Heh, Sonera

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Kuukaudella siirty kun kestoetusoppari loppuu 20. elokuuta. No sen kituutan vielä. Sanoi muuten myyjä, että oot sitten tarkkana että irtisanomisen ja sen kanssa että kestoetu ei jatku. Sonerallahan on tapa vissiin, että tulee tekstiviesti ja jos ei erikseen peru niin kestoetusopimus jatkuu. Saa nähdä kuinka monimutkainen proseduuri se sitten onkaan.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kysyin vaan, miksette soittaneet silloin, kun vielä olin teidän asiakas???:doubtful: Miksi etuja ei tarjota asiakkaille, kun vasta sitten kun vaihtaa lafkaa?:nope:
Näinhän se on ollut pitkään. Kaikilla muilla aloilla saat etuja ja sua "palkitaan" kun olet pitkään asiakkaana mutta kännykkäpuolella vain ja ainoastaan edut huononee ja sun päälle paskotaan. Vanhoilla asiakkuuksilla ei mitään merkitystä. Vain uudet asiakkuudet merkkaa, toki ne tuo myös kulujakin hemmetisti firmalle.
Yhteen väliin taisi tilanne olla että jos viitsit koko ajan puljata eri operaattoreiden välillä niin suurinpiirtein kesämökkiä pykäsivät jo pystyyn.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kuukaudella siirty kun kestoetusoppari loppuu 20. elokuuta. No sen kituutan vielä. Sanoi muuten myyjä, että oot sitten tarkkana että irtisanomisen ja sen kanssa että kestoetu ei jatku. Sonerallahan on tapa vissiin, että tulee tekstiviesti ja jos ei erikseen peru niin kestoetusopimus jatkuu. Saa nähdä kuinka monimutkainen proseduuri se sitten onkaan.
26.10.2009 näköjään päättyy mun kestoetusopimus.. jospa mäkin siihen asti sinnittelen.. täytyy laittaa kännykän kalenteriin muistutus irtisanoa se kestoetu.. Onneksi tuon kaiken voi tehdä nettisivujen kautta.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Hiljattain oli uutisena operaattoreiden jonotusajoista juttu. Elisa ja Saunalahti olivat ihan omassa luokassaan, surkeimpia siis. Jos hinnat ovat vähänkään samaa luokkaa niin kyllä painoarvoa taitaa pitää lisätä noiden odotusaikojen suhteen.

Itselläni tosin on ollut varsin vähän tarvetta ottaa yhteyksiä mutta kertahan se on ensimmäinenkin sitten joskus. Soneralta on nyt useamman kerran otettu yhteyttä jonkin ihan ok:n tarjouksen (yritysasiakkaille) merkeissä. Nykyinen liittymä on Elisalle ja en suoraan sanottuna muista että oliko se määräaikainen juttu. Soneran tarjous alkoi kiinnostamaan mutta ei olisi oikein aikaa eikä kiinnostustakaan silti ryhtyä tutkailemaan että mahtaisiko liittymänvaihto onnistua.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
tuo numeronsiirto toiselle operaattorille on kyllä semmonen perkele toimenpiteenä. helpottais paljon jos asiakasneuvojille koulutettais vaikka kilpailijoiden tyypillisimmät määräaikaissopparityypit, niin voisivat kysellä jo tilausvaiheessa läpi ettei tarttis sit jälkeenpäin ihmetellä että oho eipäs onnistukaan.

varsinkin nykyään, kun tuntuu ettei toistaiseksi-sopimuksia taida enää mistään saadakaan.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Niin siis on sanomattakin selvää että se mistä purnasin vuosi sitten on edelleen samassa tilanteessa. Eli olemme asuneet 6,5vuotta kämpässämme ja Sonera ainoana palvelutarjoana kaapelipuolella ei ole saanut hommaa pelaamaan. Yhteydet pätkii ja on poikki säännöllisesti. Valittamisellakaan ei ole ollut mitään merkitystä. vastaus on: ei me vaan saada sillä alueella yhteyksiä pelaamaan.

Hävetkää saatanan urpot!
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Niin siis on sanomattakin selvää että se mistä purnasin vuosi sitten on edelleen samassa tilanteessa. Eli olemme asuneet 6,5vuotta kämpässämme ja Sonera ainoana palvelutarjoana kaapelipuolella ei ole saanut hommaa pelaamaan. Yhteydet pätkii ja on poikki säännöllisesti. Valittamisellakaan ei ole ollut mitään merkitystä. vastaus on: ei me vaan saada sillä alueella yhteyksiä pelaamaan.

Hävetkää saatanan urpot!
Onneks toimii hyvin ainoa yhteys eli SONERA! :ahem:
 

jupasierra

Member
Liittynyt
14.5.2009
Viestit
11
Yksi juttu sonera-helvetin ajoilta.

Kerran soi puhelin johon vastasin: -Juha. Hetken hiljaisuuden jälkeen miesääni tervehti, ja kysyi olisiko sinulla hetki aikaa vastata muutamaan kysymykseen. Vastasin että -joo, ja seuraavaksi kysyttiin: -minkä ikäinen olette ? Vastasin että: -kohta viiskymppiä tulee mittariin. Taas kysyttiin: -minkä ikäinen olette ? Kysymys toistui niin kauan kuin vastasin samalla tavalla... Löin luurin kiinni, ja soitin asiakaspalveluun. -jos meinaatte kysellä jotain, pistäkää edes joku henkilö soittamaan ! Aluksi asiakaspalvelussa ei oltu tietävinään mitään asiasta, mutta myönnettiin hetken kuluttua sen olevan nauhan. T:Entinen soneristi
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Noista kyselyistä. Multa on kysytty ehkä noin 40 kertaa soittaessani asiakaspalveluun että tiedättekö että jos vika on teissä niin veloitamme asentajan käynnistä 80€. kerran kun poltin käämit (taas) ja kerroin että tässä tapauksessa ette muuten veloita niin he sanoivat että heidän on pakko kysyä se aina. Taitaa tulla joka kerralla myös että oletteko käyneet mittaamassa modeemin ym. Pointti puhelussa on joka tapauksessa että vika ei voi olla Sonerassa.
Ihan sama juttu oli kun tappelin puoli vuotta kun MTV3 plus kanavat pätki. Kyllä se vika vaan sieltä päästä löytyi.:yuck:
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Noista kyselyistä. Multa on kysytty ehkä noin 40 kertaa soittaessani asiakaspalveluun että tiedättekö että jos vika on teissä niin veloitamme asentajan käynnistä 80€. kerran kun poltin käämit (taas) ja kerroin että tässä tapauksessa ette muuten veloita niin he sanoivat että heidän on pakko kysyä se aina. Taitaa tulla joka kerralla myös että oletteko käyneet mittaamassa modeemin ym. Pointti puhelussa on joka tapauksessa että vika ei voi olla Sonerassa.
Ihan sama juttu oli kun tappelin puoli vuotta kun MTV3 plus kanavat pätki. Kyllä se vika vaan sieltä päästä löytyi.:yuck:
Entisessä asunnossa oli outoja ongelmia Soneran kanssa ja ikinä ei vika muka ollut niissä. Kerran väittivät jopa, että liian pitkä kaapeli on. :eek:
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Minulle kaupattiin kytkyliittymää, ja huvittavaa oli kun myyjä maalasi sen onnettoman jutun, että ainoastaan Soneran liittymällä (ja ilmeisesti vain sillä nimenomaisella liittymällä?) voi soittaa kyseisellä puhelimella, sellaiseen muotoon, että "laitettais vielä sellainen TURVA, että jos puhelin varastetaan tms, niin ei kukaan voi vaihtaa omaa korttiaan siihen" Onhan se toki noinkin, mutta... :D

Itse olen ollut dna:n asiakas noin 3 vuotta, sitä ennen Elisan (radiolinja) ja sauniksen, mutta dna:lla olen ollut kovin tyytyväinen.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kerran väittivät jopa, että liian pitkä kaapeli on. :eek:
Olisit kysynyt, että Soneran mielestäkö asuntoonne tulleen datapiuhan pitänyt siis loppua siihen pihalle, jotta ei olisi ollut liian pitkä?
Että jos käydään vesurilla pätkimässä liiat pois, niin sittenkö jaksaa bitti kölkkästä reippaasti koneelle asti?
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13764
Anoppi kanssa tympääntyi Soneraan, ja sieltä soittelivat että millaines tarjous kilpailijalta sitten tuli... Suora vastaus: "Ei kuulu teille!"

Viime vuonna kanssa eräältä operaattorilta soitettiin ja koitettiin tyrkyttää liittymää ja sanoin etten vaan jaksa vaihtaa kun nykyinen toimii hyvin, eikä kiinnosta muutaman euron mahdollinen säästö vuodessa. Kovin koitti syyllistää "No jos ei kiinnosta säästää blablablaa..."
Heti seuraavan päivän lehdessä olikin operaattorien vikapalvelujonotusaikoja, ja tämä kyseinen operaattori "komeili" kärjessä. Oli siis juttu siitä kun operaattorit trendin mukaan laittavat palvelunumeronsa maksullisiksi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
DNA meinaa ruveta pörssiyhtiöksi. Kyllä sitä sitten "palvelu" saadaan samalle tasolle:alppu:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Hiljattain oli uutisena operaattoreiden jonotusajoista juttu. Elisa ja Saunalahti olivat ihan omassa luokassaan, surkeimpia siis. Jos hinnat ovat vähänkään samaa luokkaa niin kyllä painoarvoa taitaa pitää lisätä noiden odotusaikojen suhteen.
Nykyinen liittymä tulee mulle Sauniksella noin 300 euroa vuodessa halvemmaksi Soneralaiseeni verrattuna. Ja vaikka Sauniksen jonotusajat olisivat pidempiä kuin Soneralla (onko edes mahdollista?!?) niin ei sinne vuodessa niin montaa kertaa tule tarvista soittaa ettenkö kyllin hyville tuntiliksoille Sauniksen jonossa pääsisi.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Sain juuri Saunalahdelta kahteen kertaan viestin:

"Hyvä Saunalahden asiakas, tilauksenne on edelleen käsittelyssä. Tilauksenne etenemistä voitte seurata oma.saunalahti.fi-hallintasivuilta. Saunalahti"

Tietääkseni en ole heidän asiakkaansa enkä varsinkaan ole tilannut mitään... :doubtful:
 
Ylös