Ferrari F2008

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Kimi kyllä mokasi Australiassa ja Monacossa aika lailla, vaikka tallillakin oli osuutta siihen että kisoista tuli niin huonot tulokset.
Joo, kuskille avautuu aivan uudenlaiset mahdollisuudet kämmäilyyn kun talli ensin hiukan "tasoittaa" tietä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kimi kyllä mokasi Australiassa ja Monacossa aika lailla, vaikka tallillakin oli osuutta siihen että kisoista tuli niin huonot tulokset.
Menetettyä aikaa pitää kuroa kiinni ja silloin monesti roiskuu..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jerez 22.7

Badoer ajoi Ferrarilla slicks-testin, mutta talli aloitti myös tekniset tutkimukset Saksan Grand Prix -viikonloppuna F2008-autosta pidon vieneistä ongelmista.

Ainakin Hockenheimiin tuotu uusi jousitus varmasti hyllytetään. Keskiviikkona ja torstaina Ferrarilla kadottamaansa tuntumaa autoon hakee Kimi Räikkönen. Perjantaina työt viimeistelee Felipe Massa.

Myös Ferrarin uskotaan suunnittelevan moottorikatteen pidennysosan eli ns. selkäevän testaamista F2008-autossaan. Suosittu lisäosa ei tuo lisänopeutta, mutta on sellainen balanssielementti, joka voisi auttaa vaikkapa Span radalla.

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:680:1:2008-07-22;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:554351,1:0:0:0:0:0:
 

Kapteeni Koo

Well-known member
Liittynyt
15.6.2007
Viestit
125
F2008 uusi ratti:



ei vaan, mä tein tämän. Miksi tuo pitäisi tehdä typerillä vivuilla, kun se voisi olla about tuollainen.
 

Kapteeni Koo

Well-known member
Liittynyt
15.6.2007
Viestit
125
en, mutta tuosta näkee suoraan mikä moodi on päällä. kyseinen nappula loistaa (ledivalo) :)
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
en, mutta tuosta näkee suoraan mikä moodi on päällä. kyseinen nappula loistaa (ledivalo) :)
Jos kuski ei rattiin katsomatta tiedä, mikä "moodi" on päällä, niin silloin ollaan todennäköisesti rengasvallissa. Sitäpaitsi noita olisi hankala painaa samaan aikaan peukalolla, kun vaihtaa vaihdetta JA kääntää rattia. Suorallahan se olisikin helppo noita räplätä, mutta ei niistä silloin iloa ole.

Eli ihan samasta syystä ne vaihdevivut ovat vipuja eikä nappeja. Niitä voi nykiä mutkissa ilman, että ote irtoaa ratista.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Gazzetta dello Sport-lehden mukaan Ferrarissa nähdään viikonloppuna "hainevä".
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
nimenomaan, mutta kertookohan toi epätoivosta vai oikeasti kehitykstä ja apuna.
 
Viimeksi muokattu:

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
nimenomaan, mutta kertookohan toi epätoivosta vai oikeasti kehitykstä ja apuna.
Miksi vaihdettaisiin kisakäytössä uudenlaiseen jos se ei toisi jotain etua?

2 tiimiä käyttää ja useammat testaa sitä, tokko lisäke on ihan turhanpäiväinen varsinkaan jos takasiivestä on tarkoitus saada kaikki mahdollinen downforce irti (kuten kai Unkarissa tehdään?).
 
Viimeksi muokattu:

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Ferrarin F2008-autossa nähdään Unkarin GP:ssä ensimmäistä kertaa kilpailukäytössä haineväksi ristitty moottorikatteen jatkopala. Talli vahvisti asian tiistaina.

Felipe Massa kokeili ratkaisua viime viikolla Jerezin testeissä ja tunsi sen tuovan parannuksen autoon.

"Hainevän" otti moottorikatteeseensa ensimmäisenä Red Bull -talli tämän kauden alussa.

(MTV3)

 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Jos se kulkee ton avulla edes 1/1000 sekunnin per kierros kovempaa, niin sehän on vain hyvä asia.

Eli mielestäsi mielummin hidas Ferrari, joka häviää, kunhan on kaunis?
Samaa mieltä, mutta toivottavasti FIA kieltää noi, on ne sen verran rumia, toki sponsoritila kasvaa.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
MTV3 sanoi:
"Hainevän" otti moottorikatteeseensa ensimmäisenä Red Bull -talli tämän kauden alussa.


Ferrari vuodelta 1971 :D Näyttäisi pitävän tuossa takasiipeä paikallaan. Tuttu ratkaisu Ferrarille siis, oiskohan siitä jotain apua? :D:D:D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848


Ferrari vuodelta 1971 :D Näyttäisi pitävän tuossa takasiipeä paikallaan. Tuttu ratkaisu Ferrarille siis, oiskohan siitä jotain apua? :D:D:D
No huh, mitkä takarenkaat :eek!:

Noin leveistä slikseistä olisi varmasti apua.
 
Ylös