.

9 MM-titteliä 2004-2012.

Lienee kaikkien aikojen ralliajaja.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Näinhän se on. Toki lajin luonne ja kilpailun määrä on muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana, mutta silti, tilastoja ei käy kiistäminen.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ranskalaiseksi kaveri on kyllä harvinaisen vaatimaton ja nöyrä, huolimatta järjettömästä ylivoimasta ja mestaruusputkesta. Monella muulla olisi tuossa tilanteessa voinut jo tulla vähän ylimielinen asenne.
Loeb toki saattaa mielessään ajatella haastatteluissa vähän kuin se Ruonansuun esittämä "kaksoispersoona" : -Minun täytyy laittaa kaikki peliin ja olla tarkkana, sillä suomalaiset ovat todella kovia..."SURKEITA"....kovia..."SURKEITA"...kovia vastustajia.
tai
-Voittaminen suomessa on todella vaikeaa..."NAURETTAVAN HELPPOA".....todella vaikeaa.."NAURETTAVAN HELPPOA"... todella vaikeaa ja keskittyminen on oltava sataprosenttista..."YHDELLÄ KÄDELLÄ AJELEN"...sataprosenttista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Harmi, ettei Bosse jatkanut 2007 kauden jälkeen. Loebkin olisi varmasti nauttinut kovemmasta vastuksesta.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Harmi, ettei Bosse jatkanut 2007 kauden jälkeen. Loebkin olisi varmasti nauttinut kovemmasta vastuksesta.
Eiköhän Mikosta ollut ihan tarpeeks vastusta pariinkin otteeseen.

Mitä Loebiin tulee, kaikkien aikojen rallikuski. Piste.
 

liero_

Member
Liittynyt
20.7.2012
Viestit
13
Ranskalaiseksi kaveri on kyllä harvinaisen vaatimaton ja nöyrä, huolimatta järjettömästä ylivoimasta ja mestaruusputkesta.
tuollainen vaikutelma on kyllä tullut.



ranskan rallissa tuli paikanpäälläkin havaittua että miekkonen käytti aika paljon aikaa nimmarien jakamiseen ja faneihin niin huoltoparkissa kun pätkien välillä tauoillakin. ja niitä faneja muuten piisasi.:)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eiköhän Mikosta ollut ihan tarpeeks vastusta pariinkin otteeseen.
Ei ollut todellista vastusta. Ilman Loebin ongelmia ei olisi ollut noinkaan tiukkoja MM-taistoja.

Bosse osasi vetää myös asvaltilla. Loebin lisäksi nykykuskeista toistaiseksi vain Latvala on hieman päässyt kärryille kestopäällysteen saloista. Ja Sordo tietty, mutta ei aivan Loebin tasoa kuitenkaan vaikka enemmän asvalttispesialisti onkin.
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Ranskalaiseksi kaveri on kyllä harvinaisen vaatimaton ja nöyrä, huolimatta järjettömästä ylivoimasta ja mestaruusputkesta. Monella muulla olisi tuossa tilanteessa voinut jo tulla vähän ylimielinen asenne.
Loeb toki saattaa mielessään ajatella haastatteluissa vähän kuin se Ruonansuun esittämä "kaksoispersoona" : -Minun täytyy laittaa kaikki peliin ja olla tarkkana, sillä suomalaiset ovat todella kovia..."SURKEITA"....kovia..."SURKEITA"...kovia vastustajia.
tai
-Voittaminen suomessa on todella vaikeaa..."NAURETTAVAN HELPPOA".....todella vaikeaa.."NAURETTAVAN HELPPOA"... todella vaikeaa ja keskittyminen on oltava sataprosenttista..."YHDELLÄ KÄDELLÄ AJELEN"...sataprosenttista.
:D mutta oli miten oli. Loeb paras koskaan.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Eriasia kuinka kovia vastustajia Loebilla on ollut? Välil tuntuu et joku 80-90 lukujen ajaja ois pistäny Loebin kovemmalleku nykytyypit.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Harmi, ettei Bosse jatkanut 2007 kauden jälkeen. Loebkin olisi varmasti nauttinut kovemmasta vastuksesta.
Bossella tuli omien sanojensa mukaan rajat vastaan. Viimeinen Ouninpohjan veto oli kuulemma jo niin isolla riskillä että itseäänkin alkoi pelottamaan. Ja kun itsesuojeluvaisto pääsee liiaksi niskan päälle niin siinä vaiheessa on varmaan paras lopetella. Ehkä pari mestaruutta olisi voinut vielä saada Bossen jatkamaan mutta näki ettei Loebin vauhtiin ole asiaa edes 100% suorituksella kuin joissain harvoissa ralleissa Jyskälän lisäksi niin motivaatio riskien ottamiseen hävisi ja itsesuojeluvaisto vei voiton.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eriasia kuinka kovia vastustajia Loebilla on ollut? Välil tuntuu et joku 80-90 lukujen ajaja ois pistäny Loebin kovemmalleku nykytyypit.
Henkka Toivonen ehkä, muttei kyllä muut. Esim. Kankkunen ja Vatanen eivät koskaan oikein viihtyneet assulla ja nykyään assu-ralleja on sarjassa paljon enemmän kuin 80-luvulla.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Henkka Toivonen ehkä, muttei kyllä muut. Esim. Kankkunen ja Vatanen eivät koskaan oikein viihtyneet assulla ja nykyään assu-ralleja on sarjassa paljon enemmän kuin 80-luvulla.
Tää on kyl suomalaisittain vähän nolompi juttu. Harvassa on assulla pärjänneet suomalaiset.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Henkka Toivonen ehkä, muttei kyllä muut. Esim. Kankkunen ja Vatanen eivät koskaan oikein viihtyneet assulla ja nykyään assu-ralleja on sarjassa paljon enemmän kuin 80-luvulla.
Suomessa ei taideta ajaa yhtään rallia pelkällä asfaltilla. :nope: Mitenpä voisi kun kaikki tiet ovat sorateitä.

Mutta eikö asfalttirallia voisi ajaa vaikka Ahvenanmaalla? :alppu:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Suomessa ei taideta ajaa yhtään rallia pelkällä asfaltilla. :nope: Mitenpä voisi kun kaikki tiet ovat sorateitä.

Mutta eikö asfalttirallia voisi ajaa vaikka Ahvenanmaalla? :alppu:
Suomessa ei ole rallikäyttöön soveltuvia hitaita/teknisiä asvalttiteitä tarpeeksi. Maanmuodostuksesta johtuen tiet voidaan rakentaa "liian" suoriksi.

Täällä pitäisi olla enemmän Kolin ja Ison Syötteen huipulle nousevien teiden kaltaisia osuuksia, jotta niistä ralli saataisiin aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös