Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Toivottavasti ei ikinä Lacuna Secaan:eek!: Yliarvostetuin rata koko maailmassa.. ilman korkkiruuvia täys pannukakku.
Tässä olen itsekin miettinyt, että mikä siinä radassa (sen korkkiruuvin lisäksi) kiehtoo. Siellä on vaan aböyt 400 metriä suoraa ja taas ysikymppinen tai satakasikymppinen... :thumbdown
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tässä olen itsekin miettinyt, että mikä siinä radassa (sen korkkiruuvin lisäksi) kiehtoo. Siellä on vaan aböyt 400 metriä suoraa ja taas ysikymppinen tai satakasikymppinen... :thumbdown
Ainakin tämä 1958-1987 versio rulettaa GPL:ssä :thumbup:



Tosin nykyF1:sten kanssa tällä ei juuri olisi tekemistä..
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Silverstonen radan johtohenkilöihin kuuluva Richard Phillips kertoo, miksi he eivät valinneet Tilkeä tekemään radan muutoksia.

"We’ve had good, solid input from riders and drivers – people who are not going to wreck what is already a fantastic circuit.

If we had gone a more traditional route we may not have got the best result.

We thought that if we were going to change the track we should take care of the circuit first, fit in the run-off areas, and then sort out the buildings afterwards."



Erikoisuus tulee olemaan se, että jatkossa F1:ssä ja oheisluokissa käytetään eri lähtölinjaa. Ykköset siirtyvät Clubin ja Abbeyn väliin, muut luokat pysyvät nykypaikassa. Näin ollen heillä on oma ratavarikko käytössään. Bahrain taitaa olla muista tämän hetken radoista ainoa, jossa näin on.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Erikoisuus tulee olemaan se, että jatkossa F1:ssä ja oheisluokissa käytetään eri lähtölinjaa. Ykköset siirtyvät Clubin ja Abbeyn väliin, muut luokat pysyvät nykypaikassa. Näin ollen heillä on oma ratavarikko käytössään. Bahrain taitaa olla muista tämän hetken radoista ainoa, jossa näin on.
Tarkistamatta kuvittelisin, että Span alamäen varikkorakennus on myös lisäluokkien käytössä.

-Edit- Sepangissa on maalisuoraa edeltävällä suoralla oma varikkotie "eteläistä rataa" varten, muttei varikkorakennusta.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuota jo mainittua New Jerseyn rataa suunnitellaan Newarkin lentokentän lähistölle Meadowlands Sports Complexiksi kutsutulle alueelle. Tällä hetkellä alueella on hevosrata sekä New Jersey Devilsin ja Netsin kotiareenana vielä hetken toimiva urheiluhalli. Alueella on ajettu Indycar-kisoja 1980-luvun alussa parkkipaikalle väsätyillä radoilla. Mitä tulee katuratoihin, niin nostalgiamielessä USGP jotenkin kuuluu kaduille minun maailmassani. Tai jos F1:n Yhdysvaltain-kuvio menisi todella kuten kuuluu, niin maassa ajettaisiin kaksi kisaa, joista toinen jollakin maan hienoista ja perinteikkäistä moottoriradoista.

Ainoa jenkkirata, jolla on Indianapolisin sisälenkin jälkeen ollut riittävä FIA-luokitus on Barber Motorsports Park, mutta se on ykkösille ihan liian lyhyt.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Erikoisuus tulee olemaan se, että jatkossa F1:ssä ja oheisluokissa käytetään eri lähtölinjaa. Ykköset siirtyvät Clubin ja Abbeyn väliin, muut luokat pysyvät nykypaikassa. Näin ollen heillä on oma ratavarikko käytössään. Bahrain taitaa olla muista tämän hetken radoista ainoa, jossa näin on.
öö, Abu Dhabi?

Mutta todellakin hyvä, etteivät valinneet Tilkeä... Vaihtelu virkistää...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mitä tulee katuratoihin, niin nostalgiamielessä USGP jotenkin kuuluu kaduille minun maailmassani.
Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä United States Grand Prix kuuluu Watkins Gleniin. Täydellisen vaaleanpunaisessa maailmassa siellä ajettaisiin formulakilpailut lähellä Yhdysvaltojen itsenäisyyspäiväviikonloppua. Ei kun hetkinen, niinhän siellä tehdään nytkin ja tänä vuonna IndyCar-kisa sattuu vieläpä heinäkuun neljännelle päivälle. Hirveä sattuma?

Meadowlands oli muuten omalla tavallaan melko hauska katurata. Ei siellä ohituspaikkoja ollut, mutta vielä 80-luvun indyformuloilla Andrettit ja Rahalit siellä vaan toisiaan ohittelivat. Nykyisin alueella tönöttävä urheiluhalli on muuten nimeltään IZOD Center. Samainen rättiliike sattumoisin toimii myös IRL:n pääsponsorina...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kyllä se nyt vaan on niin että kyllä United States Grand Prix kuuluu Watkins Gleniin. Täydellisen vaaleanpunaisessa maailmassa siellä ajettaisiin formulakilpailut lähellä Yhdysvaltojen itsenäisyyspäiväviikonloppua. Ei kun hetkinen, niinhän siellä tehdään nytkin ja tänä vuonna IndyCar-kisa sattuu vieläpä heinäkuun neljännelle päivälle. Hirveä sattuma?
F1:n edellisen poistumisen Glenistä aiheutti ei Bernien tyhmyys ja ahneus, vaan toivomisen varaa (70-luvun lopulla!) jättäneet majoitus- ja muut tilat sekä kertakaikkisen mahtavat fanit, jotka rettelöivät ja polttivat autoja. Kuulostaa kieltämättä oikealta paikalta tuon patrioottisen kansan itsenäisyyspäivän paraatille, toivottavasti eivät häkelly oikealle kääntyvistä mutkista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
F1:n edellisen poistumisen Glenistä aiheutti ei Bernien tyhmyys ja ahneus, vaan toivomisen varaa (70-luvun lopulla!) jättäneet majoitus- ja muut tilat sekä kertakaikkisen mahtavat fanit, jotka rettelöivät ja polttivat autoja. Kuulostaa kieltämättä oikealta paikalta tuon patrioottisen kansan itsenäisyyspäivän paraatille, toivottavasti eivät häkelly oikealle kääntyvistä mutkista.
:D

Tuskinpa nyt sentään fanien takia lähtivät..
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338


Silverstonen uuden radan mutkien nimet löytyvät tuosta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eli entinen National-suora on nyt Wellington-suora ja lähtipä Abbeystä mihin suuntaan vain, joutuu Farmiin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Itse pidän tuosta uudesta versiosta, vaikka vanha olikin jo sellaisenaan ihan hyvä. Abbey-Bridge-Priory -mutkayhdistelmän menetys tosin ketuttaa, mutta ei tuo uusi osuus miltään katastrofilta näytä. Ehkä asvalttia on käytetty liikaa turva-alueilla, mutta ei sentaan samaan tapaan mitä Dubain radalla.

Onko F1 startti jo tänä kesänä tuolla uudella Clubin jälkeisellä lähtösuoralla?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kuulostaa kieltämättä oikealta paikalta tuon patrioottisen kansan itsenäisyyspäivän paraatille, toivottavasti eivät häkelly oikealle kääntyvistä mutkista.
Indyillä on tänä vuonna jopa enemmän katu/normiratoja kuin ovaaleita, joten en usko että häkeltyvät.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Donington taas käyttöön elokuussa?

Doningtonia pyritään paikkaamaan taas kisakäyttöön. Uutisen muotoilu kyllä viittaa siihen, ettei lapio vielä ole osunut maahan, vaan vasta pähkäillään. "New, improved track" saattaisi viitata siihen, että myös uusi osio viimeisteltäisiin.
Autosport sanoi:
The Donington circuit is aiming to re-open for racing later this year, claiming that plans to repair the track are progressing well.

The project advisors have met with John Symes of the MSA, and are currently finalising plans for works to repair the damage around the British track.

The Wheatcroft family, owners of the circuit, said they are confident the new, improved track will be re-opened during August.

Donington race director Robert Fearnall is working on an race programme for 2010.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83182
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Erittäin onnistunut layout, uusi osa noudattaa Silverstonen vanhaa ja perinteikästä henkeä paremmin kuin hyvin, löytyy mutkayhdistelmiä, nopeita suunnanmuutoksia sekä nopeita haastavia mutkia kuten Abbey! :thumbup:
Vielä jos asfaltit korvattaisiin hiekalla joka voitaisiin tehdä, tilaa on riittämiin myös hiekkaturva alueisiin..

Paras ohituspaikka Village cornerissa, tässä nähdään ero että kun rata suunnitellaan kilpa-ajon näkokulmasta ohitusmahdollisuudet lisääntyy vrt. Bahrain.

Tilkeä ei tarvita missään :frank:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Doningtonia pyritään paikkaamaan taas kisakäyttöön.
RLM:ssä sanoivat, että rata saatettaisiin saada kunnostettua jo parilla miljoonalla. Kuulostaa utopialta, kun Siverstoneen upotettuja rahamääriä ja työmäärää katsoo.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös