Aika kummallinen käsitys ylipäätään jos luulee että Böönillä on mitään tekemistä teknisten sääntöjen kanssa.Ohhoh, olin saanut käsityksen, että tämän typerän KERS:n takana on myös tuo sama pappa, mutta ei olekaan.
Mikäli Böönin vaikutusvalta otetaan huomioon, niin minusta on kyllä täysin oikeutettua ajatella että Berniellä olisi jotain tekemistä sääntömuutosten kanssa. Kummasti Bööni piti McLarenin sarjas, kyllä se keppana voi tehä mitä haluaa..Aika kummallinen käsitys ylipäätään jos luulee että Böönillä on mitään tekemistä teknisten sääntöjen kanssa.
Mutta teknisten sääntömuutosten ja niiden yksityiskohtien kanssa? Tuskin. Asiasta tulee ehkä väärä kuva kun Bööni-setä on julkisuudessa laukomassa mielipiteitään joka vitun asiasta. Onkin ehkä eräänlainen mielipidevaikuttaja - tai ainakin yrittää olla.Mikäli Böönin vaikutusvalta otetaan huomioon, niin minusta on kyllä täysin oikeutettua ajatella että Berniellä olisi jotain tekemistä sääntömuutosten kanssa.
Vakoilusaagan tuomio ei liittyne teknisiin sääntöihin.Kummasti Bööni piti McLarenin sarjas, kyllä se keppana voi tehä mitä haluaa..
Joo tästä olen aivan samaa mieltä. Ajattelin kyllä asian vielä kaupallisesta näkökulmasta, eli kaikki mikä helpottaa ohittamista (ja sekoittaa pakkaa) on Bernielle eduksi. Tämän takia ajattelin, että Bernie vois myös kannattaa KERS:iä. En tosiaan ajatellutkaan Bernien koskevankaan tekniseen puoleen..Mutta teknisten sääntömuutosten ja niiden yksityiskohtien kanssa? Tuskin.
kurkkaappa noita heikin auton kuvia mclaren-threadissa.taitaa kulua vielä pitkä tovi ennen kuin voidaan puhua F1 & vihreydestä samassa lauseessä.:nope:
joo peruun puheitani olihan siinä macissa vihreäänkinkurkkaappa noita heikin auton kuvia mclaren-threadissa.
Mikä ihme siinä on? Tähän liittyen, epäselvää saako siitä käyttää startissa. Jo aikaa sitten Ross Brawn höpisi jotain semmosta täällä, mutta tuo voi tarkottaa teknistä rajoitetta. Säännöistä parilla sanalla hakemalla en löytänyt mitään tätä selventävää kohtaa.Mitä ihmettä,KERSiä saa käyttää aika-ajossa? Ööö...jaahas.:doubtful:
Ei tai ei vielä. Le Mansin järjestäjän ACO:n LMP-säännöissä, jotka koskee myös samalla LMS- ja ALMS-sarjaa, vastaavantapaiset sallitaan tällä kaudella ikään kuin koemielessä mutta kunnolla ensi vuonna. Joitain eroja on F1-sääntöihin, mutta ne on aika tulkinnanvaraiset vielä.eikös kerssin kaltainen systeemi ole jo käytössä jossain toisessa auto sarjassa??
[ot]RC-autojen nopeudensäätimissä "KERSsit" on ollut käytössä jo varmaan 15 vuotta sitten. Rullatessa ja jarruttaessa moottorin tuottama virta käytettiin akun lataamiseen.[/ot]Hiukan OT
Harrastan RC lentokoneita ja siitä harjattomat sähkömoottorit ovat tuttuja.Miten saan sähkömoottorin toimimaan generaattorina?
Miten voin siis itse tehdä "kerssin" RC autoon?
Ite oon pyöritelly enempi polttomoottori vehkeitä, mutta nuista sähköpirsseistä (tänäpäivänä järkevämpi hankinta): Eikös moottori tai akku ole se tehoa rajoittava tekijä? Eli jos meinaa saada buustitehoa, niin sehän vaatii uuden moottorin ja kenties virtalähteen.. Itse en kyllä hoksaa miten muuten sen sais toimimaan, kun jarruista ei kuitenkaan saada mitään enerkiaa talteen nii että vois oikiasti käyttää mitään järkevää tapaa, kuten vauhtipyörä tms.. (eli uutena virtalähteenä jollekin uudelle moottorille tms..)Hiukan OT
Harrastan RC lentokoneita ja siitä harjattomat sähkömoottorit ovat tuttuja.Miten saan sähkömoottorin toimimaan generaattorina?
Miten voin siis itse tehdä "kerssin" RC autoon?