Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hohhoijaa. Uusi Silverstone ei vakuuttanut tämänpäiväisissä GT-kisoissa millään tavalla, ja asfalttiturva-alueilla vierailut lähinnä takaavat nopeamman ajolinjan mutkista ulos tultaessa :rolleyes: Kysymys: Mikä vanhassa layoutissa oli muka pielessä?
 
Viimeksi muokattu:

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Tilken ohella vastenmielisin vaihtoehto olisi ollut se Bahrainin sheikki, joka kehui olevansa moottoriurheilun suuri ystävä ja suunnitelleensa Sakhirin Mikki Hiiri -osuuden. Oksettava tapaus.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Hohhoijaa. Uusi Silverstone ei vakuuttanut tämänpäiväisissä GT-kisoissa millään tavalla, ja asfalttiturva-alueilla vierailut lähinnä takaavat nopeamman ajolinjan mutkista ulos tultaessa :rolleyes: Kysymys: Mikä vanhassa layoutissa oli muka pielessä?
Silverstone on tehnyt MotoGP:n kanssa sopimuksen ja ainakin tuo nyt poisjäävä alue on ainakin Abbeyn kohdalta liian vaarallinen. Samoinhan Woodcotessa turva-alue oli liian pieni.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Silverstone on tehnyt MotoGP:n kanssa sopimuksen ja ainakin tuo nyt poisjäävä alue on ainakin Abbeyn kohdalta liian vaarallinen. Samoinhan Woodcotessa turva-alue oli liian pieni.
Niin, mutta ei se sitä tarkoita että kaikkien muidenkin luokkien olisi aivan pakko ottaa sama layout käyttöön (etenkin kun vanha profiili on edelleen olemassa).
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
(etenkin kun vanha profiili on edelleen olemassa).
Miksi Hockenheimin vanhan osuuden tilalle istutettiin metsää? Kyllä sitä varmasti olisi vielä joissain kilpailuissa voinut käyttää.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Miksi Hockenheimin vanhan osuuden tilalle istutettiin metsää? Kyllä sitä varmasti olisi vielä joissain kilpailuissa voinut käyttää.
Joku luontohihhulijuttu tähän muistaakseni liittyi, uuden radan tieltä raivattiin metsää xx neliötä, ja saman verran piti istuttaa vanhan radan paikalle tms.
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Joku luontohihhulijuttu tähän muistaakseni liittyi, uuden radan tieltä raivattiin metsää xx neliötä, ja saman verran piti istuttaa vanhan radan paikalle tms.
Voi helvetti.. :facepalm: Tuskin tuo metsämäärä vaikuttaa mihinkään paskaakaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Club-mutkan uusi profiili suorastaan suosittelee vetämään turva-alueen kautta. Alussa loivempi kaarre pätkäistään yht'äkkiä (tulevaksi) maalisuoraksi. Jouheva linja jatkuu radan ulkopuolella. Ja kanttari on tietysti turvallisuussyistä olematon. Olisi tuon voinut fiksumminkin suunnitella.

Uusi infield-osuus sen sijaan vaikutti GT1-kisan perusteella ihan kelvolliselta.

Vastoin aiempaa väitettäni, Chapelissa ja Clubissa ei mielestäni ollut enää vanhaa linjausta.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tästä näkyy aika selvästi, että on. Tosin en ole varma, että onko tuo loivempi versio nyt se uusi vai vanha, ja kumpaa versiota eri sarjat käyttävät.
OK, Chapelissa en asiaa niin muistanutkaan tarkkailla. Toki siis onhan Clubissakin vanhan linjan verran (uutta) asfalttia turva-alueena, joten sieltäkin teoriassa voisi ajaa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Club-mutkan uusi profiili suorastaan suosittelee vetämään turva-alueen kautta. Alussa lovempi kaarre pätkäistään yht'äkkiä (tulevaksi) maalisuoraksi. Jouheva linja jatkuu radan ulkopuolella. Ja kanttari on tietysti turvallisuussyistä olematon. Olisi tuon voinut fiksumminkin suunnitella.
Tarmac-pinnoitetut turva-alueet kunniaan! :ahem:
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Näyttää ihan kivalta toi layoutti. Mukavan ajettavan näköinen ainakin kahden ensimmäisen mutkan osalta (uudessa osassa). Ohituspaikoista en sano mitään :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös