Yleensä kuskit ja tallien korkeampi henkilöstö yöpyvät jossain lähiseudun hotelleissa. Juttelin tässä taannoin yhden matkanjärjestäjän kanssa, joka myös järkkää formulareissuja, niin se sanoi, että ratojen läheisyyteen on vaikea saada hotellimajoitusta varattua, koska tallien henkilöstö ja mediaväki varaavat hotellit täyteen jo hyvissä ajoin. Lisäksi niistä tietenkin veloitetaan törkeää ylihintaa.Tämä ei varmastikaan ole oikea topic kysyä yhtä asiaa, mutten millään viitsisi avata omaa ketjua yhtä (tyhmää) kysymystä varten, joten otan riskin ja kysyn tässä ketjussa, kun en sopivampaakaan löydä.
Ja kun vapaat harkatkin on olleet niin mitäänsanomattomat, ettei niistä paljon puhumista ole.
Kuskit ja tallihenkilökunta, kökkiikö ne koko kisaviikonlopun radalla? Monet radathan ovat hankalia saapua ja lähteä, olettaisin että ainakin la-aamusta su-iltaan ne on aika saarroksissa siellä.
Vaikka helikopterilla (ainakin tiimipäälliköt & kuskit) ja eikait ne tiet nyt niin tukossa ole vielä aamu 6-9 välillä, kun tiimihenkilöstö paikalle saapuu.Mutta miten ne pääsee sitten la ja su-aamuisin radalle? Kun useissa paikoissa tiet ovat tukossa jo aamusta asti, ja vaikka kisa-alueen läheisyydessä niitä voitaisiin päästää ohi tai muuta kautta, niin usein jo sinne radalle johtavat tiet ovat kauempaakin tukossa aamusta lähtien. Ei kai ne nyt voi ottaa riskiä, että kuskit istuvat jossain ruuhkassa, kun kisat starttaa?
Öh, ei tuon nauruhymiön kyllä tuonne pitänyt tulla. Olkoon ny kuitenkin. Kun en onnistu poistamaankaan...
Autoilla ne tiimipäälliköt ja kuskitkin sinne radalle tulee.Vaikka helikopterilla (ainakin tiimipäälliköt & kuskit) ja eikait ne tiet nyt niin tukossa ole vielä aamu 6-9 välillä, kun tiimihenkilöstö paikalle saapuu.
FOMilta? Käsittääkseni kuljettajien mestaruudesta ei mitään.Miten paljon talli saa rahaa kuljettajien mestaruudesta verrattuna valmistajien mestaruuteen?
With most constructorsTuli tuossa mieleen kun laskeskelin Salon ajaneen seitsämässä tallissa F1:ssä, että kukahan lienee ajanut useimmassa eri tallissa urallaan?
Voidaan sanoa, että kovin pitkä ei ole Maikkarin toimituksen muisti, kun historian pahimmat farssit ovat kaikki tapahtuneet vuoden 1984 jälkeen.
Pärjätäkseen muille talleille joutui Tyrrell kehittämään autoonsa vilpillisen systeemin. Auto pystyi ajamaan läpi kisan sääntöjenvastaisesti alipainoisena, mutta auton moottoriin oli viritetty systeemi, joka mahdollisti painon nostamisen aivan kisan loppuhetkillä.
Kiitoksia sulle.With most constructors
n Driver Nb
1 AMON Chris 14
2 TRINTIGNANT Maurice 11
3 JOHANSSON Stefan 11
"Tyrrellin autoissa oli vesitankki, joka täytettiin viimeisellä varikkokäynnillä veden ja lyijyn sekoituksella. Näin ollen autoja pystyttiin ajattamaan alipainoisina suurin osa kisasta. Jäähdytykseen käytetty vesitankki oli monessa muussakin turbomoottorittomassa autossa 1980-luvun alussa. Tyrrellin kohdalla lyijypainojen lisääminen oli kuitenkin raskauttava seikka. FIA väitti myös, että veden seassa olisi ollut pieniä määriä polttoainetta. Tällöin Tyrrell olisi rikkonut myös tuoretta sääntöä, joka kielsi välitankkauksen."Millä tekniikalla tuo maikkarin raportoima Tyrrellin painonlisäysjärjestelmä on pelannut? Onko mitään havaintoa? Ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, miten auton painoa voisi lisätä kesken kisan kaapimatta radan reunasorastuksia tai muuta painolastia reitin varrelta kyytiin.
Autoissa on nykyään antistall-järjestelmä, joka useimmiten estää ruudukkoon jäämisen. Toisaalta järjestelmä puuttuu joskus turhaan kuskien tekemisiin, minkä tänä vuonna on saanut tuta erityisesti Rubens Barrichello.Minkä takia nykyään kukaan kuski ei sammuta autoa lähtöruutuun ? 2000-luvun alussa ainakin vielä lähes poikkeuksetta vähintään yksi auto jäi kisassa lähtöruutuun.
Kiitos tiedosta. Jälleen yksi pikkutieto hallussa.Autoissa on nykyään antistall-järjestelmä, joka useimmiten estää ruudukkoon jäämisen. Toisaalta järjestelmä puuttuu joskus turhaan kuskien tekemisiin, minkä tänä vuonna on saanut tuta erityisesti Rubens Barrichello.