petrolhead
heh , petrolhead
Mihin tarkoitukseen rahaa pitäisi säästää? Talli kuluttaa joka tapauksessa joka pennin jonka tehtaalta ja sponsoreilta saa. FIA puhuu F1-kustannussäästöistä samaan aikaan kun julkistaa ensi kauden sääntömuutokset.. puhhuijaa.Hauki sanoi:Ajat muuttuvat ja F1:set sen mukana. Autojen vapaampi kehitys sopi paremmin sinne wanhaan hywään aicaan, jolloin tallien resurssit kehittää autoa olivat huomattavasti pienemmät, puhumattakaan sen aikaisesta teknologian tasosta. Myös tallien budjetit ovat alkaneet paisua kestämättömiksi, joten erilaiset rajoitukset ovat siltäkin osaa perusteltuja.
Vaihtoehdot eivät ole ainoastaan nykypelleily tai "let anything go". Itse en ole missään vaiheessa kannattanut tai muistaakseni ilmaissut kannattavani Formulaa jossa ajettaisiin "6 pyöräveto-maaefekti-aktiivijousitus"-vehkeillä. Itse vain haluaisin nähdä yhden sarjan jossa rakennetaan puhtaasti vauhtiautoja, ei eko-show-säästöbudjettivaunuja. Mielestäni sen pitisi olla F1.Hauki sanoi:Kärjistetysti sanottuna jos "rajoittamaton" kehitys sallittaisiin, päädyttäisiin lopulta tilanteeseen, jossa autot olisivat enemmänkin avaruusaluksia ja kuljettajakin olisi lopulta pelkkä rasite ja turvallisuusriski.
Kiitos että selvensit tämän minulleHauki sanoi:Säännöistä sen verran, että F1:sen, niin kuin minkä tahansa lajin säännöt ovat kaikki erittäinkin keinotekoisia. Sitäpaitsi koko sarjan nimihän (formula=kaava, säännöstö) jo viittaa siihen, että sarja on jo lähtökohtaisesti sääntöjen rajoittama.
Se mitä kaikki F1-autojen koneet polttavat vuodessa ei ole mitään verrattuna siihen mitä Suomen teillä poltetaan päivässä.Näennäisekologiasta samaa mieltä, turhaa kikkailua. Joko saastutetaan rehdisti tai sitten vetyä tai vaikka kamelinlantaa tankkiin.
KERS:stä vielä: Miksei KERSejä ym voisi kehittää johonkin vakioautosarjaan? Autonostajille voisi tämä viherhapatus mennä paremmin läpi jos olisi olemassa korkean profiilin koppiautosarja jossa siviilivehkeen näköiset kilpurit kiertävät Monzaa niin ekologisina että..
Viimeksi muokattu: