Valencia, Grand Prix of Europe 22-24.8

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Kovin tulee mieleen 80-luvun jenkkilän katuradat tästä viritelmästä. Varsin tylsän näköistä betoniränniä ja hirvittävän korkeat turva-aidat. Pari mäkeä ei kyllä olisi pahitteeksi, mutta jos tuolla saa edes jonkinlaista kisaa aikaan, niin mikäs siinä.
Jenkeissä ollaan aina osattu tehdä katuradoilla kunnon kilpailua, ks. entinen Champ Car. Ja tähän samaan voidaankin vielä huomauttaa että eihän se iltaformulakisa mikään uusi keksintö ole, CARTissa ollaan harrasteltu tätä monia vuosia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Ymmärtääkseni superpehmeä ja pehmeä.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Mitenköhän millintarkat mallit tiimeillä on tämmöisistä aivan uusista radoista?
Mitä tarkempi sen parempi tietysti jotta voi simulaattorissa pyöritellä perussäädöt lähelle oikeaa.
En tiedä miten paljon tietylle radalle suunniteltuja osia autoista löytyy mutta niidenkin suunnittelussa luulisi olevan merkittävä apu tarkasta informaatiosta.
 
Viimeksi muokattu:

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Mitenköhän millintarkat mallit tiimeillä on tämmöisistä aivan uusista radoista?
Mitä tarkempi sen parempi tietysti jotta voi simulaattorissa pyöritellä perussäädöt lähelle oikeaa.
En tiedä miten paljon tietylle radalle suunniteltuja osia autoista löytyy mutta niidenkin suunnittelussa luulisi olevan merkittävä apu tarkasta informaatiosta.
nörtit ovat varmasti jo ohjelmoineet LH:lle radan mäkin simuun. ties vaikka hän vielä tälläkin hetkellä yksikseen kurvailee valencian satamakatuja wokingissa:rolleyes:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
nörtit ovat varmasti jo ohjelmoineet LH:lle radan mäkin simuun. ties vaikka hän vielä tälläkin hetkellä yksikseen kurvailee valencian satamakatuja wokingissa:rolleyes:
McLaren on valmistautunut kisaviikonloppuun niin hyvin kuin on mahdollista. Haastattelun lopussa. Alussa Whitmarsh lupaa Heikille vielä yhden voiton tällä kaudella..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
McLaren on valmistautunut kisaviikonloppuun niin hyvin kuin on mahdollista. Haastattelun lopussa.
Jep, kotiläksyjä on tehty, radalla käyty tutkimassa asfaltinkoostumus ja kanttareet. Videoita on tapitettu urakalla ohituspaikkojen löytämiseksi...

Ja varmasti muutakin kokoajan tehdään. Perjantain harjoituksiin tulee joitain uusia osia...
 

PohjoisenPike

Nappula
Liittynyt
15.12.2007
Viestit
1258
Sijainti
JJ:n pelaamo
Olen rFactorissa ajanut muutaman kierroksen tätä rataa. Muistuttaa minusta aika paljon Long Beachia tai Detroittia. Tulee jännä kisa!
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Onkos F1-kisassakin nuo radanvarret tuollaista betoniränniä? Ainakin sadekelillä taitaa mennä melkoiseksi sotkuksi kisa jos noin on. Autojen ja romujen poisto taitaa olla melko hidasta tuollaisesta rännistä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onkos F1-kisassakin nuo radanvarret tuollaista betoniränniä? Ainakin sadekelillä taitaa mennä melkoiseksi sotkuksi kisa jos noin on. Autojen ja romujen poisto taitaa olla melko hidasta tuollaisesta rännistä.
Betoniränni on ja pysyy. Ainoastaan viimeistä mutkaa edeltävän loivan oikean mutkan sisäpuolen muuri on hieman kyseenalainen ratkaisu. Itse siirtäisin sisämuuria kauemmas radasta, mikäli mahdollista. Mutka muistuttaa nyt hieman Monacon vanhaa Ste Devotea joka tunnetusti aiheutti ongelmia. Nyt ongelmana on vielä se, että tuohon mutkaan ajetaan melkein lappu lattiassa, joten pieni virhe saa aikaan melkoisen flipperiefektin.

Joitain hienosäätöjä rengaspinojen määrän ja sijoittelun ym. kanssa saatetaan myös tehdä ennen GP-viikonloppua tehtävässä turvatarkastuksessa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onkos F1-kisassakin nuo radanvarret tuollaista betoniränniä? Ainakin sadekelillä taitaa mennä melkoiseksi sotkuksi kisa jos noin on. Autojen ja romujen poisto taitaa olla melko hidasta tuollaisesta rännistä.
Rännejähän katuradat väistämättä ovat. FIA vaatii autojen ulosvientiaukkoja tietyin välimatkoin, joten kai niitä on Valenciaankin tehty. Tosin olennaisempaa katuränneissä taitaa olla se, kuinka tiheään radan varteen on sijoitettu nostureita.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1342
Tosin olennaisempaa katuränneissä taitaa olla se, kuinka tiheään radan varteen on sijoitettu nostureita.
Tilaa tuolla ainakin on. Mitä ankeuteen tulee, niin eiköhän tuota betonia maalata ja muutakin väliaikaista tilpehööriä lisätä formuloihin. Keskenhän tuo rata vielä on, vaikkakin jo kisakunnossa.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Tilaa tuolla ainakin on. Mitä ankeuteen tulee, niin eiköhän tuota betonia maalata ja muutakin väliaikaista tilpehööriä lisätä formuloihin. Keskenhän tuo rata vielä on, vaikkakin jo kisakunnossa.
Toivotaan, ettei näytä noin synkältä, kuin noissa muiden luokkien kisoissa.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Tuli kyllä todella paljon jotkut jenkkikaturadat mieleen. Tietenkin tässä pitää ottaa huomioon, ettei euroopassa loppuenlopuksi ainakaan formula ratoina ole paljoa katuratoja ja se monacokin on vähän oma lukunsa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuli kyllä todella paljon jotkut jenkkikaturadat mieleen. Tietenkin tässä pitää ottaa huomioon, ettei euroopassa loppuenlopuksi ainakaan formula ratoina ole paljoa katuratoja ja se monacokin on vähän oma lukunsa.
Formula 3:lla ja sitä pienemmillä luokilla kyllä ajetaan mm. Paussa ja Norisringillä. Ja tänä vuonna myös Bukarestissa (ainakin Wikipedian mukaan).
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Formula 3:lla ja sitä pienemmillä luokilla kyllä ajetaan mm. Paussa ja Norisringillä. Ja tänä vuonna myös Bukarestissa (ainakin Wikipedian mukaan).
Pau on kyllä aivan järkyttävä ränni. :D:D :alppu:
 

Crisse

Active member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
33
Betoniränni on ja pysyy. Ainoastaan viimeistä mutkaa edeltävän loivan oikean mutkan sisäpuolen muuri on hieman kyseenalainen ratkaisu. Itse siirtäisin sisämuuria kauemmas radasta, mikäli mahdollista. Mutka muistuttaa nyt hieman Monacon vanhaa Ste Devotea joka tunnetusti aiheutti ongelmia. Nyt ongelmana on vielä se, että tuohon mutkaan ajetaan melkein lappu lattiassa, joten pieni virhe saa aikaan melkoisen flipperiefektin.

Joitain hienosäätöjä rengaspinojen määrän ja sijoittelun ym. kanssa saatetaan myös tehdä ennen GP-viikonloppua tehtävässä turvatarkastuksessa.
Minkäköhänlaista tuolla olis vesikelillä, muistakaa Spa 1998. Ja nykyisen turva-autosäännön takia voittajahan arvotaan turva-auton saapuessa radalle.:D
 
Ylös