Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Maikkarin lehdistökatsauksesta:

"Alonso kuin varjo itsestään"

Italialaismedia keskittyi puimaan Ferrarin surkeata kilpailua. Fernando Alonso joutui lehdistön hampaisiin pahemmin kuin kertaakaan Ferrari-urallaan tätä ennen.

- Ferrarilta katastrofi Silverstonen radalla. Espanjalainen epäonnistui lähdössä ja vajosi 14. sijalle virheiden, rangaistuksen ja epäonnen seurauksena, Il Tempo kirjoitti.

Roomalaislehden mielestä Alonsoa on vaikea tunnistaa samaksi kuljettajaksi, joka voitti Renault-tallissa kaksi maailmanmestaruutta.

- Olipa kerran tuplamestari, aggressiivinen, sisukas, röyhkeä ja ovela kuljettaja, jonka maailmanmestaruudet 2005 ja 2006 saivat keisari Schumacherin ripustamaan kypäränsä naulaan. Nyt tämä kuljettaja, Fernando Alonso, näyttää 28 vuoden iässä olevan kuin varjo itsestään.

- Neljästoista sija - ennen tallitoveri Felipe Massaa, joka onnistui tälläkin kertaa pärjäämään vielä huonommin - oli seurausta surkeasta kilpailusta ja virheiden sarjasta, jollaista ei voi odottaa 25 miljoonan euron vuosipalkkaa nauttivalta kuljettajalta, Il Tempo tuomitsi.

Vastoinkäymisiä täynnä ollut kilpailu oli La Stampa -päivälehden mielestä täysi katastrofi Alonsolta.

- Hän mokasi lähdön. Osui tallitoveriinsa ja puhkaisi tämän autosta renkaan. Ohitti kilpakumppanin sääntöjenvastaisella tavalla eikä luovuttanut sijoitustaan takaisin. Katkaisi radioyhteyden insinööreihinsä, koska nämä antoivat hänelle hyödytöntä tietoa. Päätyi 14:nnelle sijalle autolla, jonka vauhti olisi riittänyt palkintopallille. Fernando Alonso onnistui tekemään kaiken tämän yhdessä kilpailussa. Hän sai toki huonoja ohjeita varikkomuurilta ja oli huono-onninen, mutta myös uskomattoman huolimaton.

- Kauden alussa näytti siltä, että hän johdattaisi tallia eteenpäin ja palauttaisi Ferrarin voittojen tielle sapattivuoden 2009 jälkeen. Nyt Ferrari on vajonnut keskinkertaisuuteen, ykköskuljettajastaan lähtien.

Il Giornalen mielestä Ferrarille langetettiin jälleen kyseenalainen rangaistus tilanteesta, jossa Alonso oikaisi ohittaessaan Robert Kubican.

- Mutta myös Alonson suoritus huolestuttaa: hän mokasi lähdön, osui Massaan ja aiheutti uusimman riidan oikaistessaan shikaanin.

"Alonso, dove sei?"

Tv-yhtiö Mediasetin verkkosivujen otsikossa ihmeteltiin, missä on se Alonso, jota Ferrari odotti pelastajakseen.

- Fernandon suoritukset ensimmäisen Ferrari-kauden alkupuoliskolla nostavat ilmaan kysymyksiä ja ovat saaneet hämilleen hänen vakuuttuneimmatkin tukijansa: liikaa virheitä, epävarmuutta ja epäröintiä.

- Alonson vauhti on ollut vakuuttavaa, mutta ongelmana on se, että hän onnistuu jatkuvasti saamaan itsensä tilanteeseen, jossa kaikki työ valuu hukkaan,

- Nyt epäillään, että ongelma liittyy ehkä Ferrarin ykköskuljettajan aseman tuomiin paineisiin.

Espanjalainen AS-urheilulehti yritti puolustella suosikkipoikaansa, jonka saamaa rangaistusta lehti piti "enemmän kuin kyseenalaisena". Alonson kilpailu meni lopullisesti pilalle, kun turva-auto tuli radalle juuri pahimpaan mahdolliseen aikaan. hänen kannaltaan.

- Sattuma toi Maranellossa mieleen pahan aavistuksen siitä, että tämä saattoi olla revanssi italialaistallin nostattamalle myrskylle Valencian kilpailun jälkeen, AS viittasi Ferrarin esittämään kritiikkiin tuomaristoa kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jahas, vihdoinkin makaroonien sanainen arkku aukesi. Enää ei Alonso tai Massa saa kymppejä vain naamailemalla varikolla ja kävelemällä turvatarkastuksista läpi.

Ferrarikuskit tekevät itsestään narrin kisasta toiseen, oli syytä itsessä tai ei.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Taitaa tulla aika helvetillinen loppukausi Fernandolle. Vielä pari kisaa poskelteen, niin makaroonit hyökkää armotta päälle ja paineet sen kun kasaantuu vaan entisestään Alonson pääkopassa.
 

Ommk

Active member
Liittynyt
12.7.2010
Viestit
41
Herää kysymys, että kestääkö Alonson pää ja uskaltaa kattoa peiliin vai alkaako syyttämään muita(tallia, FIAa...) siitä, että ei pärjää.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eniten tässä huvittaa, että tämä on joillekin yllätys. Sekä se, että Alonsomanian ylläpito käy niin vaimeaksi. Niin - Montezemolo, mitkä olivatkaan syyt kuskinvaihtoon ja kolminkertaisiin kuskipalkkoihin.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ferrari-leiri kätki kiukkuaan

Turun Sanomat 12.7 2010 21:34:15

Ei käy kateeksi Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicalin asemaa. Kovissa paineissa viime kauden MM-limbon jälkeen pitäisi ehdottomasti tehdä tulosta, mutta huonoa kesäkuuta näyttää seuraavan vielä huonompi heinäkuu.

Domenicalilla on alaisina kaksi helposti kuohahtavan latinotempperamentin omaavaa kuljettajaa, mikä aiheuttaa vain lisäpaineita pitää kummatkin hiljaisina ruodussa.

– Lopeta, ärjäisi Fernando Alonso sunnuntain kisan loppuvaiheissa radioitse kilpainsinöörilleen Andrea Stellalle, kun tämä infosi eroja edellä ajaviin autoihin.

Espanjalainen selvitti tyynnyttyään, ettei tarvinnut tietoja, kun ajoi jonossa ja näki itsekin, mitkä erot olivat.

Kuumana Alonso kävi kisatuomaristolta saamastaan varikkorangaistuksesta, joka tuli Robert Kubican ohittamisesta oikaisemalla mutkassa. Yleensä sellaisen jälkeen hyötynyt kuljettaja tarjoaa heti paikan takaisin – mutta ei Alonso.

Valenciassa Alonso murisi tuomareille, jotka eivät puuttuneet Lewis Hamiltonin turva-auton ohittamiseen riittävän ripeästi ja eivät hänen mielestään rankaisseetkaan riittävän ankarasti.

Tällä erää Alonso piti suunsa supussa, ettei tölväissyt tuomaristoa, johon kuskiedustajana kuului nyt Nigel Mansell.

Hyväksytkö rangaistuksesi?

– Ei ole minun tehtäväni tehdä tällaisia päätöksiä. Minä ajan autoa. Minun täytyy vaan hyväksyä päätökset ja pyrkiä parempaan seuraavalla kerralla.

Teitkö rikkeen?

– En rikkonut sääntöjä. Mitä minun olisi pitänyt tehdä siinä tilanteessa? Olisiko pitänyt haihtua ilmaan tai muuttua näkymättömäksi tai ajaa ulos, kuten tein. Jos siinä ruohon sijasta olisi ollut sementtimuuri, olisin ajanut päin sitä ja rangaistus olisikin annettu Kubicalle, Alonso tokaisi.

Eikö tullut ajatusta päästää Kubica takaisin edellesi?

– Ei tullut. Kuten sanoin, en voinut tehdä muutakaan siinä tilanteessa ja kun sitten sanottiin, että pitää antaa paikka takaisin, Kubica oli jo keskeyttänyt kisan.

Kuka sitten teki virheen?

– On muiden tehtävä tulkita se asia. Tämä oli vain epäonnekkaiden sattumusten summa, joka alkoi huonosta startista ja huipentui turva-auton tulemiseen radalle. Ilman sitä olisin menettänyt vain kaksi paikkaa, nyt menetin saman tien 12 sijaa, Alonso summaili.

Massa murjotti
rengasrikkoaan
Ensimmäisellä kierroksella Alonso törmäili huonon lähtönsä jälkeen tallikaveri Felipe Massan kanssa niin, että puhkaisi brasilialaisen takarenkaan ja torpedoi tämän kisan upoksiin heti kättelyssä.
Massa teki kaikkensa, että olisi peitellyt kiukkunsa niin italiaksi, englanniksi kuin portugaliksikin.

– Fernandolla oli huono startti ja pääsin heti lähelle. Kolmannessa kurvissa hän taisteli jonkun toisen kanssa, ajautui pois ajolinjalta oikealle, jolloin vedin rinnalle ja tönäisimme vähän toisiamme. Ohitin Fernandon, mutta hän ei luovuttanut paikkaa ja osui viidennessä mutkassa etusiivellä takarenkaaseeni. Pitoni katosi ja jouduin hiipimään varikolle. Kisani meni siihen.

– En tehnyt virhettä, kun ohitin hänet ja tilaa oli meille molemmille, Massa korosti.

Alonso tyytyi toteamaan, että hän törmäili ensimmäisissä mutkissa vähän kaikkien kanssa. Kaikesta huolimatta hän tuntee F10-auton olevan kilpailukykyinen ja kun siihen saadaan Hockenheimiin Red Bullin tyyliin tehty pakopohja, Alonso uskoo yhä ajavansa mestaruudesta.

Turun Sanomat, Silverstone

HEIKKI KULTA
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mitä jos vastaava tilanne olisi sattunut Monacossa? Tuskin Alhonso olisi siellä ajanut suoraan (seinään). Jos Monacossa voi tuossa tilanteessa jarruttaa, niin miksi muualla ei? Koska muualla jarruttamattomuudesta voi hyötyä?
Mitä minun olisi pitänyt tehdä siinä tilanteessa? Olisiko pitänyt haihtua ilmaan tai muuttua näkymättömäksi tai ajaa ulos, kuten tein. Jos siinä ruohon sijasta olisi ollut sementtimuuri, olisin ajanut päin sitä ja rangaistus olisikin annettu Kubicalle, Alonso tokaisi.
Näemmä Alonso siis ajaisi mielummin seinään kuin jarruttaisi. Mielummin seinässä kuin väärässä, sanovat.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Huh huh.. Taas meinas mennä yrityksen IBM vaihtoon, ainakin näppiksen osalta.:D:D

Tää meidän kulmakarva alkaa olemaan jo niin huvittava tapaus että joutuu pelkästään sen takia seuraamaan fykkösiä (ja tietysti Vettelin takia). Mut juu vielä pari kisaa päin v#%"a ja voi alkaa olemaan nuppi aika kuumana. Mutta on se vaan erittäin mukava seurata kun alfonsolla alkaa kiehumaan yli. Eli tulee tämä jo mainittu tilanne, Italia syyttää kuskia ja Espanja autoa/tallia.

:alppu:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Latinot värkkää ennätyksiä:


Punainen aukko

Turun Sanomat 12.7 2010 21:31:33

Britannian GP-kolumni 12.7.

Mystinen musta aukko on joltinenkin käsite. F1-huipulla pähkäillään nyt punaista aukkoa, kun Ferrarin MM-taisto on toisen kerran peräkkäin menossa myttyyn.

MM-avauksessa Bahrainissa Fernando Alonso ja Felipe Massa hankkivat Ferrarille italialaismerkin 80.kaksoisvoiton MM-historiassa.

Sunnuntaina Silverstonessa Alonso ja Massa tekivät erilaista historiaa. Tallikaverukset ajoivat maaliin sijoilla 14 ja 15. Se on Ferrarin huonoin tulos silloin, kun molemmat autot ovat päässeet ruutulipulle.

Huonojen tulosten aiempi ennätys oli kahden vuoden takaa, kun ensimmäisessä Singaporen iltakisassa Massan sijoitus oli 13 ja Kimi Räikkösen 15.

Ferrari jäi Britannian GP:ssä ensimmäisen kerran tällä kaudella ilman pisteitä. Edellisen kerran näin kävi viime vuoden päätöskisassa Abu Dhabissa, kun Räikkönen päätti F1-aikansa 12.tilaan ja Giancarlo Fisichella 16.tilaan.

Ferrarilla jaksetaan valaa uskoa, että heillä on yhä voittaja-auto, mutta vaikeudet vain kasaantuvat, eikä tulosta tule.

Neljästä viime kisasta Ferrari on saanut yhteensä vain 29 pistettä, kun McLaren on ahnehtinut kasaan peräti 149, Red Bull 93 ja jopa Mercedes 48 pistettä. Samaan aikaan Renaultin Robert Kubica on yksinään koonnut 24 pistettä.

Malesian kisan jälkeen MM-sarjaa johtaneen Massan mestaruustoiveet ovat jo murskana ja Alonsokin on jo jäänyt 47 pistettä kärki-Hamiltonista. Tällä vauhdilla Ferrari-johto joutuu toisen kerran peräkkäin harkitsemaan satsaamista ensi vuoden kehitystyöhön jo loppukesästä.

Silverstone/Heikki Kulta
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Nimenomaan heillä on voittaja auto ja tälläistä tulosta tulee. Räikkönen viime vuoden romulla teki kovempaa tulosta. :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No onhan tuo nyt säälittävää selittää, että kisatilanteista ainoastaan tuomariston pitää olla kärryillä :rolleyes:

Jokainen kuski tietää, jos ohittaa oikaisemalla sijoitus annetaan takaisin.

Ja tuo Alonson marmatus on naurettavaa. Opettelis sitten perussäännöt tallinsa kanssa jossain F1-kuskisäännöt ajokoulussa.

Siis katsokaa niitä kisoja jos jää epäselväksi missä tilanteessa ja kuka tekee virheitä. Alonso tuuppi Massaa niin selkeästi myös Massan mainitsemassa viitosmutkassa, ettei mitään rajaa.

Kumma ku näille Webberille ja Alonsolle jostain löytyy sympatiaa? Briatoren kätyri suhareita, vailla minkään tason perustilanne älyä. Latino-Alonson jotenkin ymmärtää mutta Webber alkaa menemään tyhmyyksissään jo latinoveren kuohahtamisten tasolle. :yuck:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Lämminhenkisen latino-yhteistyön hedelmiä. Katselin tuossa BBC:n kisalähetyksen ja kisan jälkeisen forumin, ja sielläkin kiinnitettiin huomiota erityisesti Fernandon mielentilaan tällä hetkellä. Hemmo kimpaantuu pienistäkin asioista ja raivoaa milloin FIA:lle, milloin muille kuskeille. Neuvo Fernandolle oli, että jäitä hattuun ja rauhoitu.

Felipe oli tosiaan itkuisen oloinen BBC:n haastattelussa, mutta Fernando ei antanut haastattelua laisinkaan kun oli todennäköisesti pistämässä Ferrarin motorhomea remonttiin. On ne niin ihanan tunteellisia nuo latinomiehet.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Matikkaa

Alonson omiin virheisiinsä menettämät pinnat:

Australia: 6-13 (Pyörähdys startissa)
Kiina: 6-13 (Varaslähtö)
Monaco: 7-17 (Kolaroi harjoituksissa, ei päässyt aika-ajoon)
Silverstone: 12-18 (Pahasti epäonnistunut lähtö)

Mistä voi räknätä Alonson menettäneen vähintään 31, mutta jopa yli 60 pistettä omiin tunarointeihinsa. Silverstonen menetykset olivat toki osin tuomariston hitauden aiheuttamia, mutta toisaalta normaalilla lähdöllä Fernando ei olisi koskaan ollut Kubican takana. Tuo 61 pistettä on laskettu sen mukaan, että Alonsolla olisi periaatteessa ollut näissä kisoissa saumaa kolmeen voittoon ja yhteen kakkossijaan. Tämä on toki hieman utopistista, mutta Alonsolla kyllä oli täydet saumat voittotaisteluun niin Australiassa, Kiinassa kuin Monacossakin.

Sikäli Alonson palkkaamisen hyödyllisyys tai hyödyttömyys on vähän kaksiteräinen miekka, että väittäisin hänen saavan tämän vuoden Ferrarista irti noin vauhdin suhteen huomattavan paljon. Renkaita on edelleen vaikea saada toimintalämpöön, ja sitä Alonson ajotyyli kompensoi huomattavan paljon paremmin kuin Massan tai vaikkapa Kimin, johon Alonsoa täytynee tässä kohdin verrata. Kokonaan toinen asia on se, mitä asialle olisi mahdollista tehdä, jos molemmat kuljettajat olisivat rengaslämpöjen kanssa vaikeuksissa. Ongelmaa ei kuitenkaan osattu Kimin aikana ratkaista, joten vaikea uskoa, että vaikeudet nytkään mihinkään häviäisivät.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllä ne Kimin rengaslämpöongelmat olisi voitu hoitaa jos häneen olisi keskitytty niin kuin Alonsoon nyt. Ferrari nyt vain kokeili kuningasajatustaan palvella molempia kuskeja ja Schumi vielä Massan kummina joten Kimin ajotyyli ei oikein saanut tukea. Olihan Massan ja Schumin tyylit lähellä toisiaan ja talli ne hyvin sisäistänyt. Massa kun aikanaan opetteli herran tavoille.

Nyt talli palasi vanhaa tuttuun konsptiinsa: ykköskuski ja apumies.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Nimenomaan heillä on voittaja auto ja tälläistä tulosta tulee. Räikkönen viime vuoden romulla teki kovempaa tulosta. :D
Juuri näin.

Tämä on myös siguainesta: "Alonso tyytyi toteamaan, että hän törmäili ensimmäisissä mutkissa vähän kaikkien kanssa."
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Kyllä ne Kimin rengaslämpöongelmat olisi voitu hoitaa jos häneen olisi keskitytty niin kuin Alonsoon nyt. Ferrari nyt vain kokeili kuningasajatustaan palvella molempia kuskeja ja Schumi vielä Massan kummina joten Kimin ajotyyli ei oikein saanut tukea. Olihan Massan ja Schumin tyylit lähellä toisiaan ja talli ne hyvin sisäistänyt. Massa kun aikanaan opetteli herran tavoille.

Nyt talli palasi vanhaa tuttuun konsptiinsa: ykköskuski ja apumies.
Väheksyt selvästi kimin saavutusta kyseinä kautena. Ymmärtääkseni kyllä talli antoi suurempaa tukea Massalle, kun Massa suorastaan säkenöi suorituksissaan ja Kimi senkuin vajosi tuloslistassa eli ei kyennyt taistelemaan enää kunnolla voitoista. Kuitenkin tallin Massaa suosivasta tyylistä huolimatta Kimi onnistui paremmin kuin hyvin ja onnistui jopa saavuttavamaan MM pronssia ja suorittamaan hyvän loppukauden.

Ferrarin taito ja osaaminen on sitä luokkaa, että saatan jopa epäillä heidän kykyjään suorittaa renkaanlämpö ongelmat Kimin hyväksi. Kimihän oli heistä puhumaton, joka "ei" pystynyt antamaan kunnon palautetta auton kehityksessä. Naurettavaa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Väheksyt selvästi kimin saavutusta kyseinä kautena. .
nyt jompi kumpi ei ymmärrä toistaan, mutta minä olen kutakuinkin samaa mieltä kanssasi paitsi tässä minkä lainasin tähän kommentistasi. Kimi siis Todtin aikana tappeli mestaruuden ja kun talli keskittyi Massaan ( Schumi ja Monte sekä Alonso/Santander -kortti takanaan ), silloinkin Kimi teki kiitettävää työtä. Tottakai 08 Kimikin oli ihmeissään tallin touhuista kun tukea ei tullut ja jotkut olettivat hänen kyllästyneen. Uskon kyllä, että kyllästyikin hieman - mutta vain tallin tunarointiin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös