Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Lähtökohtaisesti nämä "neutraalisti ja objektiivisesti" seuraavat tyypit keskittyvät täällä vain toisten mollaamiseen ja huonojen puolien esille tuomiseen. Sitten juttuja perusteellaan omalla absoluuttisella puolueettomuudella ja haukutaan toisen värisilmiä havaitsematta omaa kaihia molemmissa silmissä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siksi, että sitä tuntee olevansa elossa kun antaa asioiden oikeasti tuntua joltakin
Tunteminen ei edellytä sitä, että menettää kontrollin. On jotenkin erikoista ajatella, että tuntee olevansa elossa vain jos ei itse päätä elämästään.
Ja ylipäätään, aivan yhtä puusilmäistä näiden omaa neutraaliuttaan toitottavien hahmojen kirjoittaminen tällä palstalla on kuin meidän muidenkin. Kyllä se "neutraali näkökulma" tuntuu olevan vain kirjoittajan silmässä, koska jokaisella kirjoittajalla/urheilun kuluttajalla on vain yksi näkökulma, omansa. Se, että oman näkökulmansa kokee olevan jotenkin neutraalimpi kuin muiden ei siitä sellaista tee.
Kuten itsekin totesin, jokainen kommentti on lähtökohtaisesti subjektiivinen, mutta ei neutraaliudella mitään epäinhimillisyyttä tarkoitetakaan, vaan puoluettomuutta. Asiat pyritään näkemään ketään suosimatta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lähtökohtaisesti nämä "neutraalisti ja objektiivisesti" seuraavat tyypit keskittyvät täällä vain toisten mollaamiseen ja huonojen puolien esille tuomiseen. Sitten juttuja perusteellaan omalla absoluuttisella puolueettomuudella ja haukutaan toisen värisilmiä havaitsematta omaa kaihia molemmissa silmissä.
Niin totta, niin totta.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Jean-Philippe Sveitsistä kirjoitti tämän tänään:

"Viime viikolla sveitsiläisessä autolehdessä Automobile Revue oli hyvä pääkirjoitus Kimistä missä sanottiin Kimin olevan loistava kuljettaja ja hänet tietäen he eivät olisi yllättyneitä jos hän ensi vuonna jo voittaisi rallissa kisoja.

He sanoivat hänen olevan synnynnäinen ja vaistonvarainen kuljettaja joka on niin hyvä että hän sopeutuu autoon eikä ole niinkuin useimmat kuskit jotka käyttävät aikaa sopeutuakseen autoon. Esimerkkinä McLaren, Coulthard teki töitä sopeutuakseen autoon, ei Kimi!! Se osoittaa kuinka lahjakas hän on. He jopa sanoivat että hän on todellakin paras kuski jonka F1 on koskaan nähnyt vaikkei hän ole työteliäin työntekijä kun pitää kehittää autoa. Paras esimerkki oli Spa 2009 kun hän voitti surkealla autolla joka oli jo syntynyt huonona ja jota ei oltu kehitetty aikoihin. Vain Kimi pystyi voittamaan sillä Ferrarilla, ei kukaan muu. Hänen valtava kykynsä olisi pitänyt näyttää kaikille kuka hän on ja kuka hän edelleen on."

Hyvä Sveitsi :thumbup:
"he eivät olisi yllättyneitä jos hän ensi vuonna jo voittaisi rallissa kisoja." :D

Taas yksi minkäänlaista todellisuudentajua omaava kirjoittaja, no tekstistä päätellen fanipoika. Annamme anteeksi.
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Heikki Kulta unohti mainita siitä Räikkösen uudemmasta aeropaketista Schumiin verrattuna, vissiin tarkoituksella. Näin satunnaiselle lukijalle välittyy kuva, että Schumi olisi ollut huomattavasti hitaampi samanlaisella autolla, vaikka autot eivät samanlaisia olleetkaan.
Hesari kirjoitti testistä näin. Ei ihme, että räikkösskuupit tulee TS:lle ensimmäisenä, kun objektivisuus on noin horjunut:eek:

HS - Urheilu - 26.2.2008

FORMULA 1
Schumacher sparrasi Räikköstä Barcelonassa
JUHA PÄÄTALO
Barcelona. Barcelonan radalla elettiin maanantaina harvinaisia hetkiä, kun Ferrarin hallitseva maailmanmestari Kimi Räikkönen testasi päivän yhdessä Ferrarin entisen maailmanmestarin Michael Schumacherin kanssa.
...
Ferrarin uusi aerodynamiikkapaketti oli maanantaina vain Räikkösen autossa. "Valitettavasti näitä paketteja on valmiina vain yksi", Schumacher sanoi.
Uudella aerodynamiikalla saksalainen olisi ollut nopeampi, mikä luonnollisesti kismitti mies
tä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3323
Sijainti
Lahti
Tarkoitat siis pääkirjoituksen kirjoittajia koska lause tuli niiltä?

Tosin ymmärrän pointin ja se saattaa vain herättää vääränlaisia haaveita joissakin ihmisissä jotka odottavat Kimin vetävän voittoja tosta noin ;)

Tässä tilanteessa en voi olla tuomatta esiin sitä miten helppoa Kimillä tulee olemaan Alonsoon verrattuna.

Jos Alonso haluaa pystyä ainakin samaan kuin Kimi ensimmäisenä vuotenaan niin Alonson on voitettava avauskisa Bahrainissa ja sen lisäksi maailmanmestaruus.

Kimin taas... ei mitään paineita :D
Naulan kantaan. Kimin mahdollinen menestys nähdään lopultakin eräänlaisena ihmeenä, menestymättömyyttä ei niinkään. Paljon parempi tilanne kuin Alonsolla! Ihan oikein Kimille, ja ihan oikein Alonsolle.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3323
Sijainti
Lahti
Lähtökohtaisesti nämä "neutraalisti ja objektiivisesti" seuraavat tyypit keskittyvät täällä vain toisten mollaamiseen ja huonojen puolien esille tuomiseen. Sitten juttuja perusteellaan omalla absoluuttisella puolueettomuudella ja haukutaan toisen värisilmiä havaitsematta omaa kaihia molemmissa silmissä.
Neutraalius ja objektiivisuus ovat optisia harhoja. Viisas ja hupiaspektin päälle ymmärtävä lajin seuraaja hehkuttaakin kieli poskessa.
 

Japp

Master
Liittynyt
2.9.2000
Viestit
268
Sijainti
ES Asia
Hyvää joulua kaikille ;)

Sain hyvän sanakirjan joululahjaksi ja halusin testata sitä. Tämä artikkeli on Autosportista mutta se on maksullinen artikkeli enkä nyt oikein tiedä onko oikein postata se tänne vaikka se ei olekaan englanninkielinen?

Jos jollakulla on ongelma niin ilmoittakaa, poistan sen silloin ilman muuta. Tässä se nyt on kuitenkin, Kimin haastattelu parin viikon takaa ja Autosport takaa laadun:

MIKSI RÄIKKÖNEN MENEE RALLIIN

"Ralli on tosi rentoa - siellä on paljon, paljon vähemmän politiikkaa ja paskanjauhamista kuin F1:ssä" - näyttää siltä että formuloista loikannut Kimi Räikkönen tulee nauttimaan elämästä MM-rallissa

By Adam Cooper, AUTOSPORT contributing writer

Kimi Raikkonen ei ole koskaan välittänyt niistä matkatavaroista jotka lankeavat F1-kuljettajille: haastattelut, lehdistötilaisuudet ja erilaiset PR-sitoumukset. Viisi vuotta McLarenilla ja toiset kolme vuotta Ferrarilla hän käveli kuin nuorallatanssija tasapainotellen poliittisen sopivaisuuden narulla puhumatta paljon mitään sen sijaan että olisi lasketellut nasevia vastauksia jotka olisivat saattaaneet tulla takaisin vainoamaan häntä.

Tiettyyn pisteeseen saakka hän on kyennyt piiloutumaan julkisen 'Jäämies'-persoonan taakse ja se on sopinut hänelle erittäin hyvin. Jos tutustut häneen sosiaalisesti niin huomaat hyvin erilaisen Kimin tulevan esiin. Kun hän on vapaalla ystäviensä kanssa - ja tuo ryhmä pitää sisällään muutaman F1-kuljettajan - hänestä ulee seurallinen ja hyväntuulinen persoona jolla on paljonkin sanottavanaan.

Nyt hän on aloittamassa uutta jaksoa urallaan ja luo samalla hieman historiaa. Lähtemällä F1:stä mennäkseen ajamaan lähes koko 2010 MM-rallin sarjan hän astuu polulle jolle ei ole koskaan aiemmin astuttu.

Tietysti hänen täytyy tehdä erinäisiä asioita Citroenin ja hänen sponsorin Red Bullin eteen ja on itsestäänselvää että hän tulee olemaan median ja yleisön polttopisteessä mutta silti hän uskoo nauttivansa elämästä enemmän rallissa sekä auton sisällä että sen ulkopuolella. "Se on erittäin hyvin järjestetty ja siellä on hyvin rentoa" hän sanoo. "Siellä on paljon, paljon vähemmän politiikkaa ja paskanjauhamista. Formuloissa et usein näe ihmisten menevän puhumaan muiden tiimien kanssa ja hengailevan niiden kanssa mutta MM-rallissa kaikki on paljon avoimempaa. Siellä on vain paljon mukavampi tunnelma. Voit melkeinpä sanoa mitä tahansa haluat siellä. Jos sanot jotakin väärää Formuloissa niin saat kuulla paljon vittuilua siitä. Rallissa kaikki on paljon rennompaa. Loppupeleissä F1 voisi oppia aika paljon siitä..."

Kimi'n siirto MM-ralliin on jotakin sellaista mitä kukaan ei olisi voinut edeltäkäsin nähdä viime vuonna kun hän valmistautui ensimmäiseen koitokseensa pienimuotoisessa Tunturirallissa. Se oli, tai ainakin me luulimme niin, vain pientä talvihupia jollekin sellaiselle joka oli kasvanut maassa missä ajaminen jäällä on kuin toinen luonto.

Kuitenkin kaksi muuta kokeiluluontoista tapahtumaa Abarth Grande Puntolla, sisältäen yhden asvaltilla Italiassa, johti sensaatiomaiseen MM-ralli debyyttiin Suomessa tänä kesänä. Viikonloppu päättyi puiden sekaan mutta hän todisti matkan varrella että hän on tosissaan. "Olen aina ollut suuri ralli-fani", hän selittää. "Halusin kokeilla sitä ja katsoa mitä tapahtuu ja kun kokeilin sitä tänä vuonna niin pidin siitä. Tunsin myös että siitä oli paljon apua. Vaikka se onkin erityylistä ajamista niin silti siitä on minulle apua F1:ssä. Ainakin minä ajattelin niin koska rallissa täytyy olla erittäin tarkka koska kun on lunta niin siellä on vain yksi kaista. Jos menet vähänkin sivuun niin päädyt irtonaiseen lumeen ja ajat helposti ulos. Siinä pitää tehdä monia erilaisia asioita ja sinun täytyy nähdä paljon vaivaa jotta kuulisit nuotteja. Siellä tapahtuu niin paljon muita asioita, erilaisia asioita jotka voivat muuttaa koko jutun toisin kuin F1:ssä. Se on hassua koska voit helposti nähdä paljon vaivaa ajamisen eteen ja olla kuuntelematta nuotteja. Se on se kaikkein vaikein asia, tehdä nuotit ja sitten kuunnella niitä. Meille jotka tulemme F1:stä tai mistä tahansa muusta normaalista kilpa-ajamisesta ilman kartturia täytyy vain nähdä vaivaa ajamisen eteen. Mutta nyt täytyy kuunnella paljon ja vie aikaa ennekuin tottuu siihen."

Silti vaikuttaa ennenkuulumattomalta että F1-mestari on tehnyt niinkin dramaattisen uranvaihdoksen. Muutama kuukausi sitten Kimillä oli kaikki syy uskoa siihen että hän ajaa Ferrarilla vuonna 2010. "Joo, muuten en olisi edes tehnyt sopimusta niiden kanssa", hän myöntää. "Mutta jos he haluavat sinut ulos sieltä niin ei ole mitään järkeä jäädä sinne. Tarkoitan että jos joku haluaa sinut sieltä pois niin luultavasti et tule viihtymään siellä niin paljon seuraavana vuonna..."

Varikkohuhut vihjasivat jo pidemmän aikaa siihen suuntaan että hän olisi tekemässä tilaa Fernando Alonsolle ennenkuin hän oli käynyt mitään virallisia keskusteluja omasta asemastaan johdon kanssa.
"Sitä kuulee paljon asioita. Ei se ole niin että se tulee yhtäkkiä ei mistään... Kuulet jotakin. Kukaan ei sano sitä mutta kun kysyt ihmisiltä puhuvatko ne paskaa vai ei niin saat fiiliksen niistä ihmisistä. Se on elämää. Se ei tapahdu ensimmäistä kertaa F1:ssä eikä se tapahtunut viimeistä kertaa. Se voi tapahtua koska vain."

Koko jutussa oli hieman 'ympäri mennään, yhteen tullaan' meininkiä. Olosuhteet olivat hieman erilaiset mutta Michael Schumacherin lopettaminen 2006 oli tiettyyn pisteeseen saakka saneltu hänelle Räikkösen tulon myötä. Se antaa jonkinlaisen käsityksen siitä kuinka paljon Kimiä haluttiin Maranelloon siihen aikaan. Ja silti vain kolme vuotta myöhemmin suomalaiselle näytettiin ystävällisesti ovea, vaikkakin huomattavan korvauksen myötä helpottaakseen hänen lähtöään. Eikö tiimi yksinkertaisesti enää ollut rakastunut häneen? "Sinun täytyy kysyä heiltä, minä en tiedä!" hän vastaa. "Sinun täytyy kysyä niiltä ihmisiltä jotka tekevät näitä päätöksiä. Loppujen lopuksi en ole kiinnostunut miksi tai milloin. Olen aika lailla varma siitä että tiedän vastauksen eikä sillä ole mitään tekemistä ajamiseni kanssa tai sen kanssa mitä olen siellä tehnyt. "Uskon että kun on riittävästi rahaa mukana niin kaiken voi aina muuttaa! Luulen että Santanderin tulolla oli paljon tekemistä sen kanssa. Luultavasti ne teki jonkunlaisen diilin. En tiedä..."

Ferrarin johto ei ole hidastellut osoittaessaan ilmeisen - lähinnä sen että Alonso tuo samaa motivaatiota kuin Schumacher aikoinaan toi, vihjaten ettei Räikkönen olisi tehnyt samaa. "En edes yrittänyt. Sanoin jo ensimmäisestä päivästä lähtien etten yritä olla Michael, teen omat juttuni. Uskon että he tiesivät sen eivätkä odottaneet mitään muuta."

Se mitä Ferrari sai oli tulokset. Vuonna 2007 Kimillä oli miltei virheetön kausi jolloin hän nappasi tittelin McLarenin kuskien nenän edestä. Viime vuonna häntä estivät luotettavuusongelmat ja säädöt joista hän ei pitänyt, näin ollen Felipe Massa sai yliotteen. Vuonna 2009 Ferrari ei antanut kummallekaan miehelle oikeita työkaluja mutta Kimi piti omansa tiimikaveriaan vastaan ja voitti hänet tulemalla kolmanneksi Monacossa. "Olen ollut aika tyytyväinen siihen miten olen ajanut. Jos vertaat sitä viime vuoteen niin olen paljon tyytyväisempi mutta tänä vuonna meillä ei ollut autoa. Se on vähän muuttunut mutta minkäs teet? Jos ei sinulla ei ole sitä niin silloin sinulla ei ole sitä."

Vuoden toisen puoliskon puolessavälissä, Felipe sivullaan, Kimi työntyi lähemmäs kärkeä. Hän oli toisena Unkarissa, kolmantena Valenciassa ja Monzassa ja hän otti käyttämällä tilaisuuden hyväkseen voiton tuona ihmeellisenä iltapäivänä Spassa. "Tämäntapaisen kauden jälkeen oli mukava voittaa ja kun auto ei ole nopein niin se antaa varmasti paremman fiiliksen kuin jos olisit voittanut parhaalla autolla. Tarkoitan siis että se olisi 10 kertaa helpompaa. Mutta jopa ilman voittoa viime kauden loppuosa oli hyvä."

Loppujen lopuksi hän sijoittui kuudenneksi kuljettajien mestaruudessa, yhden pisteen Lewis Hamilton takana. Viimeisten kisojen aikana tiimiltä loppui höyryt, he saivat maksaa hinnan siitä että lopettivat F60-auton kehittämisen. Kimi tiesi jo silloin ettei hän ajaisi kaudella 2010 ja otti iskut jotta Alonso voisi niittää edut. "Heillä oli syynsä siihen", hän sanoi. "Jotkut tiimit toimivat toisella tavalla kuten McLaren, he jatkoivat puskemista ja paransivat autoa mutta Ferrari päätti siirtää kaikki ponnistelut seuraavaan vuoteen. Mutta kun katson taaksepäin niin olisimme voineet voittaa useita kisoja jos olisimme satsanneet tämän vuoden autoon. On helppoa sanoa näin jälkikäteen mutta luultavasti he olisivat kyenneet parantaamaan autoa aikalailla."

Vaikkakin hänen aikansa Maranellossa päättyi ennenaikojaan niin hänellä on silti hyviä muistoja ajastaan siellä.
"Voitin aika monta kisaa ja maailmanmestaruuden joten minulla oli erittäin hyvä jakso siellä. Tietenkin on asioita jotka viime vuonna olisivat voineet mennä paremmin mutta ne eivät menneet. Mitä voit tehdä? Teet aina parhaasi ja joskus et saa mitä haluat. Sain silti sen mistä unelmoin F1:ssä joten olen erittäin onnellinen. Vietin hyvää aikaa siellä."

Me oletimme että Kimi palaisi takaisin McLarenille. Hän lähti sieltä hyvissä väleissä 2006 ja ovi oli pysynyt avoimena. "Ei me oltu koskaan huonoissa fiiliksissä. Halusin puhtaasti jotakin muuta silloin, olisin kyllä voinut jäädä sinne. Uskon että se on paras tapa lähteä sillä et koskaan tiedä mitä tapahtuu tulevaisuudessa." Hamiltonia vastaan meneminen ei ollut ongelma: "Se ei olisi ollut ongelma ja tunnen joka tapauksessa ihmisiä tiimissä joten ei olisi ollut vaikeata mennä sinne. Siitä syystä McLaren oli päävaihtoehto koska vie aina oman aikansa kun menet uuteen tiimiin ja siellä tunsin insinöörit jne."

jatkuu...

Mistahan naa jatkat keksii naita sanoja Kimin suuhun. Hyva, etta toimittajilla riittaa duunia.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24275
Sijainti
lappeen Ranta
Lähtökohtaisesti nämä "neutraalisti ja objektiivisesti" seuraavat tyypit keskittyvät täällä vain toisten mollaamiseen ja huonojen puolien esille tuomiseen. Sitten juttuja perusteellaan omalla absoluuttisella puolueettomuudella ja haukutaan toisen värisilmiä havaitsematta omaa kaihia molemmissa silmissä.
Itse en ottaisi kysymykseen noin jyrkkää asennetta, vaan olisin objektiivisempi kyllä. Näytä liitetiedosto 10905
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Jos Kimi palaisi F1:iin ja ajaisi kaudella 2011 Red Bullilla:

McLaren: Hamilton & Button
Ferrari: Alonso & (Massa)
Mercedes: Schumi & (Rosberg)
Red Bull: Räikkönen & (Vettel)

Aika herkullinen asetelma olisi 2011, koska neljässä kärkitallissa olisi mestarit. Parhaimmassa tapauksessa kauden 2010 mestaruuden tullessa Ferrarille, Red Bullin Vettelille tai Mercedeksen Rosbergille, kahdessa tallissa tuplamestarit.

Se verran vielä tuosta Kimin sopimuksesta Ferrarin kanssa, saiko Kimi ajaa rallia vasta sen jälkeen kun ruvettiin keskustelemaan sopimuksen irtisanomisesta? Muistelen lukeneeni jostain, että Kimillä oli kiinnostusta ajaa rallia jo aikaisemmin. Ihmettelen vaan, miksei Kimi olisi koittanut parissa rallissa jo kauden 2008 lopussa, kun oma kausi oli jo mennyt mönkään. Jos kerta sopimus mahdollisti rallin ajamisen.
 
Viimeksi muokattu:

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Nämä edellissivun FW08:n post-viktoriaaniset halut oli kyllä ihan huippua luettavaa.:D

Sen enempää off-topicciin menemättä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Hesari kirjoitti testistä näin. Ei ihme, että räikkösskuupit tulee TS:lle ensimmäisenä, kun objektivisuus on noin horjunut:eek:

HS - Urheilu - 26.2.2008

FORMULA 1
Schumacher sparrasi Räikköstä Barcelonassa
JUHA PÄÄTALO
Barcelona. Barcelonan radalla elettiin maanantaina harvinaisia hetkiä, kun Ferrarin hallitseva maailmanmestari Kimi Räikkönen testasi päivän yhdessä Ferrarin entisen maailmanmestarin Michael Schumacherin kanssa.
...
Ferrarin uusi aerodynamiikkapaketti oli maanantaina vain Räikkösen autossa. "Valitettavasti näitä paketteja on valmiina vain yksi", Schumacher sanoi.
Uudella aerodynamiikalla saksalainen olisi ollut nopeampi, mikä luonnollisesti kismitti mies
tä.

Sori, että vielä jatkan tätä, mutta laitetaan nyt vielä Heikki Kullan silloinen artikkeli tuosta testipäivästä vertailun vuoksi. Hän mainitsee kyllä, että Kimillä on uusi aeropaketti, mutta ei puhu Schumin aeropaketista mitään. Kyllä tuo tieto olisi ollut hyvä mainita.(Artikkeli oli tuolla omassa ko. testiä koskevassa ketjussa).



Schumin ajat punainen vaate Kimille
Turun Sanomat, Barcelona

HEIKKI KULTA

Ensimmäisen kerran F1-historiassa maanantaina Barcelonassa saman tallin autoja testasivat samaan aikaan yhteensä kahdeksan maailmanmestaruutta saavuttaneet kaksi maailmanmestaria.

Michael Schumacher toi uutta virtaa ja jännitettä Ferrarin testipilttuuseen, kun kokeili maanantaina ensimmäisen kerran tämän vuoden uutta F2008-autoa.

Työ- ja kilpakaverina oli ensimmäisen kerran Kimi Räikkönen.

Tihkusateisena alkanut päivä huipentui iltapäivällä kuivuneella radalla, kun maailmanmestarit ottivat mittaa toisistaan.

Schumacher oli kaksi kymmenystä Räikkösen edellä, kun suomalaispilotti otti uudet renkaat ja lähti viimeiseen iskuun. Kimi vetäisi nopeimman ajan kahdella ensimmäisellä sektorilla, kunnes joutui juuri Schumacherin hidastamaksi lopussa.

Räikkönen raapi väkisin kymmenyksen Schumacherin ajan edelle, mutta menetti sektorilla 0,3 sekuntia, mikä verotti Kimiltä päivän kärkiajan.

Päivän teema Ferrarin varikkopilttuussa ei ollut se, että Räikkönen ja Schumacher olisivat tuijottaneet toistensa datatietoja, vaan fakta oli se, että maailmanmestarien huomio oli toinen toistensa kierrosajoissa.

Talven viimeisen ja tärkeimmän yhteistestin avauspäivän veivät nimiinsä Lewis Hamilton ja McLaren ajalla 1.22,76.

Räikkönen ajoi nyt ensimmäisen kerran avauskisoja varten viimeistellyllä Ferrarin uudella aeropaketilla. Suomalaistähti oli tyytyväinen uusimpaan edistysaskeleeseen, joskin vertailu oli hankalaa olosuhteiden vuoksi.

Räikkönen ajoi nyt tämän vuoden Ferraria ensimmäisen kerran Barcelonassa, missä nopeat mutkat ovat luonteeltaan toisentyyppisiä kuin vaikkapa Bahrainissa. Siellä Ferrarilla oli hyvä testijakso pari viikkoa sitten.

Barcelonassa rata oli maanataiaamuna märkä ja kostea myös pitkälle iltapäivään.

Schumacherin apu kehitystyössä ei suuria merkitse Räikköselle.

Viime vuonna Kimi joutui kehittämään Schumacherille rakennettua autoa. Nyt auto on tehty enemmän hänelle ja tietysti jokainen kuljettaja mieluiten kehittää juuri itselleen rakennettua autoa.

Julkaistu 26.2.2008 2:44:01
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Jäämies täytyy olla jos "mepalle" antaa pusun...



Ei kyllä onnaisi ihan pienessä tuubassa. Muutaman ryssän kaipaisi pohjiksi...

:yuck:

Jäämies mikä jäämies :D
 

Aksu

Well-known member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
147
Vieläki ottaa päähän toi kimin kohtelu! heti ku massa loukkaantu ja kaikki ne perseet meni sinne, niin nähtiin kuka on kuka! ois pitäny olla dott, niin ei ois hypitty silmille alunperinkään! pitää olla sokee jos tätä ei nää. Ferrari ansaitsee kaiken paskan helposti! vitun amatöörit!
 

vilzu88

Well-known member
Liittynyt
15.12.2009
Viestit
51
Vieläki ottaa päähän toi kimin kohtelu! heti ku massa loukkaantu ja kaikki ne perseet meni sinne, niin nähtiin kuka on kuka! ois pitäny olla dott, niin ei ois hypitty silmille alunperinkään! pitää olla sokee jos tätä ei nää. Ferrari ansaitsee kaiken paskan helposti! vitun amatöörit!
Jaahas sitä on tultu uuden vuoden riennoolta ku noin häjysti pistetään.:alppu:
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Jaahas sitä on tultu uuden vuoden riennoolta ku noin häjysti pistetään.:alppu:
Ja jos Kimin päähän olis tuo kuuluisa jousi lentänyt, niin siitäkin olisi päästy syyttämään.

Il orgasmo : "Kimi ajoi suoraan jouseen (suorastaan ohjasi kypäränsä sitä kohti). Kimi pilasi näin Ferrarin mestaruusjuhlat."
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
2. Kuinka monta pistettä (muistakaa uusi laskusysteemi) Rubens Barrichello voittaa Williamsilla?

A) Nolla

B) Vähemmän kuin 10.

C) Enemmän kuin 25

D) Enemmän kuin 100
10-24? :doubtful:

Eihän tämä tietenkään (tai ainakaan luultavasti) Nicolen moka/vika ole.
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
10-24? :doubtful:

Eihän tämä tietenkään (tai ainakaan luultavasti) Nicolen moka/vika ole.
Eihän Nicole edes tiedä miltä mokaaminen tuntuu


Mutta vakavasti puhuen Nick, niin ne numerot meni, tarkistin ne vielä kahteen kertaan että menivät varmasti oikein :ahem:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös