Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Sen siitä saa kun tekee ja ajattelee kahta eri asiaa samaan aikaan... Tuota toista tarkoitin...Miten sinulle Road Atlantasta Sakhir tulee mieleen? En näe niissä mitään samankaltaista.
Sen siitä saa kun tekee ja ajattelee kahta eri asiaa samaan aikaan... Tuota toista tarkoitin...Miten sinulle Road Atlantasta Sakhir tulee mieleen? En näe niissä mitään samankaltaista.
Minkä ihmeen takia nykyään Ecclestonella kumppaneilla on katurata buumi, että niitä pitäisi sarjaan saada enemmältikin.Lisää katuratoja tässä nyt viimeiseksi kaivattaisiin. :nope:
No ne ei vie rahaa niin paljoa kuin joku uusi moderni rata. Lisäksi formuloiden mainosarvo varmaan kasvaa, kun kisat on keskellä isoja kaupunkeja. Mitä väliä jollain kisan viihdyttävyydellä on? Onhan nyt raha huomattavan paljon tärkeämpi seikka kuitenkin.Minkä ihmeen takia nykyään Ecclestonella kumppaneilla on katurata buumi, että niitä pitäisi sarjaan saada enemmältikin.
Miller Motorsport Parkin perusratkaisu on sama kuin Sakhirissa, Barcelonassa ja Estorilissa, eli ulkokehä, jonka sisäpuolella sisälenkki ja takasuora varikoiden takana. Mutta F1-radoista poiketen Millerissä kierretään vastapäivään.Sen siitä saa kun tekee ja ajattelee kahta eri asiaa samaan aikaan... Tuota toista tarkoitin...
Laguna Seca ei pienuutensa vuoksi täyttänyt vaatimuksia edes vuonna 1989, joten ikävä kyllä tämän legendaarisen radan voi F1:n osalta unohtaa.Jos Jenkeissä tullaa ajamaan nii Laguna Secassa jos jossain. Mut enpä sit tiedä miten rata täyttää vaatimukset... Hyvä rata kuitenkin kyseessä ja legendaarinen korkkiruuvi on ku piste i:in päällä.
Juu taas olis voinu olla hereillä kirjoittaessa, sori taas siitä. Rata tosissaankin on Road America/Elkhart lake Wisconsinissa.Onko sekä eka että kolmas rata nimeltään Road Atlanta.
Joo, tästä luinki NASCARin virallisilta sivuilta. Kesän Daytona-kisan jälkeen kaikki kisat on peruttu ja ensi vuoden Daytona 500 -kilpailussa aikataulujen mukaan ajellaan uudella päällysteellä. Onhan se jo aikakin vaihtaa, kun kerran yli 30 vuotta ikää tällä nykyisellä ...Moottoriurheilupyhättö Daytona aikaistaa radan uudelleenpäällystystä parilla vuodella suunnitellusta, koska alkuvuoden NASCAR-kisa jouduttiin pariinkin otteeseen keskeyttämään radan hajoamisen takia.
Oli kyllä jo aikakin, sillä nykyinen päällyste on vuodelta 1978!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83131
Eli on valmiina Grand-Amin 24 tunnin kisaan?Work on the 2.5-mile tri-oval is set to start following the second NASCAR event of the year at the track in July, so that it is ready in January 2011 in order to allow Goodyear to test the new asphalt before selecting the tyre specification for next year's Daytona 500.
Florida olisi mielestäni myös käypänen vaihtoehto.Onhan se hienoa mennä takaisin Amerikkaan. Ainakin yleisöä riittää. Saa nähdä miten käy sillä taloudellisella puolella. Ja Indianapolikseen ei taida paluuta olla. Tosiaankin Kaliforniassa tai New Yorkissa olisi ihan kiva nähdä kisa vaikka kaupungissa ajettavat kisat voivat olla melkoisia betonirännien kisoja niinkuin aikanaan Phoenixissa oli.
Paluu Sebringiin voi olla vähän kummaa, kun se ei edes viiskytluvulla sopinut formuloilleFlorida olisi mielestäni myös käypänen vaihtoehto.
Homesteadin sisärinkiä kevyesti muuttamalla saataisiin kisa lähelle Miamia. Tai toinen vaihtoehto olisi käyttää Daytonan 24h versiota. Näissä ei rahalliset panostukset olisi kovin suuria ja yleisöpotentiaaliakin löytyisi.
Sebringin pinnanlaatu ei taida piisata F1:lle? Ja radan turvallisuuskin on vähän niin taikka näin. Silti se olisi mukava lisä pitkine suorineen ja osin nopeine mutkineen.
Tein Homesteadista pienen laajennusehdotelman tässä joutessani. Ovaalirataan ja alkuperäiseen Road Courseen ei tarvitse fyysisesti kajota muuten kuin rakentamalla helposti purettava/uudelleenpystytettävä ulkopuolen muuri takasuoralle. Tuo ovaaliradan maalisuoran shikaanikin on väliaikainen siirrettävistä kanttikivistä ja astroturfista rakennettu viritys.Mutta kun kerran otin asian taas puheeksi, niin tuossa on se Homesteadt-Miami:
(pikkusen on lyhyt...)
Kuten ovaaleita yleensäkin (niitä joilla ei ole katsomoita ympäri radan), Homesteadiakin reunustaa maavalli. Tuo lähtösuoraksi kaavailtu on muuten aika kapea raitti nykyään, mutta uusiksihan se toki menisi joka tapauksessa. (StreetViewstä voi luntata. )Tein Homesteadista pienen laajennusehdotelman tässä joutessani. Ovaalirataan ja alkuperäiseen Road Courseen ei tarvitse fyysisesti kajota muuten kuin rakentamalla helposti purettava/uudelleenpystytettävä ulkopuolen muuri takasuoralle.
Kuukkelimapista tuon kuvankin joutu poimimaan kun halusin jättää rakennuskannan aika pitkälle ennalleen ja välttää väylän tekemistä esim. keskelle järveä.Kuten ovaaleita yleensäkin (niitä joilla ei ole katsomoita ympäri radan), Homesteadiakin reunustaa maavalli. Tuo lähtösuoraksi kaavailtu on muuten aika kapea raitti nykyään, mutta uusiksihan se toki menisi joka tapauksessa. (StreetViewstä voi luntata. )
Tuo viimeinen mutka ennen varikkosuoraa on tarkoituksella liikenneympyrämäinen, hieman saman tapainen mutka kuin AVUS -radan metsäosuuden kääntöpisteessä oli joskus aikanaan. Pyrkimyksenä on laskea nopeuksia maalisuoralle tullessa ja saamaan aikaan hidas, hankala mutka jossa F1:llä voi myös peesata lähellä. Tuo lähtösuoran vieressä oleva kanava vaikutti myös kaarteen suunnitteluun.Noita liikenneympyröitä en kyllä ymmärrä. Varsinkaan sitä, että niihin tullaan jyrkkien ysikymppisten kautta. Noin äkkiväärää ei ole edes tieliikenteessä. Ja olisihan ympäröivälle suopellolle vähän jouhevampaakin radanpätkää mahtunut. Mutta sittenhän tästäkin olisi tullut tilketty.
Toivottavasti ei ikinä Lacuna Secaan:eek!: Yliarvostetuin rata koko maailmassa.. ilman korkkiruuvia täys pannukakku.Jos Jenkeissä tullaa ajamaan nii Laguna Secassa jos jossain. Mut enpä sit tiedä miten rata täyttää vaatimukset... Hyvä rata kuitenkin kyseessä ja legendaarinen korkkiruuvi on ku piste i:in päällä.